Hotels kunnen hun cash management-activiteiten verbeteren

3 oktober 2018 | redactie

Klanten waarderen de veiligheid en het gemak van contant betalen. En in Nederland zijn contante betalingen nog altijd goed voor 45% van de transacties bij het afrekenen (bron: Occasional Paper Series _ ECB nov. 2017). Voor 24% van de Nederlanders is contant geld nog altijd het favoriete betaalmiddel en voor toeristen ligt dit percentage nog hoger.

Hierbij rekenen wij nog eens buiten de toeristen die veelvuldig contant geld gebruiken bij een bezoek aan ons land. In 2017 mocht Nederland meer dan 17 miljoen buitenlanders verwelkomen, waarvan meer dan 5 miljoen afkomstig uit Duitsland (belangrijke gebruikers van contanten) en ongeveer 3,5 miljoen afkomstig uit Zuid-Europa, gebieden waar nog geldt: Cash is King. Bijna 5 miljoen bezoekers kwamen van buiten de eurozone.

Het gebruik van contant geld in Nederland is dus nog steeds belangrijk, zeker voor bedrijven in de toeristische industrie.

Het beheren van contant geld binnen de hospitality-omgeving is dus een onvermijdelijke dagelijkse taak, maar ook extreem inefficiënt en duur. Het kost tijd, omvat veel processtappen en handelingen, veel ‘human touch’ en een zekere mate van onveiligheid.

Bespaar tijd

Om hun medewerkers te ontlasten van de omgang met contanten, hebben enkele van de grootste hotels ter wereld gekozen voor Glory-oplossingen. De belangrijkste motivatie is om mankracht maximaal te benutten en tijd te besparen.

Resultaten na implementatie van cash-recycling geven gemiddeld een tijdsbesparing per kassa van circa 30 minuten per dag is, terwijl de tijdwinst voor een manager kan oplopen tot 150 minuten per werkdag. Kunt u zich voorstellen wat dat oplevert met 15 kassa’s?

Door cashmanagementprocessen te automatiseren, verhogen hotels hun efficiëntie, verbeteren ze hun beveiliging en besparen ze tijd en middelen waardoor zij zich nóg beter kunnen focussen op de (verbetering van) ‘customer experience’. En uiteindelijk kunnen zij de prestaties van hun bedrijf veranderen.

Alles in beweging neigt om in beweging te blijven. Cash inbegrepen.

Cash voegt waarde toe aan het bedrijf wanneer het ‘in beweging’ is, niet wanneer het ‘werkloos’ in een kassa of kluis ligt en het geverifieerd, geteld en opnieuw geteld moet worden. Door ervoor te zorgen dat het contante geld van de kassa’s zo snel mogelijk op de bankrekening staat, creëert Glory een virtuele cirkel waarin geld zich snel én veilig door het bedrijfsproces beweegt.

Geautomatiseerd cashmanagement zorgt dat contant geld veilig maar beschikbaar is wanneer en waar het nodig is – aan de verkoopkant, op de bankrekening, in de toekomst geïnvesteerd.

Laat je geld rouleren en bewegen

Glory CASHINFINITY ™ -oplossingen zijn ontwikkeld om contant geld snel te laten bewegen.

Onze geautomatiseerde technologie zorgt ervoor dat:

Contant geld verifiëren bij het verkooppunt (waardoor het risico van vals geld wordt geëlimineerd),
Het merendeel van de processtappen automatiseert (minder ‘touch points’ tussen geld en mensen en medewerkers vrijmaken voor focus op betere klantenservice),
Het geldverkeer versnelt door de keten (bespaar tijd en bezuiniging op de arbeidskosten),
Contanten bij elke stap beveiligd zijn (vermijd derving...

Door processtappen te versnellen door automatiseren, dragen Glory-oplossingen bij aan het efficiëntieverbetering en het stijgen van de winstgevendheid.

Wereldwijde leider in oplossingen voor cashtechnologieën

In de financiële, retail-, gaming- en CIT-industrie helpen wij onze klanten hun cashprocessen te automatiseren teneinde de efficiëntie te verhogen, de beveiliging te verbeteren en medewerkers vrij te maken om zich te focussen op de prestaties die zij willen leveren. Als we de specifieke uitdagingen van elke klant begrijpen, kunnen we op maat gemaakte oplossingen ontwerpen die daadwerkelijk verbeteringen in de bedrijfsprestaties opleveren.

We bieden klanten het vertrouwen dat hun contanten worden beschermd en werken altijd om een sterker bedrijf op te bouwen

Onze automatiseringstechnologieën en procesengineering diensten helpen bedrijven in meer dan 100 landen hun unieke uitdagingen en doelen te realiseren: de efficiëntie van het medewerkers verbeteren, de bedrijfskosten verlagen en een beter gewaardeerde customer experience mogelijk maken. We ontlasten onze klanten van handmatige geldverwerking, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten.

Innovatie vormt de kern van wat we doen

Door middel van technologieën, processen en onze mensen bieden wij echte innovatie aan onze klanten. Door deze innovaties veranderen we fundamenteel de manier waarop contant geld door verschillende operaties beweegt, de manier waarop medewerkers werken, hoe klanten zijn betrokken en hoe bedrijven hun cashmanagementsystemen met elkaar verbinden.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Interview Longread
Alle interviews van 2018 op een rijtje

2018 was een druk en succesvol hoteljaar. Voor jou als hotelier (althans, dat hopen wij), maar ook voor ons. Wat een prachtige ontmoetingen met geweldige hoteliers hebben we in 2018 mogen meemaken; het mooie van ons vak is dat wij jou er deelgenoot van hebben kunnen maken door die verhalen op te sch...

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: