AVG voor de hotellerie: kijk uit voor sancties

22 maart 2018 | Thijs Jacobs

Vanaf 25 mei 2018 bent u als hotelier verplicht om in kaart te brengen welke (klant)gegevens u verwerkt. Waarom u deze verwerkt. En hoelang u de gegevens bewaart. U moet ook uw processen opnieuw inrichten om aan de plichten te voldoen die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) vanuit deze wet stelt. Doet u dat niet, dan kan dit leiden tot een forse boete. 

U wordt aangesproken op het naleven van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet geldt voor ALLE bedrijven, groot of klein. De wet is er ter bescherming van de persoonsgegevens van de consument en de Autoriteit Persoonsgegevens zal in Nederland streng toezien op de naleving van de AVG en sancties uitdelen bij overtreding. Deze sancties kunnen oplopen tot 20 miljoen euro of vier procent van de wereldwijde jaaromzet.

Dit heeft invloed op uw bedrijfsvoering. U krijgt te maken met vragen als:

Wat moet ik doen met privacy, wat betekent dit voor mij?

Welke acties moeten wij ondernemen omdat er een nieuwe Europese wet aankomt?

Wat is mijn verantwoordelijkheid en wat is de verantwoordelijkheid van door mij ingeschakelde partijen (bijvoorbeeld salarisadministratie)?

Wat zijn de gevolgen als ik niet aan de wet voldoe?

Hoe maak ik een (stappen)plan om dit binnen mijn hotel operationeel te krijgen?

Hoe inventariseer ik de data die in mijn hotel wordt gebruikt?

Uw zaken snel op orde

De HM Academy heeft daarom de training AVG voor u samengesteld. Met deze training kunt u in één dag uw beleid voor het naleven van de AVG op orde brengen:

U krijgt inzicht in de wetgeving en weet wat dit voor uw hotel betekent

U krijgt een goed beeld hoe u binnen uw hotel het onderwerp privacy implementeert

U krijgt handvatten om uw data te inventariseren en te ordenen

U oefent met 'real life' situaties en leert de theorie toe te passen op uw hotel

Juridische informatie wordt afgewisseld met praktische vaardigheden voor bescherming van persoonsgegevens.

Voor wie is de training AVG voor de hotellerie?

De training is voor hoteliers. Maar niet alleen voor hoteliers. Wie werkt er binnen uw hotel met data, klant- en betaalgegevens? De front office manager? Sales & Marketing? Finance? Bent u zelf niet in de gelegenheid, geef dan een collega de kans om deel te nemen aan de training. Niet alleen goed voor de persoonlijke ontwikkeling, maar ook voor uw hotel!

Deze training is bestemd voor:

Hoteliers

General Managers

Sales & Marketing

Finance

Iedereen die verantwoordelijk is voor en toegang heeft tot uw data

Aanmelden voor de training kan via deze link

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotelbouwplannen Culinair
Nieuwe hotelkamers voor sterrenrestaurant Valuas Venlo

Sterrenrestaurant Valuas in Venlo heeft 13 totaal vernieuwde hotelkamers in gebruik genomen. Bij de inrichting is de natuur gebruikt als inspiratiebron en speelt duurzaamheid een grote rol. Het is de derde grote verbouwing in acht jaar voor eigenaar Eric Swaghoven, die eerder het restaurant en de ke...

Tech Advertorial
Best Western City Hotel de Jonge kiest voor PMS van Guestline

Het Best Western City Hotel de Jonge is sinds 1874 een begrip in de hoofdstad van Drenthe en beschikt over 72 hotelkamers, restaurant en 8 vergaderzalen. Het hotel kiest voor een PMS-systeem van Guestline. Rob Riper, algemeen directeur van Best Western City Hotel de Jonge: Met de installatie heb...

Achtergronden
Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Nederland. Dit kwam doordat ieder Europees land er een eigen classificatiesysteem op nahield. Om meer eenheid te krijgen binnen de Europese landen is er besl...

Hotel Opening
Eden Hotels opent nieuw hotel The ED in Amsterdam

In Amsterdam is het hotel The ED geopend. In het pand op de hoek van de Overtoom en de Nassaukade bevond zich voorheen het Theatre District Hotel. Hans Komen, General Manager The ED: “The ED is een no-frills driesterren hotel, kleurrijk vol met onverwachte edgy details. De focus in ons hotel l...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: