Blog Coen Schelfhorst GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: NO WASTE

22 januari 2018 | David Bakker

Het jaar van de opening is aangebroken, het komt nu wel heel dichtbij! We verwachten begin juni ons hotel in Kaatsheuvel te openen en zijn net live gegaan met de eerste versie van onze website. Op www.guesthousehotel.nl proberen we onze potentiele gasten net zo enthousiast te maken als dat wij zijn. Niet alleen zijn de eerste reacties heel erg positief ook worden onze inspanning beloond met de eerste boekingen. Hoe gaaf is dat!

GuestHouse Kitchen

Tegelijkertijd met het hotel, openen we ook ons restaurant op de begane grond, GuestHouse Kitchen. Het restaurant grenst aan de nieuwe Albert Heijn supermarkt waar de chefs dagelijks uit de supermarkt de verse aanvoer zelf “scoren”. Geïnspireerd door bezoeken aan onder andere Instock, zetten wij ook in op het terugdringen van voedselverspilling in de supermarkten. Wij gaan voor een reductie van 50% van de foodwaste in de supermarkt door creatief te koken met een dagelijks wisselende aanvoer. Per dag wordt er bijna 1 rolcontainer aan food dat over de datum is weggegooid. Wij willen proberen dit, door slim en op tijd in te kopen bij de supermarkt, te gaan terugdringen. De chefs lopen straks met een eigen scanner en winkelwagen door de supermarkt.

Met als resultaat creatieve en verse gerechten voor onze hotelgasten, maar ook kant en klare maaltijden die we in de supermarkt verkopen. Op termijn willen we dit ook uitbreiden naar een bezorgservice voor ouderen en alleenstaanden. Daarnaast gaan we van het overgebleven brood met een lokale bierbrouwer ons eigen bier produceren. Dit alles gericht op het terugdringen van verspilling!

GuestHouse Groen

De kleur van het logo is ook zeker geen toeval. We geloven niet alleen in ‘groen’ we zijn ervan overtuigd dat gasten hier straks ook echt voor gaan kiezen. Laatst was te lezen in een insight rapport van ABN Amro dat consumenten bereid zijn om 12% meer te betalen voor duurzame producten en diensten. En op een zeer interessante bijeenkomst in Circl op de Zuidas, werd duidelijk dat duurzaamheid steeds meer een keuzeargument voor consumenten zal zijn. Vanaf wanneer zal je op Booking.com kunnen sorteren, naast prijs, reviewscore en afstand tot het centrum op het element duurzaamheid? Ik denk dat dat niet lang meer gaat duren.

Duurzaamheid vanuit het hart

Genoeg argumenten voor een duurzaam hotel, maar de voornaamste reden voor ons is dat wij een betere plek willen achterlaten voor onze kinderen. Makkelijker gezegd dan gedaan! Wel word ik enorm enthousiast van alle gave initiatieven die ook een steentje bijdragen. Ik noemde al onze inspiratiebron Instock, maar ook de Plus in Winterswijk, de Verspillingsfabriek, Circl, het mooie Albron initiatief the Green House en het restaurant Bijvangst in Amsterdam. Één voor één top initiatieven die vanuit het hart de problemen aanpakken die wij zelf hebben gecreëerd. Hulde aan al die pioniers! Dat wij met ons foodwaste principe, de zonnepanelen op het dak, de warmte terugwin installatie en onze groene daktuin ook bijdragen, is voor ons alleen maar logisch. Niet omdat het kan, maar omdat het moet!

Niet alleen de drijfveren in de markt veranderen, eigenlijk ziet de hele markt er elke dag weer anders uit. In mijn volgende blog neem ik jullie graag mee in hoe wij digitaal ontzorgen waar het kan en persoonlijk blijven waar het moet. Het high-tech hotel of een digitaal doolhof?

Coen Schelfhorst

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Hotelbouwplannen
Being Development start de bouw van een duurzaam hotel in Amsterdam

Ontwikkelaar Being Development heeft vandaag, in samenwerking met Valuas and CommonWealth Investments, de start van een overwegend circulair hotel in het zich snel ontwikkelende Amsterdam Noord aangekondigd. Het hotel, ontworpen door Studioninedots, Delva Landscape Architects en DesignAgency, wor...

Tech NHTV
Alles over AR en VR in de horecabranche

Hoe vaak heb je wel eens overwogen om een VR- of AR-headset aan te schaffen en in die wereld vol magie te duiken? Tja, als je het mij zou vragen ligt het antwoord tussen 0 en 0,5 keer in de afgelopen 5 jaar. Maar waarom zijn we toch gefascineerd door AR en VR? En waar hebben we het over? Ik neem je ...

Opening Internationaal
Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begon...

Hotelbouwplannen Internationaal
JO&JOE opent eerste Open House in Parijs in 2020

Novaxia heeft de aankoop van het pand aan 61 rue Buzenval voltooid en begint met de constructie van een nieuw hotelconcept, het eerste JO&JOE Open House in Parijs. Pal in het hart van een jong en levendig district is dit één van de acht ‘Reinventing Paris’ projecten die...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: