Colliers International verkoopt het nummer één resort van Europa

12 februari 2018 | Thijs Jacobs

Erste Abwicklungsanstalt (EAA) heeft het prestigieuze Castello di Casole in Italië verkocht aan Belmond voor 39 miljoen euro. Voor vijf achtereenvolgende jaren is Castello di Casole door Travel + Leisure Magazine en Time Magazine uitgeroepen tot het beste resort van Europa. Het Nederlandse hotelteam van Colliers International heeft onder leiding van Dirk Bakker - Head of EMEA Hotels - de transactie begeleid en gestructureerd. 

Toscaanse heuvels


Castello di Casole bestaat sinds de tiende eeuw en ligt in het hart van de Toscaanse heuvels, vlakbij Florence en Siena. Het luxe hotel heeft 39 kamers en 1.500 hectare landbouwgrond, wijngaarden en olijfboomgaarden. Ook staan er 49 luxe villa's op het landgoed. Het is een van de grootste particuliere landgoederen in Italië.

De inrichting van de ruime suites en villa's is gebaseerd op de rijke Toscaanse traditie. De kamers hebben een originele stenen vloer en veel kamers hebben een eigen privétuin. Vanaf het zwembad hebben gasten een prachtig uitzicht over de heuvels van Toscane.

Belmond

Belmond is in 1976 opgericht en heeft wereldwijd een uniek portfolio van 49 luxe hotels, treinen en riviercruises. Ze zijn actief in 24 landen. Roeland Vos, President en Chief Executive Officer van Belmond, is erg trots dat hij dit hotel aan het Belmond portfolio kan toevoegen. ''Castello di Casole combineert cultuur, natuur en welzijn om een onvergetelijke reiservaring te creëren voor onze gasten''. In de komende vier jaar verwacht Belmond 7,3 miljoen euro te investeren in de uitbreiding van het hotel en twee nieuwe villa's. 

Dirk Bakker van Colliers International: ''Belmond is een van de beste hoteloperators in het luxe segment. Het bedrijf past daarom perfect bij Castello di Casole. Ik ben trots dat het Nederlandse hotelteam deze partijen bij elkaar heeft gebracht. Dit resort gaat onder leiding van Belmond zeker de volgende stap zetten en de nummer 1 positie verder verstevigen.''

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Video NHTV
Blog: Let’s talk sustainability…again??

Duurzaamheid, een containerbegrip, een begrip dat we al beu zijn, sceptisch over zijn of waar we mee aan de slag willen? Wie in de laatste jaren trends en ontwikkelingen in de horeca heeft gevolgd zal in elk geval hebben gemerkt dat duurzaamheid bewust of onbewust invloed heeft gehad. Ook op deze...

Amsterdam Interview Longread
Interview Arjen van den Hof, eigenaar Vondel Hotels

Arjen van den Hof, eigenaar van Vondel Hotels, is een trots man, bevlogen ook. Dit komt niet alleen tot uiting in de prachtige hotels die hij ontwikkelt, maar ook in de omgang en binding met zijn personeel. De komende twee, drie maanden staan er twee openingen van nieuwe hotels in Amsterdam gepland....

Interieur Advertorial
Auping introduceert hotelbed Revive

Auping introduceert begin september een duurzaam en modulair opgebouwd bed dat speciaal voor de hotelwereld is ontwikkeld. De Auping Revive is ontworpen op basis van resultaten uit onderzoeken naar de wensen van zowel hotelgasten als hotelpersoneel. Het hotelbed heeft de looks en het slaapcomfort va...

Hotelketens Achtergronden
Grand Hotel Monopole sluit zich aan bij Charme Hotels

Grand Hotel Monopole heeft ervoor gekozen om zich bij Charme Hotels aan te sluiten om haar groeiambities te kunnen realiseren per 1 juli 2018. Met deze aansluiting krijgt het hotelde mogelijkheid om als zelfstandig hotel de voordelen te benutten van kennisdeling en krachtenbundeling op het gebied va...

Interview Hoteltech
Visma Software is hoofdsponsor van HotelTech 2018

HotelTech, hét congres voor de hotellerie, belooft dit jaar zeer succesvol te worden. De organisatie van het congres maakt bekend dat het Visma als hoofdsponsor aan zich heeft weten te binden. Visma levert erp-software in de cloud, ook specifiek voor controllers binnen de hotellerie. Op de fo...

Hotelketens Internationaal
Louvre Hotels Group breidt verder uit in Afrika

Louvre Hotels Group kondigt de bouw van een multi-merk complex aan met 411 kamers onder de merken Première Classe, Campanile en Kyriad in het stadshart van Casablanca, de economische hoofdstad van Marokko. Dankzij dit innovatieve concept en de steun van lokale partner H Partners, kan de groep...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: