Blog Coen Schelfhorst, GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: Een hotel waar je jezelf kan zijn

12 december 2017 | Roy Spijker
Blog Coen Schelfhorst, GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: Een hotel waar je jezelf kan zijn<

Sinds de eerste ontwikkelingen van het GuestHouse Hotel in Kaatsheuvel hebben we het altijd belangrijk gevonden dat het een plek wordt waar iedereen zich thuis voelt. Een plek waar zowel onze gasten als medewerkers zich zelf kunnen zijn. We hopen dat over een aantal maanden de kindjes op hun sokken rondrennen in de living, dat ze nog even snel een warme choco komen drinken voor het slapen gaan en dat ook papa en mama op hun blote voeten over de daktuin lopen onder het genot van een rosétje. Kortom, net zoals thuis.

Pay-off

Deze gedachte hebben we gevangen in de GuestHouse pay-off: “een hotel waar je jezelf kunt zijn, net zoals Thuis”. Daarbij willen we weg van de slogan “a home away from home” want die suggereert in onze optiek dat je hetzelfde krijgt als thuis. Is het juist niet zo dat je in een hotel iets anders wilt dan thuis en dat je verrast wilt worden? Wij spelen daarom in op het gevoel dat je 'thuis' hebt. Het gevoel dat je op je gemak bent, dat je jezelf kan zijn, dat je met je voeten op de bank bij de haard mag zitten. Daarbij verrassen we je bij GuestHouse met het service niveau, we doen altijd meer dan dat de gast van ons verwacht. De sleutel tot dit alles ligt bij onze medewerkers en daarmee vragen we nogal wat van ze!

Medewerkers

Al brainstormend met het Hotel de Kroon team, dat straks ook het GuestHouse Hotel mee gaat runnen, kwamen we erachter dat ook voor de medewerkers moet gelden dat ze bij ons ‘zichzelf kunnen zijn'. Pas wanneer je jezelf kan zijn, kan je vanuit je intrinsieke motivatie gastvrij zijn naar onze gasten. Het moet bijna voelen alsof er goede vrienden bij je op bezoek komen die je eens lekker in de watten gaat leggen. Dit stem je dan natuurlijk af op de zakelijk of toeristische gast. Het is aan ons om het milieu te creëren waarin de “GuestHouse Hospitality” kan worden overgebracht op onze gasten. Daarbij horen zeker geen van A tot Z gescripte teksten of dikke handboeken met SOPs (Standard Operating Procedures). Ieder teamlid moet een bepaalde vrijheid krijgen om aan die excellente gastgerichtheid zijn of haar eigen invulling te geven, passend binnen de GuestHouse visie.

Kernwaarden

Hoe beter je de mensen betrekt bij het vertalen van missie, visie en kernwaarden naar concreet gedrag, hoe meer het gedragen gaat worden binnen de organisatie en hoe 'makkelijker' het wordt om invulling te geven aan de unieke 'GuestHouse Hospitality'. Een wijze les uit mijn Efteling-tijd. Het is dan namelijk iets van ons allemaal en niet iets wat wordt opgelegd vanuit de top van de organisatie. Vanuit de WHY bedachten we met elkaar de HOW en WHAT. De weg daarnaar toe was al een feestje! In mooie gesprekken en pittige discussies met de teamleden kwamen we uit op wat en wie we echt willen zijn en wat we willen beloven aan onze gasten.

Elke dag 1% BETER;

Met een sportief aangelegd team en het gevoel dat hospitality echt topsport is, ontstond vrij snel het acroniem voor BETER:

Betrokken en gepassioneerd
Enthousiast en Energiek
Teamplayers
Echt gastvrij en gastgericht
Resultaatgericht en ondernemend

Over de invulling van deze kernwaarden kan ik zeker nog vijf blogs schrijven, maar wat is het leuk om hier met mensen mee aan de slag te gaan! Vanaf juni 2018 moeten we dit ook nog maar eens gaan waarmaken! Voel jij hier iets bij? Wij zoeken nog talenten die half 2018 het team komen versterken. Op jobs.guesthousehotels.nl publiceren we vanaf eind december weer nieuwe vacatures. 

Volgende maand neem ik jullie graag mee in ons foodwaste verhaal. Hoe wij samen met de lokale Albert Heijn de voedselverspilling te lijf gaan in GuestHouse Kitchen!

Coen Schelfhorst

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

Events Hoteltech
Wat gebeurt er in het brein van de hotelier?

Tijdens HotelTech 2018, op maandag 19 november in Bunnik, is Margriet Sitskoorn keynote spreker. Zij spreekt over de invloed van leiderschap op het brein en dat geldt natuurlijk niet alleen voor uw hoteliersbrien. Voor hotelmanagers is HotelTech een event dat je niet wilt missen. Bovendien is regist...

Interview Longread
'''Wij ontvangen 80.000 bemanningsleden per jaar''

De Amsterdamse luchthaven Schiphol ontving in 2017 496.748 vliegtuigen. Een record. De piloten en het cabinepersoneel zoeken na hun vlucht de rust op in de hotels in en rondom Amsterdam. NH Hotel Amsterdam Noord ontvangt ieder jaar 70.000 stewards, stewardessen en piloten. In dit artikel legt Hotel ...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Nieuw hotel in stationsgebied Delft

Naast het station in Delft komt hotel met tachtig kamers. In hetzelfde pand komen ook woningen, een restaurant, werkplekken, een fietsenstalling en expositieruimtes, zo meldt Omroep West. Lobby Het gebouw, met de naam Antoni, moet in 2020 gereed zijn. Het wordt een uniek, multifunctioneel gebo...

Sanitair Advertorial
Comfort ligbad voor 1-2 personen met uniek design

Bette introduceert een designbad met royale afmetingen voor 2 personen. Het innovatieve design verwent uw gasten en creëert een luxueuze beleving. Het materiaal is zeer duurzaam, eenvoudig in onderhoud en heeft 30 jaar garantie. Hoog comfort en duurzaam Door de royale afmetingen van 1.700...

Toerisme Achtergronden BUAS
Nieuw UNWTO-rapport biedt steden hulp bij beheersen impact overtoerisme

Een nieuw rapport van de World Tourism Organization (UNWTO) biedt ondersteuning bij het beheersen van de groeiende toeristenstromen in stedelijke gebieden en de impact hiervan op de betrokken steden en bewoners. 'Overtourism? Understanding and managing urban tourism growth beyond perceptions'...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: