Horecaondernemers kunnen succesvoller worden door inzet van e-mailmarketing

30 juli 2019 | redactie

Waarin onderscheiden succesvolle horecaondernemingen zich van hun concurrent? Vaak door een succesvolle marketingcampagne, waarbij  e-mail nog steeds leidend en uiterst effectief is. Directe boekingen of reserveringen genereren is heel wat waard. Door je eigen kanalen in te zetten genereer je meer omzet. Dit doe je door een uitstekende e-mailmarketingcampagne op te zetten. E-mailmarketing is een krachtige tool om je (toekomstige) gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en vervolgens terug te laten komen. HM Academy biedt (op 28 oktober 2019) een training aan speciaal voor horecaondernemers die nog succesvoller willen worden.

Inhoud van de training

Deze training geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mailcampagnes; hoe je dit moet doen en hoe je dit aanpakt. In de training ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf, je collega’s en uit de branche.
Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.


Dit levert het je op

Meer directe omzet
Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
Je verbetert je e-mailcampagnes
Je leert gebruik te maken van de kennis over je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Trainer: Hielko van der Molen

Hielko is adviseur en digitaal strateeg en heeft een uitgebreide ervaring als online manager bij de Fletcher Hotels groep en bij banken, verzekeraars en in de retail. Hielko is een ervaren trainer en docent op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen.

Klik hier voor meer informatie over de training en voor de aanmeldpagina.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Longread
Outsourcing (deel 2): Juridische aandachtspunten bij uitbesteding

Uitbesteding (of outsourcing) heeft geen eenduidige definitie in de markt, maar je zou het in algemene termen kunnen omschrijven als een transactie waarbij een leverancier functies gaat vervullen die een bedrijf eerder intern vervulde. Met andere woorden, bij een uitbesteding belegt de uitbestedende...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Amsterdam Opening
City ID opent BOAT&CO in het najaar in Amsterdam

Sinds 2017 bouwt Amsterdamse hotelgroep City ID aan de nieuwe buur van de Houthavens. Het is BOAT&CO. Geen thuis ver van huis, maar het ‘weg van huis’ dat je het liefste mee naar huis zou nemen. Ook als je als Amsterdammer enkel een biertje aan de bar komt doen. In oktober trekt het ...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Amsterdam verhoogt toeristenbelasting fors, B&B's aan banden gelegd

De gemeente Amsterdam gaat de toeristenbelasting in de stad fors verhogen. Voor hotels komt dat neer op 3 euro plus 7 procent van de kamerprijs; voor campings 1 euro plus 7 procent van de overnachtingsprijs en voor Airbnb wordt 10 procent van de overnachtingsprijs (gemiddeld is dat 151 euro) gereken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: