Den Haag krijgt eerste Nederlandse Voco hotel

7 maart 2019 | Yonne van Geene

De InterContinental Hotels Group en projectontwikkelaar UBM Development AG openen naar verwachting in 2020 het eerste Voco hotel in Nederland. Voco is het nieuwe merk in het hoge segment van IHG dat wereldwijd één van de grootste hotelbedrijven is. De samenwerking werd gister vastgelegd met een ondertekening door beide partijen. Het nieuwe hotel wordt gerealiseerd aan de Kneuterdijk 8 in het centrum van Den Haag.

Voco The Haque vestigt zich in een historisch gebouw waar vroeger een bank gehuisvest was. Met een monumentale voorgevel uit de jaren ’20 van de vorige eeuw en een overweldigend atrium, is het pand aan de Kneuterdijk een indrukwekkende locatie. Alle originele historische elementen van de gevel blijven bewaard en worden zorgvuldig gerenoveerd. Het interieur en de meer dan 200 kamers en suites worden net zo inspirerend vormgegeven. Het Voco-hotel staat voor genieten van luxe in een relaxte en ontspannen sfeer. Voco betekent ‘uitnodigen' of ‘samenkomen', afkomstig uit het Latijn. Het nieuwe concept combineert de informaliteit en charme van een individueel hotel met de kwaliteit en zekerheid van het wereldwijde en gerespecteerde merk IHG. 

Mogelijkheden

Mario Maxeiner, Managing Director Noord-Europa, IHG: "Dankzij deze ondertekening kunnen we in Den Haag het eerste Voco-hotel vestigen op het Europese vaste land. Een belangrijk moment om een snelle groei van het Voco-merk te realiseren sinds de lancering in juni vorig jaar. We zien veel mogelijkheden voor Voco in Europa en zijn enthousiast om verder uit te breiden in de hele Europese regio. We kijken er naar uit om steeds meer mensen een betrouwbare en andere ervaring in een  hotel te kunnen bieden."

Onderling vertrouwen

Ton Fransoo, Managing Director van UBM Development Netherlands B.V., zegt: "We zijn een ervaren en toonaangevende ontwikkelaar van hotels in Europa. In 25 jaar hebben we meer dan 50 hotels gerealiseerd. Voco Den Haag is ons derde hotel in Nederland en een bijzonder project. Onze zakelijke relatie met IHG is vele jaren geleden begonnen en heeft al geleid tot de voltooiing van 14 hotels. Dat ze ook nu weer besloten hebben om met ons samen te werken voor hun eerste Voco-hotel in Nederland, zegt veel over het onderlinge vertrouwen dat we hebben weten op te bouwen met de eerdere succesvolle samenwerkingen. Voco past goed bij UBM omdat het staat voor individualiteit en wij, als ontwikkelaar, eisen de hoogste kwaliteit in termen van gastervaring."

Sterke groei in Europa

Voco werd in juni 2018 gelanceerd door IHG en vertegenwoordigt het hogere segment hotels. De ondertekening voor de realisatie van Voco in Den Haag volgt op de recente openingen van de eerste Voco-hotels in de wereld: Voco Gold Coast in Australië, Voco Cardiff en Voco Solihull in het Verenigd Koninkrijk. Met de ondertekening gister, wordt de sterke groei voor IHG's nieuwste luxe merk in de Hofstad in Europa voortgezet. Het concept van Voco kan worden gebruikt voor nieuwbouw, maar het is ook als conversiemerk geschikt voor hoteleigenaars. Het versterkt het aanbod van IHG in het hogere segment van ruim 35 miljard euro, dat tegen 2025 met nog eens ruim 17,5 miljard euro zal groeien. Het nieuwe merk zal een aanzienlijke groei voor IHG met zich meebrengen, met de verwachting om de komende 10 jaar meer dan 200 Voco-hotels te openen in aantrekkelijke stedelijke en recreatieve locaties zoals Den Haag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Longread
Outsourcing (deel 2): Juridische aandachtspunten bij uitbesteding

Uitbesteding (of outsourcing) heeft geen eenduidige definitie in de markt, maar je zou het in algemene termen kunnen omschrijven als een transactie waarbij een leverancier functies gaat vervullen die een bedrijf eerder intern vervulde. Met andere woorden, bij een uitbesteding belegt de uitbestedende...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Amsterdam Opening
City ID opent BOAT&CO in het najaar in Amsterdam

Sinds 2017 bouwt Amsterdamse hotelgroep City ID aan de nieuwe buur van de Houthavens. Het is BOAT&CO. Geen thuis ver van huis, maar het ‘weg van huis’ dat je het liefste mee naar huis zou nemen. Ook als je als Amsterdammer enkel een biertje aan de bar komt doen. In oktober trekt het ...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Amsterdam verhoogt toeristenbelasting fors, B&B's aan banden gelegd

De gemeente Amsterdam gaat de toeristenbelasting in de stad fors verhogen. Voor hotels komt dat neer op 3 euro plus 7 procent van de kamerprijs; voor campings 1 euro plus 7 procent van de overnachtingsprijs en voor Airbnb wordt 10 procent van de overnachtingsprijs (gemiddeld is dat 151 euro) gereken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: