Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Festina Lente

27 juni 2018 | Thijs Jacobs

Op 17 mei van dit jaar vierde Theaterhotel Venlo het éénjarig bestaan. Dank u, dank u, dank u voor de vele felicitaties. Een klein bescheiden feestje was uiteraard op zijn plaats, maar vele nieuwe en vooral positieve ontwikkelingen volgen elkaar in een dusdanig razend tempo op, dat er echt geen tijd is om eens lekker ontspannen de kurken te laten knallen.

Een kleine maand eerder namelijk kwam ik in het bezit van de prestigieuze ITSN ‘Young Professional Of The Year’ award, uitgereikt door PRO77. Ik moet bekennen dat ik aangenaam verrast was door de organisatie van PRO77. Ik ben zeer vereerd als ik hoor dat ik een inspirerend voorbeeld voor andere Young Professionals ben en op vele vlakken een positieve bijdrage heb geleverd aan de Venlose samenleving. Dat zijn dus niet mijn woorden hé, begrijp me goed. Dit zijn enkele vereisten om überhaupt in aanmerking te komen voor deze award. Ik zou innoverend en onderscheidend vermogen blijken te hebben. Nou, geweldig toch! Ik ben een maatschappelijk verantwoord ondernemer met daadkracht en doorzettingsvermogen, zo kreeg ik te horen. Daar ga je wel even van zweven hoor. Echter, niet te lang, want ik sta graag met mijn voeten stevig op de grond.

Tweede hotel

Maar het houdt niet op. Aan alle roddels en geheimzinnigheden kwam definitief een einde toen ik ook nog eens de sleutel van mijn tweede hotel in handen kreeg. Weer een nieuwe uitdaging! We gaan dus wéér bouwen en niet zo’n beetje ook. Na het Theaterhotel wordt het nu de hoogste tijd om het Stationshotel aan te pakken. Het duurt nog wel even hoor, op dit moment wordt er samen met de investeerder en een bouwteam hard gewerkt aan de 2.0 versie. De tijd vliegt en voordat Venlo het opmerkt, hoop ik 34 nieuwe hotelkamers aan te bieden aan de vele duizenden bezoekers van onze stad. Ik kan simpelweg niet wachten.

Ik kan gerust verklappen dat mijn geheim geen geheim meer is. Samenwerking en elkaar versterken, dat is mijn visie op bedrijfsvoering. Dat heb ik in al mijn voorgaande veertien blogs proberen te verkondigen. Wellicht helemaal niet verrassend, maar in ieder geval wel iets wat ik consequent doorvoer in mijn doen en laten. Krachtenbundeling om uniek en onderscheidend te zijn. Op zoek naar samenwerking en wederzijdse versterking. Iedere dag weer opnieuw. Dat was mijn drive en dat is het nog steeds. Mijn gevoel wordt continu vanuit diverse inspiratiebronnen gevoed en dan focus ik me vooral op de constante gunfactor aan lokale en regionale ondernemers. Samen maken we een krachtige en aantrekkelijke regio. Alle ondernemers hebben hetzelfde doel voor ogen en dat is om succes te hebben met je onderneming. Door elkaar te versterken bereiken we allemaal dit doel.

Ik denk dat ik daarom afgelopen jaar ook gevraagd ben om de nieuwe voorzitter te worden van het MKB-Limburg Afdeling Noord. Ook MKB-Limburg is namelijk groot geworden door belangen te koppelen aan samenwerking. Niet alleen met collega-ondernemers, maar zeer zeker ook met overheden en  kennispartners. Om nog maar te zwijgen over de vele creatieve en lokale regionale initiatieven van de ondernemende streek Noord-Limburg. En altijd het oog gericht op de belangrijke rol voor de relatie arbeidsmarkt en onderwijs, want daar zit namelijk de toekomst van succesvolle toekomstige samenwerkingen. Daarom werk ik tussen alle bedrijven door ook nog eens actief mee aan het begeleiden van studenten van de Hotel Management School Maastricht bij hun minor New Business Creation. Nieuwe ideeën van enthousiaste jonge mensen houden me scherp, zorgen voor creativiteit en nieuwe plannen die ik nodig heb. Elke dag! 

Nieuw concept

Een van die plannen die nu werkelijkheid zijn geworden is om binnen de grenzen van Venlo uitbreiding te zoeken. Het Stationshotel Venlo voldoet aan mijn wens om een geheel nieuw en ander segment te gaan bedienen in de regio. Met de start van Stationshotel Venlo zet ik in op een nieuw concept dat in de komende maanden verder zal worden uitgewerkt en ontwikkeld. Dat lezen jullie dus ongetwijfeld in een van mijn volgende blogs. In het Theaterhotel krijg ik regelmatig aanvragen voor familiekamers, maar daar wil ik me blijven focussen op de zakelijke reizigers, toeristen en de stellen die de Maaspoort Theater en Events bezoeken. In het nieuwe Stationshotel wil ik me meer richten op toeristen en families, al zijn zakenlui uiteraard ook van harte welkom.

Er is actief gestoeid met plannen om het om het oude pand te behouden en/of een nieuwe bestemming te geven. Maar het hotel gaat toch geheel gesloopt worden en zal in een nieuw ontwerp elementen gaan vertonen uit de buurt, met name van mijn overbuurman, het Limburgs Museum. Een nieuw leven voor een oud hotel dat er voor zal zorgen dat we de komende 100 jaar kunnen bouwen aan een hernieuwde toekomst van een rijke hotelhistorie op dezelfde plek.

Ik heb nog geen nieuwe naam, maar ik weet wel dat ik dit hotel landelijk op de kaart ga zetten zodat straks iedereen uit Nederland kan genieten van het festina-lente-gevoel (Haast u langzaam!)  van mijn stad en hotel.

Overigens, Festina Lente, best een fraaie naam voor mijn hotel.  Hmm, nog maar eens even over nadenken. Ik hoef me niet te haasten, er is nog tijd!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo 

Klik hier om alle blogs van (en nieuws over) Gijs te lezen!

 

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: