Colliers International zet afdeling Food & Beverage op

23 mei 2018 | Thijs Jacobs

Op 1 juni start vastgoedadviseur Colliers International met een nieuwe afdeling Food & Beverage onder leiding van Etienne van Unen. Deze afdeling is een uitbreiding van de afdeling Retail. 

Food & Beverage (F&B) speelt een steeds belangrijkere rol in het retaillandschap. Het aandeel stijgt naar verwachting de komende jaren naar 20 tot 25% in vergelijking met 12% nu. "De spectaculaire groei in F&B wordt gedreven door een veranderende consument die beleving steeds belangrijker vindt dan bezit. Deze ontwikkelingen vragen om specialistische kennis en aanpak. Je moet goed snappen welke concepten slagingskans hebben in welk gebied, welke financieringsvormen er mogelijk zijn, hoe franchiseformules werken. En dit in internationaal verband", zegt Etienne.

Trends en nieuwe concepten

Het F&B-team begint met vier man en werkt nauw samen met experts uit de Restaurants & Leisure teams in Londen, de VS, Azië en het Midden-Oosten. Zo worden trends en nieuwe concepten ontdekt waarvan onze opdrachtgevers kunnen profiteren. Er wordt daarnaast ook veel kennis uitgewisseld met het Hotelteam van Colliers. In de hotelwereld staat consumentgericht denken al heel lang centraal en ook hier wordt F&B steeds belangrijker. 

Trends en nieuwe concepten

Dirk Bakker, CEO van Colliers International: ‘De ontwikkelingen in F&B gaan razendsnel. Daarom is het belangrijk om een nieuwe afdeling op te zetten die zich volledig richt op deze sector en samenwerkt met onze internationale F&B-experts. Hiermee kunnen we onze opdrachtgevers nog gerichter en innovatiever bedienen en toekomstgericht adviseren.'

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: