Hotel Arena stelt nieuwe commercieel manager aan

22 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Pieter Jan Huizinga gaat aan de slag als nieuwe Commercieel Manager in het Amsterdamse Hotel Arena. Huizinga heeft gewerkt in verschillende hotels in binnen- en buitenland waar hij ervaring heeft opgedaan in diverse facetten van de branche. Huizinga’s expertise gaat het onlangs vernieuwde Hotel Arena naar een hoger niveau tillen.

Met ingang van 1 oktober is Pieter Jan Huizinga benoemd tot Commercieel Manager bij het viersterren hotel Hotel Arena. Huizinga, een bekende naam in de hotelbranche, bekleedde de afgelopen twaalf jaar diverse functies bij Accor Hotels. Zo was hij actief als Corporate Accountmanger, Sales Manager MICE, Distribution Manager en Key Accountmanager (Online Travel Agents BeNeLux). Voor zijn overstap naar de keten werkte hij voor Thistle Hotels, Red Carnation Hotels, Scoot Media en Holiday Inn.

Volgende stap

Met de aanstelling van Huizinga verwacht de directie nog beter de volgende commerciële stap te kunnen zetten. De nieuwe manager heeft immers een groot netwerk en bewezen kennis. Volgens Huizinga moeten gastbeleving en gasttevredenheid altijd centraal staan. ‘Er wordt met veel energie en enthousiasme gewerkt om Hotel Arena op een duidelijke manier te positioneren in de Amsterdamse hotelmarkt. Maar om je te kunnen onderscheiden en een verblijf voor alle segmenten aantrekkelijk te maken moet de gast altijd voorop gesteld worden’, aldus Huizinga. Daarnaast liggen er volgens de nieuwe manager nog genoeg kansen op de zakelijke markt.  ‘Ons unieke pand biedt zo veel mogelijkheden: overnachten in een van de nieuwe kamers, dineren in het PARK cafe-restaurant, vergaderen in een van de - op het Oosterpark geïnspireerde - studio’s en onze gerenoveerde Kapel is dé perfecte locatie voor een congres of bedrijfsfeest’, aldus Huizinga. De nieuwe manager gaat leiding geven aan het Sales, Meeting & Events en Marketing team.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Personalia
Daniel Kaan en Alexander Claus treden toe tot directie Claus Company

Per 1 oktober jl. bestaat de directie van Claus Company uit drie directieleden. Na het afscheid van Leo Claus wordt CEO Rick Claus versterkt door Alexander Claus (CCO) en Daniel Kaan (COO). Dit nieuwe directieteam kijkt vol enthousiasme naar de toekomst. Daniel Kaan, afgestudeerd aan Hotelschool ...

Advertorial
Het belang van back-office automatising ten aanzien van het contant betalingsproces

Wereldwijd helpen Glory-cashhandeling-oplossingen een aantal van de grootste hotels om hun cash management-activiteiten te verbeteren. Door cashmanagementprocessen te automatiseren, verhogen deze hotels hun efficiëntie, verbeteren ze hun beveiliging, besparen ze tijd en middelen waardoor zij zi...

Sanitair Advertorial
Creëer een onderscheidend voordeel in de badkamer

Gelijkvloers en drempelloos douchen zorgt voor meer ruimtelijk comfort, is veiliger, beter toegankelijk, hygiënischer en zorgt voor lagere onderhoudskosten. Het A-merk HÜPPE biedt hiervoor twee bijzondere doucheplateaus. Een badkamer met een vlakke drempelloze douchevloer is voor een ho...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: