Colliers International verkoopt het nummer één resort van Europa

12 februari 2018 | Thijs Jacobs

Erste Abwicklungsanstalt (EAA) heeft het prestigieuze Castello di Casole in Italië verkocht aan Belmond voor 39 miljoen euro. Voor vijf achtereenvolgende jaren is Castello di Casole door Travel + Leisure Magazine en Time Magazine uitgeroepen tot het beste resort van Europa. Het Nederlandse hotelteam van Colliers International heeft onder leiding van Dirk Bakker - Head of EMEA Hotels - de transactie begeleid en gestructureerd. 

Toscaanse heuvels


Castello di Casole bestaat sinds de tiende eeuw en ligt in het hart van de Toscaanse heuvels, vlakbij Florence en Siena. Het luxe hotel heeft 39 kamers en 1.500 hectare landbouwgrond, wijngaarden en olijfboomgaarden. Ook staan er 49 luxe villa's op het landgoed. Het is een van de grootste particuliere landgoederen in Italië.

De inrichting van de ruime suites en villa's is gebaseerd op de rijke Toscaanse traditie. De kamers hebben een originele stenen vloer en veel kamers hebben een eigen privétuin. Vanaf het zwembad hebben gasten een prachtig uitzicht over de heuvels van Toscane.

Belmond

Belmond is in 1976 opgericht en heeft wereldwijd een uniek portfolio van 49 luxe hotels, treinen en riviercruises. Ze zijn actief in 24 landen. Roeland Vos, President en Chief Executive Officer van Belmond, is erg trots dat hij dit hotel aan het Belmond portfolio kan toevoegen. ''Castello di Casole combineert cultuur, natuur en welzijn om een onvergetelijke reiservaring te creëren voor onze gasten''. In de komende vier jaar verwacht Belmond 7,3 miljoen euro te investeren in de uitbreiding van het hotel en twee nieuwe villa's. 

Dirk Bakker van Colliers International: ''Belmond is een van de beste hoteloperators in het luxe segment. Het bedrijf past daarom perfect bij Castello di Casole. Ik ben trots dat het Nederlandse hotelteam deze partijen bij elkaar heeft gebracht. Dit resort gaat onder leiding van Belmond zeker de volgende stap zetten en de nummer 1 positie verder verstevigen.''

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Interview Longread
Alle interviews van 2018 op een rijtje

2018 was een druk en succesvol hoteljaar. Voor jou als hotelier (althans, dat hopen wij), maar ook voor ons. Wat een prachtige ontmoetingen met geweldige hoteliers hebben we in 2018 mogen meemaken; het mooie van ons vak is dat wij jou er deelgenoot van hebben kunnen maken door die verhalen op te sch...

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: