Accor tekent voor acht nieuwe hotels in Noord-Europa

10 april 2019 | Yonne van Geene

Accor is het jaar sterk begonnen met het tekenen van acht nieuwe hotels in Noord-Europa; vijf in het Verenigd Koninkrijk, twee in Denemarken en een in België. Hiermee voegt Accor ruim 1.000 hotelkamers toe aan het portfolio in de regio. Een aanvulling ten opzichte van de 1.000 nieuwe kamers die sinds de start van het jaar, verspreid over zeven Accor hotels in Noord-Europa, zijn geopend. De vijf nieuwe hotels in het Verenigd Koninkrijk betreffen drie Mercure en twee ibis hotels.

De nieuwe hotels in Kopenhagen betreffen een ibis Styles hotel in het Orestad district, en een 25hours hotel (opening in 2021) – het eerste hotel van dit merk in Noord-Europa. 25hours is een lifestylemerk dat zich kenmerkt door de unieke, individuele en designgeoriënteerde boutique hotels. Het hotel zal zich bevinden in een historisch pand in het hart van de oude stad van Kopenhagen.

In België opent Accor in 2019 het ibis Brussels Chatelain, wat het eerste ibis hotel in Noord-Europa wordt met het nieuwe ibis design, dat onlangs gepresenteerd is. Het hotel kiest voor het Plaza concept, ontworpen door de Braziliaanse ontwerper Rodrigo Marcondes Ferraz van architectenbureau FGMF.

Nog 11 hotels

Gedurende de rest van 2019 opent Accor nog 11 hotels in Noord-Europa, waarvan negen in het Verenigd Koninkrijk. Dit betreffen de eerste Tribe en Mama Shelter hotels van het VK, twee belangrijke openingen voor Accor’s groeiende lifestyle portfolio. In Luxemburg wordt een gloednieuw Mercure hotel geopend in het snelgroeiende Kirchberg-gedeelte van Luxemburg-stad. 

Phillip Lassman, Vice President of Development, Accor Northern Europe licht toe: “De laatste drie maanden zijn erg druk geweest, omdat we nieuwe partners hebben verwelkomd en nieuwe hotels aan het Accor netwerk hebben toegevoegd. We verwachten dat deze groei dit jaar zal voortduren, omdat eigenaren, operators en managementbedrijven zich steeds meer richten op wereldwijd opererende merken met een flexibel design. Op die manier kunnen zij zich gemakkelijk aanpassen aan de look en feel van een lokaal hotel, en kunnen ze, met het aanbieden van de meest up-to-date diensten, hun winst maximaliseren. We zijn vooral enthousiast over de opening van het eerste 25hours hotel in Noord-Europa, een van de lifestyle merken die steeds belangrijker worden voor ons portfolio.”

Continue groei

De hotelgroep heeft in het eerste kwartaal van 2019 ook zeven nieuwe hotels geopend. Dit betreffen Mercure Sheffield Kenwood Hall en zes hotel die zijn getekend bij het Deense vastgoedbedrijf Pro Ark, dat ook onder het Mercure merk wordt geopend. Zij bevinden zich in Bedford, Cardiff, Harlow, Nottingham, Telford and Birmingham.

Thomas Dubaere, COO, Accor Northern Europe, zei: “We hebben er vertrouwen in dat onze merken – van economy tot luxury en van lifestyle tot aparthotel – voor continue groei zullen zorgen voor Accor en succes zullen opleveren voor onze partners. Het eerste kwartaal was voor ons in Noord-Europa fantastisch en we hebben er vertrouwen in dat dit zich de rest van het jaar voortzet.”

Over Accor

Accor is een wereldleider als augmented hospitalitygroep in het aanbieden van unieke en ongeëvenaarde ervaringen in elk van haar bijna 4.800 hotels, resorts en residenties verspreid over 100 landen. In meer dan 50 jaar heeft de groep een uniek portfolio van merken uitgebouwd bestaande uit zowel luxe- als budgethotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Achtergronden
Grote kans op 'herhaalinbraak' bij bedrijven

Verzekeraar Reaal waarschuwt ondernemers die recent slachtoffer zijn geworden van een inbraak voor de toegenomen kans op herhaling. Uit een analyse van de eigen inbraakcijfers blijkt namelijk dat in 7% van de gevallen het dievengilde binnen een jaar terugkomt. In meer dan de helft van de gevallen vi...

Tech Advertorial
Deze PMS-leverancier timmert aan de weg

Overstappen naar een andere PMS-leverancier. Gemiddeld doet een hotelier dat eens in de zeven jaar. Tegenwoordig zal je als hotelier in de eerste plaats overwegen over te gaan naar een volledig cloud-based systeem, maar voor wie kies je dan? Als het aan Robert Vogt ligt, dan is dat voor Guestline. &...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotelbouwplannen: 15.338 hotelkamers worden verbouwd of gebouwd, per plan gemiddeld 85,7 kamers

Nu te koop in de webshop: het Hotelbouwplannen Jaaroverzicht 2018. Hierin staan 179 plannen, waarvan 95 nieuwbouwplannen en 84 verbouw en/of renovatieplannen. Voor iedereen die wil weten waar gebouwd of verbouwd wordt in de hotellerie, een onmisbaar overzicht! In al deze plannen staan – voo...

Advertorial
Vind de juiste hotelbedden voor uw hotel met dit stappenplan!

Heeft u lekker de hele dag rondgeslenterd in uw favoriete stad? Dan keert u moe maar voldaan terug bij uw hotel. Wanneer u hier aankomt valt het u nogmaals op. Wat een prachtige hotelkamer is het eigenlijk! De hotelbedden zien er zo heerlijk zacht en comfortabel uit. Zonder aarzelen vouwt u de deken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: