Het belang van back-office automatising ten aanzien van het contant betalingsproces

7 november 2018 | redactie

Wereldwijd helpen Glory-cashhandeling-oplossingen een aantal van de grootste hotels om hun cash management-activiteiten te verbeteren. Door cashmanagementprocessen te automatiseren, verhogen deze hotels hun efficiëntie, verbeteren ze hun beveiliging, besparen ze tijd en middelen waardoor zij zich nóg beter kunnen focussen op de (verbetering van) ‘customer experience’. En uiteindelijk kunnen zij de prestaties van hun bedrijf veranderen.

De resultaten van hun procesverbeteringen in hun huidige installaties zijn duidelijk en onbetwistbaar.

De ‘startkassa-voorbereiding’ die zonder automatisering ongeveer 10 minuten per dag per duurt, kan met automatisering worden teruggebracht tot 3 minuten per dag per medewerker. Hetzelfde geldt voor ‘einde-dag taken’, die tot 30 minuten per dag per receptionist kunnen oplopen. Met de automatisering van het back-office-kasproces kan dit worden teruggebracht tot 5 minuten per dag per persoon.

De tijdwinst voor een receptioniste is ca. 32 minuten per dag. Wanneer u dit vermenigvuldigt met alle betrokken medewerkers, kunnen de resultaten oplopen tot meer dan 5 uur per dag voor een hotel met 10 receptionisten.

Als we de resultaten bekijken vanuit het perspectief van een financieel manager, is de uitkomst nog overtuigender. Zonder automatisering besteedt de manager ongeveer 45 minuten per dag aan cash-gerelateerde taken (kluis inventaris, controle over cash float ...) en ongeveer 120 minuten per dag voor de End-Of Day-afstemming. Met automatisering worden deze taken teruggebracht tot respectievelijk 6 en 5 minuten per dag.

De tijdwinst voor een manager kan oplopen tot 154 minuten per dag. In het geval van een hotel met 2 managers, betekent dit wederom een tijdwinst van 5 uur per dag.

Handmatige geldafhandeling binnen de hospitality-omgeving is inefficiënt en extreem duur. Het zijn taken zonder toegevoegde waarde die tijd vergen, veel processtappen en menselijk contact omvatten en een zekere mate van onzekerheid met zich meebrengen.

De automatisering van kasbeheeractiviteiten kan u helpen uw proces te verbeteren, waardoor ze efficiënter, veiliger en sneller worden.

Alles in beweging neigt om in beweging te blijven. Cash inbegrepen.

Cash voegt waarde toe aan het bedrijf wanneer het ‘in beweging’ is, niet wanneer het ‘werkloos’ in een kassa of kluis ligt en het geverifieerd, geteld en opnieuw geteld moet worden. Door ervoor te zorgen dat het contante geld van de kassa’s zo snel mogelijk op de bankrekening staat, creëert Glory een virtuele cirkel waarin geld zich snel én veilig door het bedrijfsproces beweegt.

Geautomatiseerd cashmanagement zorgt dat contant geld veilig maar beschikbaar is wanneer en waar het nodig is – aan de verkoopkant, op de bankrekening, in de toekomst geïnvesteerd.

Laat je geld rouleren en bewegen

Glory CASHINFINITY ™ -oplossingen zijn ontwikkeld om contant geld snel te laten bewegen.

Onze geautomatiseerde technologie zorgt ervoor dat:

  • Contant geld verifiëren bij het verkooppunt (waardoor het risico van vals geld wordt geëlimineerd),
  • Het merendeel van de processtappen automatiseert (minder ‘touch points’ tussen geld en mensen en medewerkers vrijmaken voor focus op betere klantenservice),
  • Het geldverkeer versnelt door de keten (bespaar tijd en bezuiniging op de arbeidskosten),
  • Contanten bij elke stap beveiligd zijn (vermijd derving...

Door processtappen te versnellen door automatiseren, dragen Glory-oplossingen bij aan het efficiëntieverbetering en het stijgen van de winstgevendheid.

Wereldwijde leider in oplossingen voor cashtechnologieën

In de financiële, retail-, gaming- en CIT-industrie helpen wij onze klanten hun cashprocessen te automatiseren teneinde de efficiëntie te verhogen, de beveiliging te verbeteren en medewerkers vrij te maken om zich te focussen op de prestaties die zij willen leveren. Als we de specifieke uitdagingen van elke klant begrijpen, kunnen we op maat gemaakte oplossingen ontwerpen die daadwerkelijk verbeteringen in de bedrijfsprestaties opleveren.

We bieden klanten het vertrouwen dat hun contanten worden beschermd en werken altijd om een sterker bedrijf op te bouwen

Onze automatiseringstechnologieën en procesengineering diensten helpen bedrijven in meer dan 100 landen hun unieke uitdagingen en doelen te realiseren: de efficiëntie van het medewerkers verbeteren, de bedrijfskosten verlagen en een beter gewaardeerde customer experience mogelijk maken. We ontlasten onze klanten van handmatige geldverwerking, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten.

Innovatie vormt de kern van wat we doen

Door middel van technologieën, processen en onze mensen bieden wij echte innovatie aan onze klanten. Door deze innovaties veranderen we fundamenteel de manier waarop contant geld door verschillende operaties beweegt, de manier waarop medewerkers werken, hoe klanten zijn betrokken en hoe bedrijven hun cashmanagementsystemen met elkaar verbinden.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Personalia
Daniel Kaan en Alexander Claus treden toe tot directie Claus Company

Per 1 oktober jl. bestaat de directie van Claus Company uit drie directieleden. Na het afscheid van Leo Claus wordt CEO Rick Claus versterkt door Alexander Claus (CCO) en Daniel Kaan (COO). Dit nieuwe directieteam kijkt vol enthousiasme naar de toekomst. Daniel Kaan, afgestudeerd aan Hotelschool ...

Sanitair Advertorial
Creëer een onderscheidend voordeel in de badkamer

Gelijkvloers en drempelloos douchen zorgt voor meer ruimtelijk comfort, is veiliger, beter toegankelijk, hygiënischer en zorgt voor lagere onderhoudskosten. Het A-merk HÜPPE biedt hiervoor twee bijzondere doucheplateaus. Een badkamer met een vlakke drempelloze douchevloer is voor een ho...

Opening
Corendon Village Hotel opent conference center

Het Corendon Conference Center van Corendon Village Hotel Amsterdam is deze week officieel geopend. Het zakelijke hart van het moderne viersterrenhotel beschikt over elf volledig uitgeruste en flexibele vergaderzalen. Corendon focust met het Conference Center op zowel de Nederlandse als internationa...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: