Amsterdam aantrekkelijkste stad voor hotelinvesteringen binnen Europa

28 januari 2019 | Thijs Jacobs

Elk jaar nemen de deelnemers aan de Deloitte European Hotel Investment Conference deel aan de industrie-enquête. Deloitte heeft een factsheet op maat gemaakt over de huidige en toekomstige trends & ontwikkelingen van de Nederlandse en bredere Europese hotelindustrie.

Enkele hoogtepunten uit het onderzoek:

Amsterdam behoudt de toppositie voor de meest aantrekkelijke Europese stad voor investeringen in 2019. Londen volgt als een verre tweede, op de voet gevolgd door Parijs.

Volgens de enquête zegt 32% dat Nederland op het hoogtepunt van de investeringscyclus zit.

'Overtourisme' is de komende 5 jaar voor het eerst in de top 5 van bronnen van risico's voor de Europese hotelsector verschenen. De grootste bron van risico is het gebrek aan economische groei.

45% van de respondenten ziet het gebrek aan investeringsmogelijkheden als de belangrijkste uitdaging voor hun organisatie voor de komende 5 jaar.

74% vindt dat er meer merken moeten komen. De grootste merkmogelijkheden zijn er voor millennials in het segment van de economie (zegt 55%) en midscale 'extended stay' (zegt 49%). 

Over het onderzoek

Dit zijn de belangrijkste bevindingen van de Deloitte European Hotel Investment Survey, uitgevoerd in het kader van de jaarlijkse European Hotel Investment Conference. Het onderzoek geeft de mening weer van een steekproef van senior horecafiguren, waaronder eigenaren, exploitanten, kredietverstrekkers, ontwikkelaars en investeerders. Het rapport bevat tevens inzichten uit de Nederlandse Hospitality praktijk van Deloitte.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Achtergronden
Golden Tulip Hotel Central krijgt compleet nieuwe serre

De volgende stap in het grootschalige renovatieproject van Golden Tulip Hotel Central is de bouw van een compleet nieuwe serre aan de Markt-kant van het hotel. Het nieuwe ontwerp is eigentijds maar door het gebruik van onder andere grote glaspartijen en smeedijzer komen ook klassieke elementen terug...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Hotelketens
Nieuw Meeting & Event-Center City Resort Hotel Leiden

City Resort Hotel Leiden is blij met alle positieve reacties van gasten die de afgelopen tijd al kennismaakten met het nieuwe Meeting & Event-center. General Manager Stoffel Verjaal en zijn team zetten momenteel nog de laatste puntjes op de 'i' waarna waarschijnlijk in maart de offici&eu...

Amsterdam Opening
Cityden The Garden geopend

Op 7 februari zijn de deuren geopend van de nieuwste toevoeging aan de Amsterdamse hotelketen Cityden: Cityden The Garden. Dit aparthotel, grenzend aan het bruisende stadshart van Amstelveen, bevat 89 luxueuze hotelappartementen die alle gemakken van thuis biedt met de services van een hotel. Fac...

Hotel Advertorial
Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?

Heb je je altijd al afgevraagd waar de hotelsterren precies voor staan? Wat kan je als gast verwachten in een driesterrenhotel, en wanneer ontvangt een hotel vijf sterren? Wij lichten het graag toe. Chantal Bonnamy van Hotelsterren legt uit hoe de klassificering werkt. Hotelsterren is een manier...

Sanitair Advertorial
HÜPPE sterk in inmeten en monteren van uw doucheruimte

HÜPPE is onderscheidend met maatwerk douchewanden, zowel voor nieuwbouw als renovatie. Door op kamerniveau in te meten zijn uw hotelkamers zo kort mogelijk bezet. Op tijden die u het beste uitkomen, zodat uw gasten zo min mogelijk hinder ondervinden. Standaard en maatwerk Een scheve ruimt...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: