Dit hotel verbindt mensen veilig en persoonlijk via aangepaste connecting rooms

19 mei 2020 | Thijs Jacobs

We raken zo langzamerhand gewend aan onze nieuwe 1,5 meter-samenleving. Mondkapjes, handschoenen, signing, desinfecterende middelen in het openbare leven; we kijken er niet meer van op. En daar waar de meesten reikhalzend uitkijken naar versoepeling van de regels, is er een groep die deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houdt. 

Deze groep is er alles aan gelegen niet besmet te raken met COVID-19. Om deze mensen te kunnen blijven voorzien in de behoefte aan persoonlijk contact, heeft Hyatt Place Amsterdam Airport connecting rooms omgebouwd tot veilige ontmoetingsplekken die ze exclusief beschikbaar stellen aan deze groep. Ook als de regels versoepelen. Dankzij een plexiglazen wand tussen de kamers kunnen mensen elkaar veilig van dichtbij meemaken. 
 

Rust, comfort, privacy en veiligheid 

Floris-Jan König, Director of Sales van Hyatt Place Amsterdam Airport, vertelt: “Dit idee ontstond uit een grote persoonlijke behoefte. Zes weken geleden ben ik voor de eerste keer vader geworden. Dit is een bijzonder waardevolle gebeurtenis die zowel mijn partner als ik graag wilde delen met onze naasten. COVID-19 gooide roet in het eten; bezoek was uit den boze. We hadden een raambezoekregeling; een planning voor wie wanneer naar onze pasgeboren dochter kon komen kijken van achter het raam. Ideaal was dat niet en al helemaal niet als het regende. Zodoende kwamen we op het idee om de deuren van connecting rooms te vervangen door plexiglas. Op die manier konden wij - jonge ouders - in alle rust, comfort, privacy én veiligheid onze dochter laten zien aan familie en vrienden.”  

Online meetings minder effectief dan persoonlijke ontmoetingen 

Het idee werd omarmd door het hotel en werd op zeer korte termijn ten uitvoer gebracht. Mooie eerste ontmoetingen hebben inmiddels plaatsgevonden. En er ontstond meer. Floris-Jan: “Er ontstond een vraag in de lokale zakelijke markt naar een omgeving waar organisaties op veilige en representatieve wijze sollicitatiegesprekken en MT overleggen konden voeren. Dankzij onze aangepaste connecting rooms blijven mensen persoonlijk met elkaar communiceren. Dat is veel effectiever gebleken dan online meetings.”  

Niet iedereen is geholpen met versoepeling van regels 

Hyatt Place Amsterdam Airport heeft aangegeven haar aangepaste connecting rooms beschikbaar te blijven stellen aan kwetsbare mensen, ook als er soepelere maatregelen gaan gelden. 

Ketija Romanovska, Marketing & Communications Executive bij Hyatt Place Amsterdam Airport, zegt hierover: ”Wij hebben met eigen ogen gezien hoe waardevol het is om elkaar persoonlijk te kunnen blijven ontmoeten; om elkaar recht in de ogen te kunnen kijken. Niet iedereen is geholpen met het versoepelen van de regels en aan deze mensen willen we graag laten weten dat er mogelijkheden zijn om anderen te kunnen blijven ontmoeten.” 

ALTIJD OP DE HOOGTE!

Inschrijven voor de nieuwsbrief met hotelnieuws, klik hier (2x per week)

Wekelijks al het cafénieuws in je mailbox? Klik dan hier om je in te schrijven. 

Inschrijven voor restaurantnieuws, klik hier

Inschrijven voor lunchroomnieuws, klik hier

Inschrijven voor nieuws over B&B's, klik hier

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
''Dit jaar 70 procent minder buitenlanders naar Nederland''

Het aantal buitenlanders dat dit jaar naar Nederland komt, ligt 70 procent lager dan vorig jaar. Bovendien gaan ongeveer 40 procent minder Nederlanders op vakantie in eigen land, waarmee het niveau van het toerisme terug op het niveau is van de jaren negentig, zo schetst het Nederlands Bureau voor T...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Amsterdam Achtergronden
Sir Hotels ruilt luxe bedden in voor bureaus

Vanaf vandaag biedt hotel collectie Sir Hotels flexibele werkplekken aan. Waar de vraag naar bedden voor de zakelijke markt drastisch afgenomen is, stijgt de vraag naar rustige werkplekken. Meer kantoren zoals Nike en Google houden hun kantoren tot zeker het einde van het jaar gesloten. Sir Hotels s...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam geeft 7 suites een complete metamorfose

Hotel Okura Amsterdam heeft 7 suites een complete metamorfose gegeven. Bij de renovatie, die in december 2019 van start ging, is het hele design vernieuwd. Architect Bert Verwey heeft de renovatie van de suites en The Lounge onder zijn hoede genomen. Ruimtelijkheid, comfort en sereniteit vormen de b...

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: