White paper

Hotel Exploitatiemodellen

Hotel Exploitatiemodellen

Een belangrijk kenmerk van de hedendaagse hotelbranche is dat eigendom, exploitatie en branding van hotels vaak zijn gescheiden. Het vastgoed van een hotel kan eigendom zijn van een investeerder, en verhuurd aan een hotelketen. De investeerder kan er ook voor kiezen zijn hotel te laten managen door zo’n keten. Of om zich als franchise-nemer aan te sluiten bij een merk, en de dagelijkse leiding van het hotel over te laten aan een ‘white label’ management company. Alles zelf doen is uiteraard ook een optie.

Waarom maken deze partijen de keuzes die ze maken? En hoe proberen ze grip op het hotel te houden en hun belangen te beschermen? Deze white paper beoogt de lezer in grote lijnen de antwoorden te schetsen op deze vragen, en sluit af met een schets van drie recente ontwikkelingen.

Auteur: Rob van Ginneken

HorecaMarketingKalender 2019 HorecaMarketingKalender 2019
Horeca en de NVWA Horeca en de NVWA
Drempelloos douchen Drempelloos douchen
Hospitality Terminologie Hospitality Terminologie
Financieel management voor de hotellerie Financieel management voor de hotellerie
De voordelen van geglazuurd titaanstaal De voordelen van geglazuurd titaanstaal
Hotel Exploitatiemodellen Hotel Exploitatiemodellen
Zwart in badkamers: het nieuwe wit? Zwart in badkamers: het nieuwe wit?
PMS Overzicht 2018 PMS Overzicht 2018
Hotellinnen: Uitbesteden? Hotellinnen: Uitbesteden?
HorecaMarketingKalender 2018 HorecaMarketingKalender 2018
Douchegoten. Onzichtbaar of met een opvallend accent? Douchegoten. Onzichtbaar of met een opvallend accent?

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: