De leukste hotelreviews op een rijtje

26 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tegenwoordig kunnen we de reviews van hotels niet meer wegdenken. Het is één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het boeken van een vakantie. Dagelijks ziet HotelSpecials belangrijke, maar ook hilarische ervaringen van hotelgasten voorbijkomen. Bij de voorbereiding van de jaarlijkse HotelWeek kon een screening van de hotels die meedoen niet achterwege blijven. Daarom geeft het bedrijf een kijkje achter de schermen in de wereld van reviews.

#1 Het ontbijt is voor heel veel gasten de allerbelangrijkste ervaring in een hotel. Wat een goed ontbijt is, is daarentegen heel persoonlijk. Fijn dat het hotel blijkbaar voor ieder wat wils heeft:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Nog nooit eerder een hotel gehad welke bij het ontbijt aardappelkroketten serveren, werkelijk top!

#2 Verder is het bij het ontbijt niet alleen belangrijk wat er op je eigen bord ligt, maar blijkbaar ook wat andere gasten op die van hun leggen (of in hun tas stoppen):

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Er was bij het ontbijt zelfs een vrouw die een halve biefstuk uit haar tas haalde van de vorige dag en elke keer als ze naar het ontbijtbuffet liep stopte ze haar tas vol met potjes jam en andere dingen.

#3 Als we het nu toch over eten hebben…Soms kan het ook té lekker zijn:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: dat het eten te lekker smaakte,dat ik nu ben aangekomen wat gewicht betreft.

#4 Niemand verwacht vliegtuigen vlak bij Van der Valk Hotel Amsterdam Airport:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Lawaai vliegtuigen

#5 Iedereen is gek op gratis dingen, toch?

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?  
Gast: Leuke bowling met gratis knokpartij

#6 Helaas is niet altijd alles gratis. En meestal mag  je ook niet kiezen waarmee je betaalt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: We moesten direct bij binnenkomst betalen in geld.

#7 Ziek zijn op vakantie – oh nee, alsjeblieft, nee! Gelukkig bestaan er mensen zoals deze:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Wat ik echt verschrikkelijk vond; dat ik halverwege het weekend ziek werd en dus niet meer van het 2e ontbijt kon genieten omdat ik er toch niets inhield. En ik daarbij het supervriendelijke kamerpersoneel moest vragen mijn ondergebraakte emmertje te legen (oke ik had t wel verpakt in 2 plastic zakken, maar toch). Oftewel, het enige wat ik verschrikkelijk vond was mijn griepaanval; het hotel en vooral 't personeel waren GEWELDIG!!

#8 Echt waar – soms is het gewoon beter als er géén water in het zwembad is:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Het zwembad was gesloten door waterschade.

 #9 Soms leer je iemand pas écht kennen als je samen op vakantie gaat:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Mijn kamergenoot snurkt. Zonder gekheid; geen kritiek

#10 …of je kent elkaar al zo lang dat het ook niet meer uitmaakt of de andere een deur tegen haar hoofd krijgt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: De liftdeuren sluiten heel snel; ik liet mijn vrouw maar niet voorgaan bij het uitstappen, want dan kreeg ik misschien de deur tegen mijn hoofd!

#11 De weg is het doel, toch?

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: we wilden een paar dagen fietsen. We moesten er aan wennen dat er veel doodlopende wegen waren, zodat we ook weer een stuk terug moesten. Toen we dit door hadden keken we wat vaker op onze kaart.

#12 Soms heb je er gewoon geen woorden voor hoe erg je het naar je zin hebt gehad:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: het is in een woord van tasties

#13 En soms weet je het gewoon even niet:

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: ligging
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: de straat waar het staat

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: Rustig
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: Geen lawaai

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Opening theaterseizoen en vernieuwde filmtheaterfoyer Figi

Afgelopen vrijdag stond Figi wederom in het teken van feestelijke vernieuwing! Met de uitverkochte voorstelling Driving Miss Daisy, met in de hoofdrol Anne Wil Blankers, werd het nieuwe theaterseizoen 2018-2019 geopend. Voorafgaande aan de voorstelling werd de nieuwe sfeervolle culturele filmtheate...

Tech BUAS
Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?

In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. Ik probeeerde daarmee wat veelbelovende routes maar ook een kritische reflectie te bieden op het nut van deze technologie in de gastvrijheidscontext. A...

Hotelbouwplannen Utrecht
Overeenkomst bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel

De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam hebben een aannemingsovereenkomst gesloten voor de bouw van de Galaxy Tower in het hartje van Utrecht. De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam sloten eerder een bouwteamovereenkomst waarin zij samen de engineering van de Galaxy Tower verder uitwerkten. De bouw...

Hoteltech Advertorial BUAS
Stan Josephi over revenue management

In de loop van de jaren is de focus van revenue management flink aan verandering onderhevig. Waarbij er in de beginjaren met name gekeken werd naar het aantal kamers dat voor een bepaalde prijs moest worden verkocht, oftewel capacity management, houden revenue managers zich vandaag de dag zich in de...

Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

Events Hoteltech
Wat gebeurt er in het brein van de hotelier?

Tijdens HotelTech 2018, op maandag 19 november in Bunnik, is Margriet Sitskoorn keynote spreker. Zij spreekt over de invloed van leiderschap op het brein en dat geldt natuurlijk niet alleen voor uw hoteliersbrien. Voor hotelmanagers is HotelTech een event dat je niet wilt missen. Bovendien is regist...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: