Accor presenteert een nieuw (budget en ecologisch verantwoord) hotelmerk

25 september 2019 | Thijs Jacobs

'De verwachtingen van de reizigers zijn veranderd. Klanten zijn nu steeds meer gericht op hotelervaringen die de mensen en de wereld om hen heen respecteren. Inspelend op nieuwe trends, herschrijft Accor de regels en presenteert 'Greet', een nieuw alternatief voor duurzaam toerisme dat milieuoverwegingen combineert met een maatschappelijk verantwoorde aanpak voor reizigers die op zoek zijn naar authenticiteit.' In de komende tien jaar moeten er in Europa 300 van deze 'unieke' hotels openen. 

Bovenstaande tekst heeft Accor zelf geplaatst op de perspagina, maar blijkbaar blijft het voor grote hotelmerken lastig om aan te sluiten bij de wensen van de moderne hotelgast. Accor had immers al ruim twintig merken... De doelgroep van Greet is de milieubewuste reiziger, die een lage ecologische footprint wil achterlaten en formaliteiten achterwege wil laten. Het is een budget (economy) merk binnen het portfolio. 

Bij Greet worden ruimtes niet langer gestandaardiseerd, maar wordt de focus gelegd op tweede kansen en het optimaliseren van wat al bestaat om hotels nieuw leven te geven en warme en vriendelijke locaties te creëren. Franck Gervais, CEO Europe Accor: "Accor heeft sinds zijn oprichting altijd aandacht besteed aan de behoeften van zijn partners en franchisenemers. Door ons plan om ons merkenportfolio, gelanceerd door Sébastien Bazin, uit te breiden, houden we vast aan ons engagement om onze klanten altijd onvergetelijke ervaringen te bieden en tegelijkertijd ons netwerk van franchisenemers te ondersteunen. Met de lancering van de groet willen we eenvoudigweg een ideale oplossing bieden aan de onafhankelijke hoteleigenaars door een merk aan te bieden dat de vernieuwing van de bestaande hotelstructuren combineert met een kostenbeheersing, zowel op het vlak van renovatie als herontwikkeling van de ruimtes".

Fotro: Martel Antoine

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Ammonite (Amstelveen) verkocht aan investeerder

De Zwitserse investeerder Echo heeft viersterrenhotel Ammonite in Amstelveen gekocht, zo lezen we op vastgoedmarkt.nl. Het hotel omvat 227 kamers en is de vierde aankoop van het Echo Fund, dat in 2019 werd gelanceerd. Er wordt verwacht dat de overeenkomst eind dit jaar wordt getekend. Echo Partn...

Achtergronden Tech
7 revenue management tips

Stan Josephi - Senior Lecturer Revenue Management aan de BUAS - geeft zeven waardevolle tips over revenue management. Josephi verzorgt, speciaal voor hotelprofessionals, een tweedaagse masterclass revenue management (27 november en 18 december 2019). Klik hier om je aan te melden! 7 revenue manag...

Amsterdam Tech
Drone obers in Amsterdams hotel

Helemaal genoeg van bediend worden door een barkeeper of serveerster met een slecht humeur? Genoeg van te lang wachten op je bestelling? Zet je maar schrap want het zou zomaar kunnen dat jij binnenkort je diner geserveerd krijgt door een drone. Vandaag testte YOTEL, een innovatief hotel dat komende ...

Economie KHN
Mark Rutte bespreekt pijnpunten met horecatop; OTA's, WAB en toerisme

De Nederlandse horecatop verzamelde zich gisteren in Den Haag. Niet op het Malieveld om te demonstreren, maar in het Mauritshuis om te discussiëren over de toekomst van de branche. Samen met premier Mark Rutte werden de uitdagingen besproken tijdens het allereerste Meesterwerkevent van de Konin...

Interview Longread
"In tegenstelling tot sommige ketens is Golden Tulip niet hiërarchisch"

Direct na de rotonde rechts, maar door de hoogbouw rondom wordt het hotel aan het zicht onttrokken, vanaf de doorgaande weg. “Achter het Chinese restaurant,” volgens een behulpzame buurtbewoner. De entree van Golden Tulip Alkmaar zit ‘ingeklemd’ tussen Victory Wok en het Japa...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Case Study Strandhotel

Cadzand is nogal op de schop gegaan. Mega-ontwikkelingen in hotels, appartementen en een prachtige nieuwe haven. Op de kuststrook dan. Net zoals bij veel van de Belgische kustdorpen kost hier een appartementje met direct zicht op zee minstens 6.000 euro per vierkante meter. Direct achter het eerste ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: