Hoteltoren Amstel Tower bereikt hoogste punt

15 december 2017 | Thijs Jacobs

J.P. van Eesteren plaatste de vlag op de Amstel Tower. Hiermee viert het bouwbedrijf het bereiken van het hoogste punt van de in aanbouw zijnde multifunctionele toren. Vanaf de grond meet de nieuwe toren nu exact 103 meter, verdeeld over dertig verdiepingen en een installatieruimte als dakopbouw. Met deze hoogte is de Amstel Tower meteen de hoogste woon- en hoteltoren binnen de ring van Amsterdam. De Amstel Tower wordt gebouwd in opdracht van Provast.

De ruwbouw van de onderste zes verdiepingen, die samen het hotelgedeelte vormen, is opgebouwd via een traditionele bekistingsmethode. De ruwbouw van het hoger gelegen woongedeelte - vanaf de zevende tot en met de dertigste verdieping – is opgebouwd met een tunnelbekisting. Zo kon het gebouw conform planning met één verdieping per week groeien.

In februari 2018 verdwijnt de torenkraan van het project. Het hotel - dat momenteel aan het inhuizen is - wordt op 2 maart 2018 opgeleverd, met aansluitend de parkeergarage en twee winkelunits. De oplevering van het hoger gelegen woongedeelte staat gepland voor 18 mei. De beperkte omvang van de bouwplaats vormt voor J.P. van Eesteren nog een flinke uitdaging tijdens de afbouw van de appartementen. Daarnaast mogen de hotelgasten, die vanaf medio voorjaar 2018 welkom zijn, zo min mogelijk last hebben van de werkzaamheden.

Skyline

De Amstel Tower staat direct naast het Amstelstation en geeft een nieuwe dimensie aan de skyline van Amsterdam. Het project is een initiatief van ontwikkelaar Provast uit Den Haag. Het ontwerp van de toren is van Powerhouse Company, de constructie is uitgewerkt door IMd Raadgevende Ingenieurs. De onderste zes verdiepingen doen dienst als hotel, alle verdiepingen daarboven krijgen een woonfunctie. De 192 huurappartementen die opgeleverd worden vallen in het middensegment, waaraan in Amsterdam een groot tekort is.

Fotobijschrift: v.l.n.r. Ton Vaags (J.P. van Eesteren), Jurjen Thomas (Provast) en Frank Jongenelen (Vesteda)

 

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Interview Longread
Alle interviews van 2018 op een rijtje

2018 was een druk en succesvol hoteljaar. Voor jou als hotelier (althans, dat hopen wij), maar ook voor ons. Wat een prachtige ontmoetingen met geweldige hoteliers hebben we in 2018 mogen meemaken; het mooie van ons vak is dat wij jou er deelgenoot van hebben kunnen maken door die verhalen op te sch...

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: