Den Haag krijgt eerste Nederlandse Voco hotel

7 maart 2019 | Yonne van Geene

De InterContinental Hotels Group en projectontwikkelaar UBM Development AG openen naar verwachting in 2020 het eerste Voco hotel in Nederland. Voco is het nieuwe merk in het hoge segment van IHG dat wereldwijd één van de grootste hotelbedrijven is. De samenwerking werd gister vastgelegd met een ondertekening door beide partijen. Het nieuwe hotel wordt gerealiseerd aan de Kneuterdijk 8 in het centrum van Den Haag.

Voco The Haque vestigt zich in een historisch gebouw waar vroeger een bank gehuisvest was. Met een monumentale voorgevel uit de jaren ’20 van de vorige eeuw en een overweldigend atrium, is het pand aan de Kneuterdijk een indrukwekkende locatie. Alle originele historische elementen van de gevel blijven bewaard en worden zorgvuldig gerenoveerd. Het interieur en de meer dan 200 kamers en suites worden net zo inspirerend vormgegeven. Het Voco-hotel staat voor genieten van luxe in een relaxte en ontspannen sfeer. Voco betekent ‘uitnodigen' of ‘samenkomen', afkomstig uit het Latijn. Het nieuwe concept combineert de informaliteit en charme van een individueel hotel met de kwaliteit en zekerheid van het wereldwijde en gerespecteerde merk IHG. 

Mogelijkheden

Mario Maxeiner, Managing Director Noord-Europa, IHG: "Dankzij deze ondertekening kunnen we in Den Haag het eerste Voco-hotel vestigen op het Europese vaste land. Een belangrijk moment om een snelle groei van het Voco-merk te realiseren sinds de lancering in juni vorig jaar. We zien veel mogelijkheden voor Voco in Europa en zijn enthousiast om verder uit te breiden in de hele Europese regio. We kijken er naar uit om steeds meer mensen een betrouwbare en andere ervaring in een  hotel te kunnen bieden."

Onderling vertrouwen

Ton Fransoo, Managing Director van UBM Development Netherlands B.V., zegt: "We zijn een ervaren en toonaangevende ontwikkelaar van hotels in Europa. In 25 jaar hebben we meer dan 50 hotels gerealiseerd. Voco Den Haag is ons derde hotel in Nederland en een bijzonder project. Onze zakelijke relatie met IHG is vele jaren geleden begonnen en heeft al geleid tot de voltooiing van 14 hotels. Dat ze ook nu weer besloten hebben om met ons samen te werken voor hun eerste Voco-hotel in Nederland, zegt veel over het onderlinge vertrouwen dat we hebben weten op te bouwen met de eerdere succesvolle samenwerkingen. Voco past goed bij UBM omdat het staat voor individualiteit en wij, als ontwikkelaar, eisen de hoogste kwaliteit in termen van gastervaring."

Sterke groei in Europa

Voco werd in juni 2018 gelanceerd door IHG en vertegenwoordigt het hogere segment hotels. De ondertekening voor de realisatie van Voco in Den Haag volgt op de recente openingen van de eerste Voco-hotels in de wereld: Voco Gold Coast in Australië, Voco Cardiff en Voco Solihull in het Verenigd Koninkrijk. Met de ondertekening gister, wordt de sterke groei voor IHG's nieuwste luxe merk in de Hofstad in Europa voortgezet. Het concept van Voco kan worden gebruikt voor nieuwbouw, maar het is ook als conversiemerk geschikt voor hoteleigenaars. Het versterkt het aanbod van IHG in het hogere segment van ruim 35 miljard euro, dat tegen 2025 met nog eens ruim 17,5 miljard euro zal groeien. Het nieuwe merk zal een aanzienlijke groei voor IHG met zich meebrengen, met de verwachting om de komende 10 jaar meer dan 200 Voco-hotels te openen in aantrekkelijke stedelijke en recreatieve locaties zoals Den Haag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Opening
Fattal Hotel Group opent vier nieuwe hotels in Londen

Fattal Hotel Group heeft op 18 maart aangekondigd een huurovereenkomst voor langere tijd te hebben verkregen op vier Grange Hotels in Londen. Hierdoor treedt de groep toe tot de markt van centraal Londen. Het nieuws volgt na de recente acquisitie van het iconische Midland Hotel in Manchester; &eacut...

Hotelbouwplannen
Nog nooit zoveel hotelkamers verbouwd of gebouwd

Nog nooit zijn er zoveel kamers gesignaleerd die verbouwd of gerealiseerd worden binnen de hotellerie. 2018 bijkt het jaar van de grote hotelbouwplannen, zo blijkt uit een inventarisatie van Hotelbouwplannen. In onderstaande afbeeldingen zie je de trends en statistieken. Hotelbouwplannen heeft al...

Economie Internationaal
Stijgend aantal hotelovernachtingen in Nederland, Groningen is opvallende stijger

Herkomst gasten In 2012 waren 48,79% van alle overnachtingen in hotels in Nederland afkomstig van een buitenlandse gast. Gedurende de afgelopen jaren is dit percentage gegroeid tot 54,12% in 2018. De meeste buitenlandse overnachtingen komen van gasten uit Duitsland, UK, USA, België en Frankrijk....

Hotelbouwplannen Opening
Preston Palace verbouwde alle 318 hotelkamers en is direct volgeboekt

Exact volgens planning wordt de vernieuwde hotelvleugel met 28 vernieuwde hotelkamers - goed voor zo'n 112 bedden- dit weekend geopend. Een mijlpaal voor het Twentse all-inclusive resort, dat hiermee alle 318 hotelkamers verbouwde tot moderne Suites, Classic en Royal hotelkamers. Uitdaging ...

Hotelketens
Welk Nederlands hotel wordt het honderdste Fletcher Hotel?

Na de aankondiging tot overname van 4 City Resorts Hotels (Fitland) per 1 mei a.s. staat de teller bij Fletcher Hotels op 99 hotels. Het zal dan ook niet lang meer duren voordat Fletcher Hotels het 100ste hotel zal verwelkomen binnen de hotelketen. Echter heeft Fletcher Hotels nog geen hotel op het ...

Tech Interview
Hotel Derlon doet het goed op social media, en dit is waarom dat zo is

Sebas ten Tije is vanaf medio januari directeur van Derlon Hotel Maastricht. Dit hotel heeft zijn online presence goed op orde en kiest bewust voor twee social media kanalen, Facebook en Instagram. Ten Tije heeft als nieuwe general manager te maken met een ‘legacy’, maar de persoonlijke ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: