Blog Coen Schelfhorst GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: NO WASTE

22 januari 2018 | David Bakker

Het jaar van de opening is aangebroken, het komt nu wel heel dichtbij! We verwachten begin juni ons hotel in Kaatsheuvel te openen en zijn net live gegaan met de eerste versie van onze website. Op www.guesthousehotel.nl proberen we onze potentiele gasten net zo enthousiast te maken als dat wij zijn. Niet alleen zijn de eerste reacties heel erg positief ook worden onze inspanning beloond met de eerste boekingen. Hoe gaaf is dat!

GuestHouse Kitchen

Tegelijkertijd met het hotel, openen we ook ons restaurant op de begane grond, GuestHouse Kitchen. Het restaurant grenst aan de nieuwe Albert Heijn supermarkt waar de chefs dagelijks uit de supermarkt de verse aanvoer zelf “scoren”. Geïnspireerd door bezoeken aan onder andere Instock, zetten wij ook in op het terugdringen van voedselverspilling in de supermarkten. Wij gaan voor een reductie van 50% van de foodwaste in de supermarkt door creatief te koken met een dagelijks wisselende aanvoer. Per dag wordt er bijna 1 rolcontainer aan food dat over de datum is weggegooid. Wij willen proberen dit, door slim en op tijd in te kopen bij de supermarkt, te gaan terugdringen. De chefs lopen straks met een eigen scanner en winkelwagen door de supermarkt.

Met als resultaat creatieve en verse gerechten voor onze hotelgasten, maar ook kant en klare maaltijden die we in de supermarkt verkopen. Op termijn willen we dit ook uitbreiden naar een bezorgservice voor ouderen en alleenstaanden. Daarnaast gaan we van het overgebleven brood met een lokale bierbrouwer ons eigen bier produceren. Dit alles gericht op het terugdringen van verspilling!

GuestHouse Groen

De kleur van het logo is ook zeker geen toeval. We geloven niet alleen in ‘groen’ we zijn ervan overtuigd dat gasten hier straks ook echt voor gaan kiezen. Laatst was te lezen in een insight rapport van ABN Amro dat consumenten bereid zijn om 12% meer te betalen voor duurzame producten en diensten. En op een zeer interessante bijeenkomst in Circl op de Zuidas, werd duidelijk dat duurzaamheid steeds meer een keuzeargument voor consumenten zal zijn. Vanaf wanneer zal je op Booking.com kunnen sorteren, naast prijs, reviewscore en afstand tot het centrum op het element duurzaamheid? Ik denk dat dat niet lang meer gaat duren.

Duurzaamheid vanuit het hart

Genoeg argumenten voor een duurzaam hotel, maar de voornaamste reden voor ons is dat wij een betere plek willen achterlaten voor onze kinderen. Makkelijker gezegd dan gedaan! Wel word ik enorm enthousiast van alle gave initiatieven die ook een steentje bijdragen. Ik noemde al onze inspiratiebron Instock, maar ook de Plus in Winterswijk, de Verspillingsfabriek, Circl, het mooie Albron initiatief the Green House en het restaurant Bijvangst in Amsterdam. Één voor één top initiatieven die vanuit het hart de problemen aanpakken die wij zelf hebben gecreëerd. Hulde aan al die pioniers! Dat wij met ons foodwaste principe, de zonnepanelen op het dak, de warmte terugwin installatie en onze groene daktuin ook bijdragen, is voor ons alleen maar logisch. Niet omdat het kan, maar omdat het moet!

Niet alleen de drijfveren in de markt veranderen, eigenlijk ziet de hele markt er elke dag weer anders uit. In mijn volgende blog neem ik jullie graag mee in hoe wij digitaal ontzorgen waar het kan en persoonlijk blijven waar het moet. Het high-tech hotel of een digitaal doolhof?

Coen Schelfhorst

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Events Achtergronden
Gratis naar het Hotel & Vastgoed Congres

De hotelmarkt is flink in beweging. Er treden met regelmaat nieuwe hotelconcepten toe tot de Nederlandse markt en bestaande formules breiden uit. Ondanks meer concurrentie van Airbnb nemen de gemiddelde bezettingsgraad en kamerprijs alsmaar toe. Volgens onderzoekers hebben Nederlandse hotels vorig j...

Toerisme Achtergronden
Platinum Equity wordt nieuwe eigenaar van Landal GreenParks

Landal GreenParks krijgt een nieuwe eigenaar. Het moederbedrijf Wyndham Worldwide heeft vandaag overeenstemming bereikt met Platinum Equity over de overname van de volledige Europese divisie, waar behalve Landal GreenParks ook merken als Novasol, Hoseasons, cottages.com en James Villa Holidays deel ...

Events Achtergronden
Waar staat uw hotel over 5 jaar?

Zou u als hoteleigenaar meer tijd willen besteden aan uw strategische visie? In de tweedaagse opleiding Strategisch Hotelmanagement van NHTV Executive Education bespreken toonaangevende experts de essentiële onderdelen van uw businessplan, zoals sales, pricing, distributie en branding. L&eac...

Amsterdam Hotel
Green Key Gold keurmerk voor Corendon Vitality Hotel in Amsterdam

Het Corendon Vitality Hotel in Amsterdam heeft het Green Key Gold keurmerk behaald; he?t internationale keurmerk voor bedrijven die zich binnen de recreatie- en vrijetijdsbranche sterk inzetten voor duurzaamheid. Het Corendon Vitality Hotel voldoet aan alle verplichte en optionele eisen van Green Ke...

Hotelbouwplannen Blog
Blog Coen Schelfhorst GuestHouse hotel Kaatsheuvel: Technologie, droom of digitaal doolhof?

Over een paar maanden ontvangen we de eerste gasten in ons GuestHouse Hotel Kaatsheuvel. Wat ben ik blij dat ik in deze gave tijden ons nieuwe hotel mag openen, want wat is er veel veranderd sinds mijn eerste hotel opening! Toen ik in 1992 bij Bastion in Tilburg de opening deed was er nog niet eens ...

Achtergronden Marketing
Tips voor een goede e-mailcampagne

Er gaat vanuit de hotellerie veel geld naar partijen die zelf geen logiesfunctie aanbieden. Logisch, wanneer het partijen zijn die noodzakelijke diensten aanbieden, zoals linnenbeheer of leveranciers van PMS-systemen. Anderzijds zijn er partijen die commissie vragen over een gemaakte boeking. Onverm...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: