Eduardo Bosch is nieuwe Chief Operating Officer van Louvre Hotels Group

24 juni 2020 | Thijs Jacobs

Met de aanstelling van Eduardo Bosch als Chief Operating Officer wordt het Executive Committee van Louvre Hotels Group onder leiding van CEO Pierre Frédéric Roulot, uitgebreid. Zijn belangrijkste missie is het implementeren van een nieuw strategisch plan om operationele efficiëntie te realiseren en om de specialisaties Sales, Marketing en Quality naar een nog hoger niveau te tillen. Met deze stappen wil hij Louvre Hotels Group laten groeien tot de grootste hotelgroep ter wereld.

"Ik voel me echt vereerd om deel uit te maken van de op één na grootste hotelgroep ter wereld en om samen te mogen werken met CEO Pierre Frédéric Roulot. Ik zie het als een grote kans om met mijn ervaring Louvre Hotels Group te transformeren naar dé toonaangevende Hotel Group van de wereld. Hierbij wil ik in het bijzonder de focus leggen op de klantbeleving, operationele efficiëntie, distributie, revenue management, sales en marketing.”  Eduardo Bosch, Chief Operating Officer van Louvre Hotels Groep.

Eduardo Bosch is geboren in Spanje en heeft de afgelopen jaren in vijf verschillende landen gewoond. Hij heeft Hospitality Management aan Stanford University en Polytechnic University of Madrid gestudeerd. Daarnaast heeft Bosch een Master’s degree in economie en een MIT-certificaat in digitale transformatie. Voor meer dan 15 jaar is hij werkzaam geweest in de internationale toeristenindustrie. Gedurende zijn carrière heeft de 42-jarige Bosch strategische functies vervuld in uiteenlopende vakgebieden zoals marketing, operations, verkoop, financiën, IT, management, ops engineering en development.

Loopbaan

Zijn carrière begon als bedrijfsanalist bij het hoofdkantoor van Meliá Hotels International in Madrid (2004-2006). Vervolgens startte hij bij NH Hotel Group als Corporate Controlling Analyst op het hoofdkantoor in Madrid (2006-2008). Daarna bekleedde hij de functies van directeur Planning en Control (2008-2011), Sales & Marketing Director (2011-2014) en Operations Directeur van het Italiaanse kantoor van de groep (2014-2016). In 2016 werd hij benoemd tot algemeen directeur van NH Hotel Group Amerika in Bogata, Colombia.

“Ik ben zeer verheugd Eduardo te verwelkomen aan boord van Louvre Hotels Group. Zijn ervaring en expertise zullen een kostbare troef zijn in het optimaliseren van onze prestaties in een tijd van grote verandering binnen onze groep”, aldus Pierre Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group.

Over Louvre Hotels Group         

Louvre Hotels Group is een van de grootste spelers in de wereldwijde hospitality branche, met een portofolio dat bestaat uit meer dan 1,500 hotels in 54 landen. Het ruime portofolio varieert van 1 tot 5 sterren hotels, met Louvre Hotels Group’s historische merken (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn, en Première Classe), de 5 merken van de Sarovar network in India, de franse Hôtels & Préférence en het merk TemptingPlaces, en het Chinese merk  Metropolo. De groep heeft daarnaast ook nog een distributieovereenkomst met Barrière Groep. Louvre Hotels Group is een dochtermaatschappij van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., de 2de hospitality groep in de wereld. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip  Inn (17  hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels).  

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Karlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangri...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: