AVG voor de hotellerie: kijk uit voor sancties

22 maart 2018 | Thijs Jacobs

Vanaf 25 mei 2018 bent u als hotelier verplicht om in kaart te brengen welke (klant)gegevens u verwerkt. Waarom u deze verwerkt. En hoelang u de gegevens bewaart. U moet ook uw processen opnieuw inrichten om aan de plichten te voldoen die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) vanuit deze wet stelt. Doet u dat niet, dan kan dit leiden tot een forse boete. 

U wordt aangesproken op het naleven van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet geldt voor ALLE bedrijven, groot of klein. De wet is er ter bescherming van de persoonsgegevens van de consument en de Autoriteit Persoonsgegevens zal in Nederland streng toezien op de naleving van de AVG en sancties uitdelen bij overtreding. Deze sancties kunnen oplopen tot 20 miljoen euro of vier procent van de wereldwijde jaaromzet.

Dit heeft invloed op uw bedrijfsvoering. U krijgt te maken met vragen als:

Wat moet ik doen met privacy, wat betekent dit voor mij?

Welke acties moeten wij ondernemen omdat er een nieuwe Europese wet aankomt?

Wat is mijn verantwoordelijkheid en wat is de verantwoordelijkheid van door mij ingeschakelde partijen (bijvoorbeeld salarisadministratie)?

Wat zijn de gevolgen als ik niet aan de wet voldoe?

Hoe maak ik een (stappen)plan om dit binnen mijn hotel operationeel te krijgen?

Hoe inventariseer ik de data die in mijn hotel wordt gebruikt?

Uw zaken snel op orde

De HM Academy heeft daarom de training AVG voor u samengesteld. Met deze training kunt u in één dag uw beleid voor het naleven van de AVG op orde brengen:

U krijgt inzicht in de wetgeving en weet wat dit voor uw hotel betekent

U krijgt een goed beeld hoe u binnen uw hotel het onderwerp privacy implementeert

U krijgt handvatten om uw data te inventariseren en te ordenen

U oefent met 'real life' situaties en leert de theorie toe te passen op uw hotel

Juridische informatie wordt afgewisseld met praktische vaardigheden voor bescherming van persoonsgegevens.

Voor wie is de training AVG voor de hotellerie?

De training is voor hoteliers. Maar niet alleen voor hoteliers. Wie werkt er binnen uw hotel met data, klant- en betaalgegevens? De front office manager? Sales & Marketing? Finance? Bent u zelf niet in de gelegenheid, geef dan een collega de kans om deel te nemen aan de training. Niet alleen goed voor de persoonlijke ontwikkeling, maar ook voor uw hotel!

Deze training is bestemd voor:

Hoteliers

General Managers

Sales & Marketing

Finance

Iedereen die verantwoordelijk is voor en toegang heeft tot uw data

Aanmelden voor de training kan via deze link

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de Hotel & Food & Beverage special

Hij is er! De langverwachte, jaarlijkse F&B-special van Hospitality Management is deze week op de spreekwoordelijke mat van menig hotel en hotelier gevallen. Hospitality Management wordt immers verzonden naar alle hotels in Nederland. In deze uitgave besteden we aandacht aan 'concepting'...

Opening Hotelketens
Nederlands eerste niu hotel geopend in Haarlem

Begin mei opende NOVUM Hospitality haar eerste niu hotel van Nederland in Haarlem. Het driesterrenhotel telt 84 kamers en is de derde locatie waar NOVUM Hospitality zijn innovatieve hotelconcept niu heeft toegepast. Innovatief doordat locatie en directe omgeving een belangrijke rol spelen. Zo is het...

Advertorial Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

Accor Interview Longread
Caro van Eekelen van AccorHotels: “Zeg eens ‘ja’ op uitdagingen”

Met haar aanstelling in 2009 werd Caro van Eekelen de eerste vrouwelijke country director van AccorHotels. Dat was baanbrekend voor de organisatie en maakte haar tot rolmodel voor veel vrouwen in de hospitalitybranche. “Hoe ik het zo ver heb geschopt? Door altijd ja te zeggen op uitdagingen!&r...

Economie Achtergronden
Onderzoek: horeca laat sterke winstontwikkeling zien

De horeca heeft ook in 2017 sterk geprofiteerd van de verbeterde koopkracht. De omzetgroei kwam uit op 8% en werd breed gedragen: het aandeel van horecaondernemers met een stabiele of hogere omzet steeg naar 71%. De winstontwikkeling was met 20% erg sterk (+18% in 2016) en ruim beter dan het mkb-gem...

Hotelketens Rotterdam
Rotterdams Slaakhuys wordt ‘Tribute by Marriott’ hotel

Frame Vastgoed en Odyssey Hotel Group hebben deze week definitief overeenstemming bereikt omtrent de opening van een hotel in het Slaakhuys onder het label Tribute Portfolio van Marriott Hotels. Daarmee is de eindfase van de transformatie van het monumentale Slaakhuys aan de Slaak in Rotterdam aange...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: