Amsterdamse vier- & vijfsterrenhotels zelf op zoek naar horecatalent

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

De afgelopen vijf jaar waren de Amsterdamse renaissance voor horeca. De markt groeide van veelbelovend naar toonaangevend in eten, drinken en gastvrijheid. Het betekende niet enkel een impuls voor de kwantiteit en kwaliteit, maar ook een scala aan nieuwe kansen voor personeel van hoog niveau. Toch bleken kans en talent elkaar niet altijd te vinden, zo merkten de high-end hotels van de hoofdstad. Amsterdams gerenommeerde hotels slaan daarom de handen ineen en lanceren het vacatureplatform voor high-end hospitality, Luxury Hotels of Amsterdam.

Bijbaantje

"Hospitality heeft in Nederland nog vaak het imago van bijbaantje. Maar oprechte gastvrijheid... dat is vakmanschap. Met de internationalisering van Amsterdam en de ontwikkeling van hoofdstedelijke horeca stijgt de vraag naar deze vakmannen en –vrouwen. Ervaren experts en talent van de toekomst. Met Luxury Hotels of Amsterdam willen wij het niet alleen makkelijker maken om een vacature te vervullen of de kansen binnen het luxe segment te ontdekken. We willen de branche weer de status geven die het verdient. Om zo hospitality binnen Amsterdam naar een hoger niveau te brengen", aldus Emmy Stoel, General Manager Hotel Okura Amsterdam en mede-initiatiefnemer, Luxury Hotels of Amsterdam

De run op werknemers in de hospitalityscene is geen ongefundeerde kroegpraat zo blijkt uit cijfers van het CBS. Waar er in het eerste half jaar van 2014 zo’n 35.000 vacatures ontstonden binnen de horeca, zijn dit er in de eerste helft van 2017 al 54.000. Er zijn gemiddeld 10.000 meer openstaande vacatures (CBS, 2017). In de periode vanaf 2008 nam het aantal fte’s in de horeca met 16% toe. De groei is vooral zichtbaar in Amsterdam, Flevoland en Brabant (KHN, september 2017). Hoogtijdagen voor de hospitalityprofessional op banenjacht.

Luxury Hotels of Amsterdam

Waar de 27 general managers achter Luxury Hotels of Amsterdam doorgaans als concurrenten door het leven gaan, besloten ze voor de kwaliteit van Amsterdamse hospitality dan ook de krachten te bundelen. Luxury Hotels of Amsterdam is een verbond tussen American Amsterdam, Amstel Hotel, Andaz Amsterdam Prinsengracht, Apollo Hotel, NH Collection Grand Hotel Barbizon Palace, Conservatorium Hotel, Crowne Plaza Schiphol, The Dylan,  Garden Hotel, Grand Hotel Amrath, The Grand, Hilton Schiphol, Hilton Amsterdam, Holiday Inn Amsterdam, Kimpton De Witt, NH Collection Grand Hotel Krasnapolsy, Hotel ?De L’Europe, Amsterdam Marriott, Movenpick Amsterdam, Hotel Okura, ?Pulitzer Hotel Amsterdam, ?Radisson Blu Amsterdam, Radisson Blu Schiphol, Renaissance Amsterdam Hotel, Sheraton Amsterdam Airport, ?W Amsterdam en Waldorf Astoria.

Luxury Hotels of Amsterdam stelt als online platform high-end hoteliers voor aan hun toekomstige werknemers. Zij die eerste of nieuwe kansen zoeken binnen het hoge segment van hospitality. Wat ze verenigd is een liefde voor hoogstaande gastvrijheid en luxe.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: