Deense hotelketen introduceert alcoholvrij barconcept

25 januari 2019 | Thijs Jacobs

De toonaangevende Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels staat erom bekend het anders te doen. Dus niet alleen als het gaat om het omzetten van iconische architectuur in het hart van Kopenhagen in unieke boetiekhotels. Nu lanceert Brøchner Hotels een nieuw alcoholvrij barconcept No/Low in aanvulling op hun gebruikelijke barmenu, in al hun lobbybars.

Hoewel alcoholvrij bier en wijn al vele jaren op de markt zijn, is er in deze jaren een internationale trend aan het ontstaan, met de nadruk op niet-alcoholische drank. No/Low staat voor "Non or low alcoholic drinks" en in Denemarken lanceert de Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels nu het concept met nieuwe alcoholvrije alternatieven voor hun internationale en lokale gasten in hun zes boetiekhotels in Kopenhagen.

"We hebben een toenemende vraag naar niet-alcoholische producten in onze lobby bars ervaren en verwachten dat deze vraag in de komende jaren aanzienlijk zal toenemen. Steeds meer mensen die doordeweeks uitgaan en genieten van een drankje, willen niet de bijwerkingen van alcohol. Dit geldt in het bijzonder voor onze lokale gasten, die misschien niet op vakantie zijn, maar misschien wel de dag erna naar huis moeten gaan om naar hun familie te gaan of om de dag erna te werken", zegt Christian Lond, directeur inkoop bij Brøchner Hotels, die verantwoordelijk is voor de barlevering en verkoop van de hotelketen.

Aanzienlijke groei

De verkoop van niet-alcoholische dranken zoals bier en wijn groeit aanzienlijk. De internationale verkoop van bier en cider met een alcoholpercentage van minder dan 1,2% steeg in 2017 met bijna 30% ten opzichte van 2015, terwijl de vraag naar lage en niet-alcoholische wijnen volgens analysebureau Kantar Worldpanel met 8% steeg.
Volgens cijfers van de Deense Brouwerijvereniging is de verkoop van alcoholvrij bier gestegen van 938.000 liter in 2014 tot 3.200.000 liter in 2017. In 2017 was de verkoop van alcoholvrij bier goed voor 1,1% van de totale bierverkoop in Denemarken.

Voor hun nieuwe 'No/Low'-concept heeft Brøchner Hotels een volledig barmenu ontwikkeld met niet-alcoholische alternatieven voor zowel bier, een glas bubbels als klassiekers zoals Gin & Tonic en Dark n 'Stormy.

Iedereen welkom

Brøchner Hotels staat bekend om het uitnodigen van zowel hotelgasten als de lokale bevolking in de bars en restaurants van hun boetiekhotels, die voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom is het natuurlijk belangrijk voor de hotelketen om dit waar te maken met de selectie van de aangeboden dranken.

"Als we zeggen dat iedereen welkom is, bedoelen we dat. Onze lobby bars hebben een uitgebreide selectie van drank, wijn en frisdranken, en we willen ook bekend staan om de beste alternatieven voor klassieke alcoholische dranken. Met ons "No/Low" concept hebben we het barmenu uitgebreid met smakelijke niet-alcoholische producten, zodat mensen die geen alcohol willen drinken, zich niet beperken tot een frisdrank of sap. Nu kunnen gasten een alcoholvrije 'Dark n' Stormish' krijgen, die eigenlijk smaakt naar het origineel, en tegelijkertijd een geweldige barervaring krijgen," legt Christian Lond uit.

Het alternatief voor de originele gin of rum is gebaseerd op aroma's van dezelfde basisingrediënten. In plaats van alcohol wordt capsaïcine toegevoegd, dat is het kruidige element in chilipepers en geeft je het warme gevoel bij het drinken van alcohol.

alcoholvrije bar in hotel

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Opening
Fattal Hotel Group opent vier nieuwe hotels in Londen

Fattal Hotel Group heeft op 18 maart aangekondigd een huurovereenkomst voor langere tijd te hebben verkregen op vier Grange Hotels in Londen. Hierdoor treedt de groep toe tot de markt van centraal Londen. Het nieuws volgt na de recente acquisitie van het iconische Midland Hotel in Manchester; &eacut...

Hotelbouwplannen
Nog nooit zoveel hotelkamers verbouwd of gebouwd

Nog nooit zijn er zoveel kamers gesignaleerd die verbouwd of gerealiseerd worden binnen de hotellerie. 2018 bijkt het jaar van de grote hotelbouwplannen, zo blijkt uit een inventarisatie van Hotelbouwplannen. In onderstaande afbeeldingen zie je de trends en statistieken. Hotelbouwplannen heeft al...

Economie Internationaal
Stijgend aantal hotelovernachtingen in Nederland, Groningen is opvallende stijger

Herkomst gasten In 2012 waren 48,79% van alle overnachtingen in hotels in Nederland afkomstig van een buitenlandse gast. Gedurende de afgelopen jaren is dit percentage gegroeid tot 54,12% in 2018. De meeste buitenlandse overnachtingen komen van gasten uit Duitsland, UK, USA, België en Frankrijk....

Hotelbouwplannen Opening
Preston Palace verbouwde alle 318 hotelkamers en is direct volgeboekt

Exact volgens planning wordt de vernieuwde hotelvleugel met 28 vernieuwde hotelkamers - goed voor zo'n 112 bedden- dit weekend geopend. Een mijlpaal voor het Twentse all-inclusive resort, dat hiermee alle 318 hotelkamers verbouwde tot moderne Suites, Classic en Royal hotelkamers. Uitdaging ...

Hotelketens
Welk Nederlands hotel wordt het honderdste Fletcher Hotel?

Na de aankondiging tot overname van 4 City Resorts Hotels (Fitland) per 1 mei a.s. staat de teller bij Fletcher Hotels op 99 hotels. Het zal dan ook niet lang meer duren voordat Fletcher Hotels het 100ste hotel zal verwelkomen binnen de hotelketen. Echter heeft Fletcher Hotels nog geen hotel op het ...

Tech Interview
Hotel Derlon doet het goed op social media, en dit is waarom dat zo is

Sebas ten Tije is vanaf medio januari directeur van Derlon Hotel Maastricht. Dit hotel heeft zijn online presence goed op orde en kiest bewust voor twee social media kanalen, Facebook en Instagram. Ten Tije heeft als nieuwe general manager te maken met een ‘legacy’, maar de persoonlijke ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: