AVG voor de hotellerie: kijk uit voor sancties

22 maart 2018 | Thijs Jacobs

Vanaf 25 mei 2018 bent u als hotelier verplicht om in kaart te brengen welke (klant)gegevens u verwerkt. Waarom u deze verwerkt. En hoelang u de gegevens bewaart. U moet ook uw processen opnieuw inrichten om aan de plichten te voldoen die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) vanuit deze wet stelt. Doet u dat niet, dan kan dit leiden tot een forse boete. 

U wordt aangesproken op het naleven van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet geldt voor ALLE bedrijven, groot of klein. De wet is er ter bescherming van de persoonsgegevens van de consument en de Autoriteit Persoonsgegevens zal in Nederland streng toezien op de naleving van de AVG en sancties uitdelen bij overtreding. Deze sancties kunnen oplopen tot 20 miljoen euro of vier procent van de wereldwijde jaaromzet.

Dit heeft invloed op uw bedrijfsvoering. U krijgt te maken met vragen als:

Wat moet ik doen met privacy, wat betekent dit voor mij?

Welke acties moeten wij ondernemen omdat er een nieuwe Europese wet aankomt?

Wat is mijn verantwoordelijkheid en wat is de verantwoordelijkheid van door mij ingeschakelde partijen (bijvoorbeeld salarisadministratie)?

Wat zijn de gevolgen als ik niet aan de wet voldoe?

Hoe maak ik een (stappen)plan om dit binnen mijn hotel operationeel te krijgen?

Hoe inventariseer ik de data die in mijn hotel wordt gebruikt?

Uw zaken snel op orde

De HM Academy heeft daarom de training AVG voor u samengesteld. Met deze training kunt u in één dag uw beleid voor het naleven van de AVG op orde brengen:

U krijgt inzicht in de wetgeving en weet wat dit voor uw hotel betekent

U krijgt een goed beeld hoe u binnen uw hotel het onderwerp privacy implementeert

U krijgt handvatten om uw data te inventariseren en te ordenen

U oefent met 'real life' situaties en leert de theorie toe te passen op uw hotel

Juridische informatie wordt afgewisseld met praktische vaardigheden voor bescherming van persoonsgegevens.

Voor wie is de training AVG voor de hotellerie?

De training is voor hoteliers. Maar niet alleen voor hoteliers. Wie werkt er binnen uw hotel met data, klant- en betaalgegevens? De front office manager? Sales & Marketing? Finance? Bent u zelf niet in de gelegenheid, geef dan een collega de kans om deel te nemen aan de training. Niet alleen goed voor de persoonlijke ontwikkeling, maar ook voor uw hotel!

Deze training is bestemd voor:

Hoteliers

General Managers

Sales & Marketing

Finance

Iedereen die verantwoordelijk is voor en toegang heeft tot uw data

Aanmelden voor de training kan via deze link

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Ketenbinding in Europa

De grote ketens hebben jarenlang tevreden gewerkt met enkele merken. IHG had Holiday Inn en Crowne Plaza, Accor had Novotel, Ibis en later Sofitel en Hilton had, nou ja, Hilton. De Amerikaanse merken waren er wel vroeg bij in Nederland. Het eerste Marriott in Europa was die in Amsterdam en de eerste...

Awards Hotel
Hotelgasten kiezen beste hotels van Nederland

Medewerkers van Hotels.nl zijn afgelopen week op pad geweest om hotelpersoneel van award winnende hotels te verrassen met de gewonnen prijs en hen persoonlijk te feliciteren. De awards zijn een kwaliteitsonderscheiding die boekingswebsite Hotels.nl jaarlijks toekent. De uitslapers van Nederland k...

Airbnb Achtergronden
Flinke korting op boek over Airbnb van Jeroen Oskam

Over enkele maanden komt het boek 'The Future of Airbnb and the ‘Sharing Economy’ -The Collaborative Consumption of our Cities van auteur Jeroen Oskam uit. Eerder deze week plaatsten we een interview met Jeroen, waarin hij alvast een tipje van de sluier heeft opgelicht. 50 procen...

Interview Longread
Interview Jeroen Oskam: Amsterdamse aanpak Airbnb faalt, stages in hotels werken demotiverend

Het Hospitality Research Centre van Hotelschool The Hague publiceerde onlangs haar jaaroverzicht. Hierin wordt zichtbaar gemaakt welke onderzoeken er zijn gedaan; dit vergroot immers de zichtbaarheid onder zowel studenten als hospitalityprofessionals. Jeroen Oskam, Director van het Hospitality Resea...

Opening Internationaal
Hôtel de Berri geopend in Parijs

The Luxury Collection, onderdeel van Marriott International, Inc., heeft Hôtel de Berri, a Luxury Collection Hotel, Paris geopend. Als eigendom van de Dokhan-familie, zijn eclectische, gedurfde en verfijnde ontwerpen te vinden die volledig zijn toegewijd aan de Parijse manier van leven. Z...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: