Blog Renée Cohen: het hotel is open

19 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Het is 4 augustus en het is gelukt. Het Hilton Garden Inn Brussels Louise is open en heeft haar eerste gasten ontvangen. Een week voor de geplande opening kwamen de Hilton-mensen voor de finale inspectie. Pas na een definitief akkoord mogen de deuren open. En het harde werken werd beloond. Met een opleveringslijst van slechts 16 kleine verbeterpunten, mocht het hotel haar deuren openen.

Uitstel terecht?
In april hebben wij, de eigenaar, Centriq hotel management en Hilton, besloten om de opening uit te stellen van 1 juni tot 4 augustus. Hoewel de beslissing op financiële gronden is genomen, heeft het ook de druk van een te vroege opening van de ketel gehaald. Druk voor de werklui, die tot het laatste moment niets van het uitstel wisten. Op 1 juni stond er echter nog een 'to do – list'van vele pagina’s open en eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik best wel opgelucht was dat de opening 2 maanden later zou plaats vinden.

Of het uitstel financieel gezien ook de juiste beslissing was, zullen we nooit met 100 procent zekerheid weten. Wel weten we dat de aanslag in Nice van 14 juli opnieuw een negatieve impact op het West-Europese toerisme heeft.

Reputatieschade?
Wanneer we het hotel toch op 1 juni hadden geopend, had dit zeker tot veel klachten geleid. Uiteraard leidt dit tot negatieve reviews op de review- en boekingssites, met als gevolg dat je al met 1-0 achter staat. De opgelopen reputatieschade zal dan zeker impact hebben op zowel het aantal boekingen en de kamerprijs. Want hoe belangrijk goede reviews zijn, hoef ik aan niemand uit te leggen, toch?

Foto’s
Naast reviews moeten we ook het belang van goede foto’s niet onderschatten.
Vandaar dat we in de eerste week van de opening meteen aan de slag zijn gegaan om samen met een professionele fotograaf de  foto’s voor brochures en websites van het nieuwe hotel te maken.
Met name voor gasten die online boeken, zijn naast de reviews de foto’s het allerbelangrijkste. Belangrijker dan teksten, waar veel aandacht - in diverse talen - aan wordt besteed.

Dus toch maar een klein advies: dames en heren hoteliers, blijf op alle reviews reageren en zorg ervoor dat u regelmatig, op alle distributiewebsites de foto’s vernieuwt. Maar dat wist u wel, toch?

Renée Cohen heeft een eigen Strategisch Hotel Adviesbureau (SHARC) voor commerciële projecten, interim management en functionele coaching. Voor meer informatie www.sharc.nu, volg het LinkedIn of Facebook profiel van SHARC.

 


 

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Ketenbinding in Europa

De grote ketens hebben jarenlang tevreden gewerkt met enkele merken. IHG had Holiday Inn en Crowne Plaza, Accor had Novotel, Ibis en later Sofitel en Hilton had, nou ja, Hilton. De Amerikaanse merken waren er wel vroeg bij in Nederland. Het eerste Marriott in Europa was die in Amsterdam en de eerste...

Awards Hotel
Hotelgasten kiezen beste hotels van Nederland

Medewerkers van Hotels.nl zijn afgelopen week op pad geweest om hotelpersoneel van award winnende hotels te verrassen met de gewonnen prijs en hen persoonlijk te feliciteren. De awards zijn een kwaliteitsonderscheiding die boekingswebsite Hotels.nl jaarlijks toekent. De uitslapers van Nederland k...

Airbnb Achtergronden
Flinke korting op boek over Airbnb van Jeroen Oskam

Over enkele maanden komt het boek 'The Future of Airbnb and the ‘Sharing Economy’ -The Collaborative Consumption of our Cities van auteur Jeroen Oskam uit. Eerder deze week plaatsten we een interview met Jeroen, waarin hij alvast een tipje van de sluier heeft opgelicht. 50 procen...

Interview Longread
Interview Jeroen Oskam: Amsterdamse aanpak Airbnb faalt, stages in hotels werken demotiverend

Het Hospitality Research Centre van Hotelschool The Hague publiceerde onlangs haar jaaroverzicht. Hierin wordt zichtbaar gemaakt welke onderzoeken er zijn gedaan; dit vergroot immers de zichtbaarheid onder zowel studenten als hospitalityprofessionals. Jeroen Oskam, Director van het Hospitality Resea...

Opening Internationaal
Hôtel de Berri geopend in Parijs

The Luxury Collection, onderdeel van Marriott International, Inc., heeft Hôtel de Berri, a Luxury Collection Hotel, Paris geopend. Als eigendom van de Dokhan-familie, zijn eclectische, gedurfde en verfijnde ontwerpen te vinden die volledig zijn toegewijd aan de Parijse manier van leven. Z...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: