Handy verovert de Nederlandse hotelmarkt

22 februari 2018 | Thijs Jacobs

De Handy is een nieuwe en functionele amenity voor op de hotelkamer. Het is een smartphone die door het hotel gratis wordt aangeboden aan haar gasten en voorziet in alles wat een gast nodig heeft tijdens het verblijf. Informatie over het hotel en de stad, gratis wereldwijd bellen, onbeperkt data en talloze nuttige apps. Handy is innovatief en verrast met nieuwe belevingen voor de gast en biedt nieuwe omzetkansen voor het hotel.

Explosieve groei

"Het is een gekkenhuis geweest de afgelopen maanden", aldus Martine Vissers, Director of Sales voor Tink Labs, de startup uit Hong Kong en het bedrijf achter Handy. "In nog geen vijf maanden tijd waren er meer dan 40 hotels in Nederland die meteen de mogelijkheden van Handy zagen. We konden de vraag simpelweg niet aan. Wereldwijd is Handy in 2018 aanwezig in meer dan 600.000 kamers, verdeeld over ruim 5.000 hotels."

Vervanging hotelkamertelefoon

"Voor ons kwam handy precies op tijd", aldus Thymen Simons van Van der Valk Amsterdam dat binnenkort haar deuren opent. "Met Handy heb ik de vaste telefoontoestellen niet meer nodig op de kamer, dus die konden we nog schrappen. Bovendien biedt Handy zoveel extra mogelijkheden. Wij denken vooral de buitenlandse gast hiermee een mooie gratis tool te bieden."

Omzet omhoog – kosten omlaag

Van drie tot vijf sterren, het maakt niet uit. Veel mogelijkheden van handy komen voort uit ideeën die hoteliers zelf zien. De een ziet kans zijn diensten er meer door te promoten, bijvoorbeeld via pushberichten voor het laatste tafeltje in het restaurant. De ander waardeert het omdat de receptie er minder vragen door krijgt of dat gasten eenvoudig geïnformeerd kunnen worden over bijvoorbeeld een probleem met het openbaar vervoer in de stad.

Positieve gasten feedback

"Gasten geloven het bijna niet en vinden het geweldig. Het is ideaal, geen print meer op de kamers, maar alles altijd up-to-date bij de hand, of de gast nou op een terras zit in Amsterdam of op de hotelkamer is", zegt Melle van Uden, General Manager van Dikker & Thijs Fenice hotel. Hij zag direct de potentie van Handy en had als eerste in Nederland op alle kamers een Handy staan. Al snel volgden in Amsterdam hotels als het Conservatorium Hotel, Novotel Schiphol en Hotel Estheréa.

Handy is makkelijk in gebruik voor zowel de gast als voor het hotel. Er is veel mogelijk, afhankelijk van de ambities van het hotel. Men kan kiezen voor de plug-and-play versie van handy, maar ook de integratie met bijvoorbeeld het PMS-systeem is voor Handy vanzelfsprekend.

De gast wil gemak

"In Hotel Pincoffs in Rotterdam draait alles om de beleving van de gast, verwachtingen moeten worden overtroffen en daar past Handy perfect bij. Een gast hoeft niets meer op te zoeken of te downloaden, alles wordt zo aangeboden op de voor het hotel gepersonaliseerde smartphone, onze eigen Pincoffs Handy", aldus Edwin van der Meijde, eigenaar van Hotel Pincoffs en Hotel Stroom in Rotterdam.

Centerpiece of modern travel

Sinds kort is er versterking van een Accountmanager in Nederland. Kim Lukassen zal de hotels ondersteunen en begeleiden bij de opstart onder andere door een training. "Ook al is het geen rocket science, we vinden het belangrijk de hotels goede service en ondersteuning te bieden’ aldus Martine. Tink labs heeft enorme ambitie. Dit is nog maar het begin. Handy zal een rol gaan spelen in de hele guest journey. Of zoals onze CEO Terence Kwok zegt: ‘Handy is a centerpiece of modern travel, revolutionizing hospitality’."

Klik hier voor meer info over de Handy

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

Events Hoteltech
Wat gebeurt er in het brein van de hotelier?

Tijdens HotelTech 2018, op maandag 19 november in Bunnik, is Margriet Sitskoorn keynote spreker. Zij spreekt over de invloed van leiderschap op het brein en dat geldt natuurlijk niet alleen voor uw hoteliersbrien. Voor hotelmanagers is HotelTech een event dat je niet wilt missen. Bovendien is regist...

Interview Longread
'''Wij ontvangen 80.000 bemanningsleden per jaar''

De Amsterdamse luchthaven Schiphol ontving in 2017 496.748 vliegtuigen. Een record. De piloten en het cabinepersoneel zoeken na hun vlucht de rust op in de hotels in en rondom Amsterdam. NH Hotel Amsterdam Noord ontvangt ieder jaar 70.000 stewards, stewardessen en piloten. In dit artikel legt Hotel ...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Nieuw hotel in stationsgebied Delft

Naast het station in Delft komt hotel met tachtig kamers. In hetzelfde pand komen ook woningen, een restaurant, werkplekken, een fietsenstalling en expositieruimtes, zo meldt Omroep West. Lobby Het gebouw, met de naam Antoni, moet in 2020 gereed zijn. Het wordt een uniek, multifunctioneel gebo...

Sanitair Advertorial
Comfort ligbad voor 1-2 personen met uniek design

Bette introduceert een designbad met royale afmetingen voor 2 personen. Het innovatieve design verwent uw gasten en creëert een luxueuze beleving. Het materiaal is zeer duurzaam, eenvoudig in onderhoud en heeft 30 jaar garantie. Hoog comfort en duurzaam Door de royale afmetingen van 1.700...

Toerisme Achtergronden BUAS
Nieuw UNWTO-rapport biedt steden hulp bij beheersen impact overtoerisme

Een nieuw rapport van de World Tourism Organization (UNWTO) biedt ondersteuning bij het beheersen van de groeiende toeristenstromen in stedelijke gebieden en de impact hiervan op de betrokken steden en bewoners. 'Overtourism? Understanding and managing urban tourism growth beyond perceptions'...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: