Groninger ondernemer Fred Dalebout koopt horeca imperium Martini Hotel Group

11 december 2017 | Thijs Jacobs

Dalebout (47), die al voor 50% eigenaar was, heeft met ingang van 1 december de aandelen van Frans Kappenburg (68) overgenomen en is daarmee de enige eigenaar geworden van de Martini Hotel Group en heeft door deze transactie de toekomst van dit mooie bedrijf gewaarborgd. Het vastgoed van WEEVA, Martini Hotel en Bud Gett Hostels is door Dalebout verkocht aan Van der Vorm Vastgoed BV in Rotterdam.

Naast de exploitaties aan het Zuiderdiep zijn ook de exploitaties van Taveerne Rabenhaupt en Brinkhotel in handen gekomen van Dalebout.
Dalebout en Kappenburg bezitten samen nog De Rietschans aan het Paterswoldsemeer.

Zeventiende zaak


Kappenburg heeft daarnaast nog het strandpaviljoen in aanbouw in Haren, dat met Pasen opent. Het is zijn 17de zaak. Nadat hij in 2001 het City Hotel in de stad verkocht, kocht hij in 2002 WEEVA van de familie IJsseldijk aan het Zuiderdiep. Dat doopte hij om tot het Martini Hotel. In 2008 werd Dalebout er directeur. Ze breidden het hotel uit met een hostel met 134 bedden en het hotel groeide van 76 naar 117 kamers. In 2011 openden ze restaurant WEEVA (Woon - En Eethuis Voor Allen), precies 140 jaar nadat de volksgaarkeuken daar zijn eerste maaltijden serveerde. Samen begonnen ze daarna ook restaurant De Rietschans (dat in vlammen opging vlak na de opening in 2014 en inmiddels herbouwd is).

Dalebout werd tijdens deze overname bijgestaan door BNP Paribas Real Estate, Trip Notarissen, Connectorfinance en Afier.   

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Tech Advertorial
Generation-Z hotelslot opent de deur naar de techniek van de toekomst

Begin dit jaar lanceerde Hotek het eerste model van de nieuwe generatie hotelsloten, Hotek Cloud Low Energy, het systeem dat werkt met mobile key via de cloud. Ondertussen is de productontwikkeling in sneltreinvaart verdergegaan, en werd precies op tijd voor Equip’Hotel in Parijs de nieuwste l...

Interieur Advertorial
Interieurarchitect Arnie van Dun maakt statement met Grand Hotel Valies

Op het moment van schrijven van deze bijdrage zet interieurarchitect Arnie van Dun de laatste 'puntjes op de i' van de inrichting van Grand Hotel Valies in Roermond. De inspiratiebron voor de inrichting van dit hotel vindt hij in de Amerikaanse Art Deco stijl uit de jaren ’30. We sprek...

Tech Advertorial
Rendementsverbetering voor hotels dankzij totaaloplossing

Wie de afgelopen jaren de hotelbranche op de voet heeft gevolgd, moet constateren dat de hotel-ICT een enorme vlucht heeft genomen. Van reserveringsystemen tot cloudmanaged wifi en slimme securityoplossingen, de mogelijkheden zijn oneindig en bovendien flexibel en efficiënt. Maar hoe zit het...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: