De leukste hotelreviews op een rijtje

26 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tegenwoordig kunnen we de reviews van hotels niet meer wegdenken. Het is één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het boeken van een vakantie. Dagelijks ziet HotelSpecials belangrijke, maar ook hilarische ervaringen van hotelgasten voorbijkomen. Bij de voorbereiding van de jaarlijkse HotelWeek kon een screening van de hotels die meedoen niet achterwege blijven. Daarom geeft het bedrijf een kijkje achter de schermen in de wereld van reviews.

#1 Het ontbijt is voor heel veel gasten de allerbelangrijkste ervaring in een hotel. Wat een goed ontbijt is, is daarentegen heel persoonlijk. Fijn dat het hotel blijkbaar voor ieder wat wils heeft:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Nog nooit eerder een hotel gehad welke bij het ontbijt aardappelkroketten serveren, werkelijk top!

#2 Verder is het bij het ontbijt niet alleen belangrijk wat er op je eigen bord ligt, maar blijkbaar ook wat andere gasten op die van hun leggen (of in hun tas stoppen):

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Er was bij het ontbijt zelfs een vrouw die een halve biefstuk uit haar tas haalde van de vorige dag en elke keer als ze naar het ontbijtbuffet liep stopte ze haar tas vol met potjes jam en andere dingen.

#3 Als we het nu toch over eten hebben…Soms kan het ook té lekker zijn:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: dat het eten te lekker smaakte,dat ik nu ben aangekomen wat gewicht betreft.

#4 Niemand verwacht vliegtuigen vlak bij Van der Valk Hotel Amsterdam Airport:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Lawaai vliegtuigen

#5 Iedereen is gek op gratis dingen, toch?

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?  
Gast: Leuke bowling met gratis knokpartij

#6 Helaas is niet altijd alles gratis. En meestal mag  je ook niet kiezen waarmee je betaalt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: We moesten direct bij binnenkomst betalen in geld.

#7 Ziek zijn op vakantie – oh nee, alsjeblieft, nee! Gelukkig bestaan er mensen zoals deze:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: Wat ik echt verschrikkelijk vond; dat ik halverwege het weekend ziek werd en dus niet meer van het 2e ontbijt kon genieten omdat ik er toch niets inhield. En ik daarbij het supervriendelijke kamerpersoneel moest vragen mijn ondergebraakte emmertje te legen (oke ik had t wel verpakt in 2 plastic zakken, maar toch). Oftewel, het enige wat ik verschrikkelijk vond was mijn griepaanval; het hotel en vooral 't personeel waren GEWELDIG!!

#8 Echt waar – soms is het gewoon beter als er géén water in het zwembad is:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Het zwembad was gesloten door waterschade.

 #9 Soms leer je iemand pas écht kennen als je samen op vakantie gaat:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: Mijn kamergenoot snurkt. Zonder gekheid; geen kritiek

#10 …of je kent elkaar al zo lang dat het ook niet meer uitmaakt of de andere een deur tegen haar hoofd krijgt:

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: De liftdeuren sluiten heel snel; ik liet mijn vrouw maar niet voorgaan bij het uitstappen, want dan kreeg ik misschien de deur tegen mijn hoofd!

#11 De weg is het doel, toch?

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?
Gast: we wilden een paar dagen fietsen. We moesten er aan wennen dat er veel doodlopende wegen waren, zodat we ook weer een stuk terug moesten. Toen we dit door hadden keken we wat vaker op onze kaart.

#12 Soms heb je er gewoon geen woorden voor hoe erg je het naar je zin hebt gehad:

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? 
Gast: het is in een woord van tasties

#13 En soms weet je het gewoon even niet:

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: ligging
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: de straat waar het staat

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel? Gast: Rustig
Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel? Dezelfde gast: Geen lawaai

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Video NHTV
Blog: Let’s talk sustainability…again??

Duurzaamheid, een containerbegrip, een begrip dat we al beu zijn, sceptisch over zijn of waar we mee aan de slag willen? Wie in de laatste jaren trends en ontwikkelingen in de horeca heeft gevolgd zal in elk geval hebben gemerkt dat duurzaamheid bewust of onbewust invloed heeft gehad. Ook op deze...

Amsterdam Interview Longread
Interview Arjen van den Hof, eigenaar Vondel Hotels

Arjen van den Hof, eigenaar van Vondel Hotels, is een trots man, bevlogen ook. Dit komt niet alleen tot uiting in de prachtige hotels die hij ontwikkelt, maar ook in de omgang en binding met zijn personeel. De komende twee, drie maanden staan er twee openingen van nieuwe hotels in Amsterdam gepland....

Interieur Advertorial
Auping introduceert hotelbed Revive

Auping introduceert begin september een duurzaam en modulair opgebouwd bed dat speciaal voor de hotelwereld is ontwikkeld. De Auping Revive is ontworpen op basis van resultaten uit onderzoeken naar de wensen van zowel hotelgasten als hotelpersoneel. Het hotelbed heeft de looks en het slaapcomfort va...

Hotelketens Achtergronden
Grand Hotel Monopole sluit zich aan bij Charme Hotels

Grand Hotel Monopole heeft ervoor gekozen om zich bij Charme Hotels aan te sluiten om haar groeiambities te kunnen realiseren per 1 juli 2018. Met deze aansluiting krijgt het hotelde mogelijkheid om als zelfstandig hotel de voordelen te benutten van kennisdeling en krachtenbundeling op het gebied va...

Interview Hoteltech
Visma Software is hoofdsponsor van HotelTech 2018

HotelTech, hét congres voor de hotellerie, belooft dit jaar zeer succesvol te worden. De organisatie van het congres maakt bekend dat het Visma als hoofdsponsor aan zich heeft weten te binden. Visma levert erp-software in de cloud, ook specifiek voor controllers binnen de hotellerie. Op de fo...

Hotelketens Internationaal
Louvre Hotels Group breidt verder uit in Afrika

Louvre Hotels Group kondigt de bouw van een multi-merk complex aan met 411 kamers onder de merken Première Classe, Campanile en Kyriad in het stadshart van Casablanca, de economische hoofdstad van Marokko. Dankzij dit innovatieve concept en de steun van lokale partner H Partners, kan de groep...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: