Hotelprijzen Frankrijk blijven stijgen

11 februari 2019 | Thijs Jacobs

De hotelprijzen in Frankrijk zijn in 2018 met 4,2% gestegen in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit een analyse van hotelportaal HRS. Parijs kroont zich tot duurste Franse regio. Daar kost een hotelovernachting gemiddeld 144 euro.

HRS, een hotelportaal met meer dan 300.000 hotels, analyseerde de mondiale hotelprijzen van het afgelopen jaar. Daaruit blijkt dat de hotelprijzen in Frankrijk er ook in 2018 stevig op vooruit gingen. Gemiddeld betaalt u 125 euro voor één nachtje in een Frans hotel, wat neerkomt op een stijging van 4,2% in vergelijking met 2017.

Parijs sterkste stijger

Dankzij een stijging van 5,9% neemt Parijs de titel van duurste hotelregio in Frankrijk over van Cannes. In de badstad legt u gemiddeld 142 euro neer, in de hoofdstad betaalt u al gauw euro 144 per nacht per kamer. Ook Roissy-en-France (10.9%, 122 euro), Lyon (+2.8%, 112 euro), Nice (- 6.1%, 107euro) en Strasbourg (1%, 104 euro) ronden de kaap van 100 euro.

Europa en de rest van de wereld

Terwijl Moskou er dankzij de Wereldbeker voetbal van afgelopen zomer met 9,5% op vooruit gaat en een gemiddelde kamerprijs per nacht van 104 euro bereikt, krijgt Barcelona de meeste klappen. Daar betaalde je in 2018 120 euro per nacht, 7,7% minder dan in 2017. Het Zwitserse Zürich blijft met 177 de duurste stad van Europa, maar de globale top kleurt Amerikaans. In New York kost een nachtje op hotel gemiddeld 249 euro, in Washington DC ben je 207 euro kwijt. Sydney vervolledigt de top drie met 180 euro per kamer per nacht.

Bron: Bilan 2018: En France la hausse des prix des hôtels se poursuit - TendanceHotellerie .fr

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Achtergronden
Golden Tulip Hotel Central krijgt compleet nieuwe serre

De volgende stap in het grootschalige renovatieproject van Golden Tulip Hotel Central is de bouw van een compleet nieuwe serre aan de Markt-kant van het hotel. Het nieuwe ontwerp is eigentijds maar door het gebruik van onder andere grote glaspartijen en smeedijzer komen ook klassieke elementen terug...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Hotelketens
Nieuw Meeting & Event-Center City Resort Hotel Leiden

City Resort Hotel Leiden is blij met alle positieve reacties van gasten die de afgelopen tijd al kennismaakten met het nieuwe Meeting & Event-center. General Manager Stoffel Verjaal en zijn team zetten momenteel nog de laatste puntjes op de 'i' waarna waarschijnlijk in maart de offici&eu...

Amsterdam Opening
Cityden The Garden geopend

Op 7 februari zijn de deuren geopend van de nieuwste toevoeging aan de Amsterdamse hotelketen Cityden: Cityden The Garden. Dit aparthotel, grenzend aan het bruisende stadshart van Amstelveen, bevat 89 luxueuze hotelappartementen die alle gemakken van thuis biedt met de services van een hotel. Fac...

Hotel Advertorial
Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?

Heb je je altijd al afgevraagd waar de hotelsterren precies voor staan? Wat kan je als gast verwachten in een driesterrenhotel, en wanneer ontvangt een hotel vijf sterren? Wij lichten het graag toe. Chantal Bonnamy van Hotelsterren legt uit hoe de klassificering werkt. Hotelsterren is een manier...

Sanitair Advertorial
HÜPPE sterk in inmeten en monteren van uw doucheruimte

HÜPPE is onderscheidend met maatwerk douchewanden, zowel voor nieuwbouw als renovatie. Door op kamerniveau in te meten zijn uw hotelkamers zo kort mogelijk bezet. Op tijden die u het beste uitkomen, zodat uw gasten zo min mogelijk hinder ondervinden. Standaard en maatwerk Een scheve ruimt...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: