Hosts worden belangrijker op platform van Booking.com

5 februari 2020 | Thijs Jacobs

Booking.com brengt reizigers, nog voordat ze boeken, in contact met hun hosts om de mogelijkheid tot vragen stellen over accommodatie en omgeving nog eenvoudiger te maken. Onderzoek van Booking.com toont aan dat meer dan de helft (53%)1 van de Nederlandse reizigers van plan is om te verblijven in een accommodatie met een gastvrouw of een gastheer, oftewel een ‘host’.

Bovendien vindt een kwart van de Nederlandse reizigers dat een gastvrije host de belangrijkste factor is bij het kiezen van een vakantiehuis. Zo kan een verblijf met een host extra voordelen bieden voor reizigers. Denk bijvoorbeeld aan insider tips voor het optimaal ontdekken van de lokale cultuur.

Om het voor iedereen makkelijker te maken de wereld te beleven, investeert Booking.com continu in technologie om de last uit reizen te halen. De optie om het profiel van de host te bekijken is nu uitgebreid naar alle accommodatietypes die dat toestaan. Hierin vertelt de host meer over zichzelf, de unieke kenmerken van de accommodatie en de omgeving. Ook de mogelijkheid tot contact opnemen met de host is nu vergemakkelijkt om reizigers te voorzien van de juiste informatie, nog voordat ze hun accommodatie boeken. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse reizigers die het belangrijk vinden om gemakkelijk en direct met hun host te kunnen communiceren.

Om zo veel mogelijk uit een reis te halen, deelt Booking.cm de volgende vier tips:

Profiteer van de lokale kennis van je host door voorafgaand aan de reis al naar tips, gepersonaliseerde gidsen en routebeschrijvingen te vragen.
Voorkom dat je teveel in je koffer stopt: vraag je host vooraf wat er allemaal in de accommodatie aanwezig is. Wellicht kan je zware spullen als toiletartikelen, handdoeken, elektronische apparatuur en reisadapters thuislaten.
Zie je verblijf als een kans om een vreemde taal te oefenen: spreek met je host in hun moedertaal.
Ontdek meer over de omgeving van je vakantiehuisje door gebruik te maken van het hostprofiel en de interactieve kaart van Booking.com. Zo ga je met een gerust gevoel op reis, en begint je vakantie al vóór het boeken!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

De dag van morgen II

“Dan kunnen we elkaar een hart onder de riem steken” en “ik hoop u te ontmoeten” schreef ik aan het begin van de zomer. De vooruitzichten waren goed in juni, en wij waren hoopvol gestemd. Dat liet echter onverlet dat wij het concept van HotelSummit moesten aanpassen: het d...

Interview Longread
Mr Jigs geopend tijdens de coronacrisis, maar toch met een goed gevoel

Op de plek waar in Venlo het historische Stationshotel stond, is nu een prachtig nieuw hotel gebouwd. Het oude Stationshotel werd tot de grond aan toe afgebroken, waarna de bouw van het nieuwe hotel ruim een jaar duurde. Stan Heijsters van is facility manager van het nieuwe hotel, Mr Jigs, maar ook ...

Toerisme Coronacrisis
''Dit jaar 70 procent minder buitenlanders naar Nederland''

Het aantal buitenlanders dat dit jaar naar Nederland komt, ligt 70 procent lager dan vorig jaar. Bovendien gaan ongeveer 40 procent minder Nederlanders op vakantie in eigen land, waarmee het niveau van het toerisme terug op het niveau is van de jaren negentig, zo schetst het Nederlands Bureau voor T...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Amsterdam Achtergronden
Sir Hotels ruilt luxe bedden in voor bureaus

Vanaf vandaag biedt hotel collectie Sir Hotels flexibele werkplekken aan. Waar de vraag naar bedden voor de zakelijke markt drastisch afgenomen is, stijgt de vraag naar rustige werkplekken. Meer kantoren zoals Nike en Google houden hun kantoren tot zeker het einde van het jaar gesloten. Sir Hotels s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: