Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Een hotel is voor iedereen…

2 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Theaterhotel Venlo draait inmiddels op volle kracht. Het loopt gesmeerd, alhoewel we natuurlijk dagelijks nog tegen kinderziektes aanlopen. Die worden echter gelukkig snel opgelost. Zoals ik al in eerdere blogs vermeldde, benut ik graag de expertise van andere ondernemers, kennisinstellingen en inspirerende relaties uit mijn netwerk. Dat zorgt voor veel creativiteit, nieuwe ideeën en inzichten en dat komt mijn hotelgasten alleen maar ten goede.

Hotelkamers voor mindervaliden

Zo zijn er twee mindervalide hotelkamers gereserveerd in het hotel voor mensen met een beperking. Daarvoor heb ik de samenwerking gezocht met Ben Stammen van MenZZorg en dat heeft weer nieuwe deuren geopend. Voor mij, maar zeer zeker voor mindervalide gasten van mijn Theaterhotel.  Ik wil namelijk voor iedereen klaar staan met persoonlijke aandacht en zorg. Voor iederéén en dat is me gelukt!

Dat houdt uiteraard in dat het hotel eenvoudig toegankelijk dient te zijn en daar is dan ook veel energie ingestoken. Ook zijn twee kamers volledig aangepast aan de wensen en eisen van mindervalide gasten. De kamers zijn overigens bijna niet te onderscheiden van andere kamers, maar op de badkamer zijn hulpmiddelen toegepast en is er gekozen voor sanitair met ergonomische aanpassingen. Alles gericht op gebruiksgemak en ontspanning voor mijn gasten.

Thuiszorgfaciliteiten

Maar de krachtenbundeling met Ben behelst meer dan enkel de inrichting van hotel- en badkamer. De gasten kunnen altijd gebruik maken van de thuiszorgfaciliteiten van Ben. Zo zullen de medewerkers van MenZZorg mijn gasten uit welke willekeurige streek van Nederland altijd en overal in Venlo kunnen voorzien van goede (thuis)zorg en persoonlijke begeleiding en ondersteuning. Deze flexibiliteit kan Ben bieden omdat hij enkel en alleen werkt vanuit een zorgcoöperatie met zzp-ers als leden. Ik wil graag benoemen dat dit concept niet uniek is, maar wel dat het Theaterhotel het grote belang voor gasten die extra zorg nodig hebben, zo kan bedienen. Een mooier gebaar om participatie van mindervalide mensen of mensen met een bepaalde zorgbehoefte te stimuleren is haast ondenkbaar en daar werk ik graag aan mee. Dat geldt dus voor individuele zorg op alle gewenste tijdstippen tot en met de tijdelijke levering van aangepaste bedden of stoelen. Het moet zo zijn dat de toekomstige mindervalide gasten simpelweg geen reden meer moeten hebben om niet even een weekend weg te gaan.

Mijn samenwerking, ditmaal met Ben Stammen, toont aan dat gastvrijheid meer is dan passie en luxe. Ook begrip, fatsoen en oog voor de identiteit van alle gasten spelen hierin mee. Daar hecht ik dus echt heel veel waarde aan. Ik wil namelijk een hotelier zijn die niet slechts succes heeft, maar ook van waarde is voor het intieme geluk van iedereen en dat hoop ik hiermee een beetje te hebben bereikt. Alles wat je aandacht geeft, groeit immers!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
''Dit jaar 70 procent minder buitenlanders naar Nederland''

Het aantal buitenlanders dat dit jaar naar Nederland komt, ligt 70 procent lager dan vorig jaar. Bovendien gaan ongeveer 40 procent minder Nederlanders op vakantie in eigen land, waarmee het niveau van het toerisme terug op het niveau is van de jaren negentig, zo schetst het Nederlands Bureau voor T...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Amsterdam Achtergronden
Sir Hotels ruilt luxe bedden in voor bureaus

Vanaf vandaag biedt hotel collectie Sir Hotels flexibele werkplekken aan. Waar de vraag naar bedden voor de zakelijke markt drastisch afgenomen is, stijgt de vraag naar rustige werkplekken. Meer kantoren zoals Nike en Google houden hun kantoren tot zeker het einde van het jaar gesloten. Sir Hotels s...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam geeft 7 suites een complete metamorfose

Hotel Okura Amsterdam heeft 7 suites een complete metamorfose gegeven. Bij de renovatie, die in december 2019 van start ging, is het hele design vernieuwd. Architect Bert Verwey heeft de renovatie van de suites en The Lounge onder zijn hoede genomen. Ruimtelijkheid, comfort en sereniteit vormen de b...

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: