Horecaondernemers kunnen succesvoller worden door inzet van e-mailmarketing

30 juli 2019 | redactie

Waarin onderscheiden succesvolle horecaondernemingen zich van hun concurrent? Vaak door een succesvolle marketingcampagne, waarbij  e-mail nog steeds leidend en uiterst effectief is. Directe boekingen of reserveringen genereren is heel wat waard. Door je eigen kanalen in te zetten genereer je meer omzet. Dit doe je door een uitstekende e-mailmarketingcampagne op te zetten. E-mailmarketing is een krachtige tool om je (toekomstige) gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en vervolgens terug te laten komen. HM Academy biedt (op 28 oktober 2019) een training aan speciaal voor horecaondernemers die nog succesvoller willen worden.

Inhoud van de training

Deze training geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mailcampagnes; hoe je dit moet doen en hoe je dit aanpakt. In de training ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf, je collega’s en uit de branche.
Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.


Dit levert het je op

Meer directe omzet
Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
Je verbetert je e-mailcampagnes
Je leert gebruik te maken van de kennis over je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Trainer: Hielko van der Molen

Hielko is adviseur en digitaal strateeg en heeft een uitgebreide ervaring als online manager bij de Fletcher Hotels groep en bij banken, verzekeraars en in de retail. Hielko is een ervaren trainer en docent op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen.

Klik hier voor meer informatie over de training en voor de aanmeldpagina.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Amsterdam Opening
Nieuw Hotel BOAT&CO geopend in de Amsterdamse Houthaven

Gisteren trok de nieuwste buur van de Amsterdamse Houthaven in op Revaleiland 500. Het is hotel BOAT&CO. Geen thuis ver van huis, maar het ‘weg van huis’ dat iedereen het liefste mee naar huis zou nemen. Ja, ook die Amsterdammer die enkel kwam voor een biertje aan de bar of om gebrui...

Interview Longread
Van der Valk-telgen zetten nieuw hotelmerk in de markt

Met vier opererende hotels, drie die in afzienbare tijd worden geopend en de ambitie om 20 hotels te hebben, heeft Nederland er een serieuze hotelketen bij. Directeur én Van der Valk-telg Martien Heinrichs ontvouwt de voorgeschiedenis en de plannen van zijn Gr8 Hotels. Heinrichs is samen ...

Hotelbouwplannen Duurzaamheid
Eerste Nederlandse hotel zonder gasmeter na renovatie

Op 9 oktober om drie uur in de middag draaide de Nijmeegse wethouder Dr. Monique Esselbrugge de gaskraan van Hotel Guesthouse Vertoef in Nijmegen volledig dicht. Hotel Guesthouse Vertoef stookt, doucht en bereid het voedsel van af vandaag zonder gas. Met 144 thermische zonnepanelen, twee luchtwar...

Opening
Park Plaza Vondelpark geopend na volledige renovatie

Een van de meest begeerde parken van Amsterdam, het Vondelpark, verwelkomt haar nieuwste aanwinst: Park Plaza Vondelpark, Amsterdam. Een boutique hotel met een premium uitstraling als resultaat van een renovatie van ruim 10 miljoen euro. Park Plaza Vondelpark, Amsterdam is nieuw leven ingeblazen met...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: