[FOTO'S] Curaçao Marriott Beach Resort opent begin november

15 oktober 2019 | Thijs Jacobs

Binnenkort opent het compleet vernieuwde Curaçao Marriott Beach Resort officieel zijn deuren. Het resort is 3 jaar dicht geweest en voor 37 miljoen dollar volledig gerenoveerd en opnieuw ingericht. De heropening geeft dit icoon van Curaçaose gastvrijheid weer de positie als meest luxueuze resort van het eiland. Gasten worden ontvangen in een moderne, luxe ambiance met een compleet aanbod aan 5-sterrendiensten en -faciliteiten.
 
Het schitterende Curaçao Marriott Beach Resort ligt aan het strand op 15 minuten rijden van Hato, de internationale luchthaven van Curaçao, en op 10 minuten van de historische hoofdstad Willemstad, dat op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat.

Inspiratie maritieme traditie

Aan alles zie en voel je dat er met trots en passie aan het nieuwe resort is gewerkt. De twee zwembaden, waarvan een geschikt is voor kinderen, de tuin, de lobby en alle 336 kamers en suites zijn compleet opnieuw opgebouwd en ingericht. Het design en de styling zijn geïnspireerd op de Nederlandse maritieme traditie en uitgewerkt in modern ontwerp door het beroemde Mexicaanse bureau ‘Arquitectura de Interiores’. De kleurencombinaties van blauw en wit zijn gebaseerd op het diepe blauw van de zee en worden afgewisseld met houttonen en opvallende oranje elementen.

Kosten noch moeite zijn gespaard om de gasten door het hele resort een luxe, gepersonaliseerde ervaring te laten beleven. Alle kamers hebben een ruim balkon en uitzicht over het zwembad of de zee en zijn uitgerust met de nieuwste audiovisuele apparatuur. De nieuwe badkamers zijn ingericht als minispa’s, inclusief luxe verzorgingsproducten. De suites zijn ruim opgezet en hebben een aparte living room area. Gasten die nog meer exclusiviteit wensen, kunnen een kamer boeken met toegang tot ‘The Reef Club’, een lounge waar ze de hele dag terechtkunnen voor een hapje en een drankje.
 

Het oog voor detail vind je ook terug in de service. Het internationale team is getraind volgens de hoge Marriott-standaarden en weet pure 5-sterrenluxe te combineren met de authentieke gastvrijheid van Curaçao.

Een weerzien van oude vrienden

Nu het resort helemaal is vernieuwd zou je bijna vergeten dat het al decennialang erg geliefd is onder Nederlandse gasten. General Manager Craig Martin: “Het team kijkt ernaar uit om onze ‘oude vrienden’ en de toekomstige vrienden het resort opnieuw te laten ontdekken en om nieuwe gasten kennis te laten maken met onze persoonlijke service en oog voor detail in deze prachtige omgeving.”
 
Gasten ontmoeten elkaar in de ‘Great Room’, het lobbyconcept van Marriott. In deze open-air lobby worden 3 trendy horecaconcepten gecombineerd, met elk zijn eigen sfeer. Schuif met z’n tweeën aan bij een bar, kies een intiem zitje of zoek interactie met andere gasten aan een van de grote communitytafels.

Chef Dino Jagtiani

Het resort heeft award-winning Executive Chef Dino Jagtiani aangetrokken om, samen met de Director of Food and Beverage Mark Sjollema, trendy concepten voor de restaurants en bars te ontwikkelen en deze aan te sturen. Chef Dino staat bekend om zijn innovatieve kijk op de Caribische keuken en gebruik van lokale ingrediënten in zijn gerechten.
 
Het resort biedt onder andere een sushibar, cocktailbar, een open poolbar en een koffieshop. Signature-restaurant Ç-spice biedt gerechten met lokale, Caribische, Europese en Zuid-Amerikaanse invloeden, in een ontspannen, upscale omgeving waar gasten binnen of buiten op de patio van kunnen genieten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Ammonite (Amstelveen) verkocht aan investeerder

De Zwitserse investeerder Echo heeft viersterrenhotel Ammonite in Amstelveen gekocht, zo lezen we op vastgoedmarkt.nl. Het hotel omvat 227 kamers en is de vierde aankoop van het Echo Fund, dat in 2019 werd gelanceerd. Er wordt verwacht dat de overeenkomst eind dit jaar wordt getekend. Echo Partn...

Achtergronden Tech
7 revenue management tips

Stan Josephi - Senior Lecturer Revenue Management aan de BUAS - geeft zeven waardevolle tips over revenue management. Josephi verzorgt, speciaal voor hotelprofessionals, een tweedaagse masterclass revenue management (27 november en 18 december 2019). Klik hier om je aan te melden! 7 revenue manag...

Amsterdam Tech
Drone obers in Amsterdams hotel

Helemaal genoeg van bediend worden door een barkeeper of serveerster met een slecht humeur? Genoeg van te lang wachten op je bestelling? Zet je maar schrap want het zou zomaar kunnen dat jij binnenkort je diner geserveerd krijgt door een drone. Vandaag testte YOTEL, een innovatief hotel dat komende ...

Economie KHN
Mark Rutte bespreekt pijnpunten met horecatop; OTA's, WAB en toerisme

De Nederlandse horecatop verzamelde zich gisteren in Den Haag. Niet op het Malieveld om te demonstreren, maar in het Mauritshuis om te discussiëren over de toekomst van de branche. Samen met premier Mark Rutte werden de uitdagingen besproken tijdens het allereerste Meesterwerkevent van de Konin...

Interview Longread
"In tegenstelling tot sommige ketens is Golden Tulip niet hiërarchisch"

Direct na de rotonde rechts, maar door de hoogbouw rondom wordt het hotel aan het zicht onttrokken, vanaf de doorgaande weg. “Achter het Chinese restaurant,” volgens een behulpzame buurtbewoner. De entree van Golden Tulip Alkmaar zit ‘ingeklemd’ tussen Victory Wok en het Japa...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Case Study Strandhotel

Cadzand is nogal op de schop gegaan. Mega-ontwikkelingen in hotels, appartementen en een prachtige nieuwe haven. Op de kuststrook dan. Net zoals bij veel van de Belgische kustdorpen kost hier een appartementje met direct zicht op zee minstens 6.000 euro per vierkante meter. Direct achter het eerste ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: