In beeld: gerenoveerd Grand Hotel Gooiland in Hilversum

31 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Grand Hotel Gooiland in Hilversum is onlangs gerenoveerd. Het resultaat mag er zijn. Het hotel werd in 1934-1935 ontworpen door de Nederlandse architect Jan Duiker en later voltooid onder Bernard Bijvoet. Gooiland is een voorbeeld van het Nieuwe Bouwen en is sinds 1987 Rijksmonument. 

Nieuwe look

Sinds korte tijd heeft het hotel (en het bijbehorende theater) een compleet nieuwe look. De nieuwe eigenaar Philip Lamers en Paulus Emden Huitema & Ellen Honig van de Identity Matching Academy bedachten het eerste Dutch Brand hotel met heel veel Nederlandse topmerken zoals Philips, Gispen en Auping, cool glamour en elementen die op een grappige manier verwijzen naar de hoogtijdagen van de radio. Op de vloer ruim 4.000 vierkante meter Marmoleum Liquid Clay 'gietvloer' van Forbo Flooring. 

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Van der Valk Verbouwen
Nieuw gastvrijheidsconcept bij De Cantharel

Na een grondige verbouwing is de nieuwe entree van de hotelhoeve nu gesitueerd in het hart van het gebouw, als verbinding tussen de oude en de nieuwe vleugel van het hotel. De entree staat symbool voor het nieuwe gastvrijheidsconcept waarmee de Cantharel haar gasten nog meer kan verwennen en verrass...

Hotelbouwplannen Bed&Breakfast
Voormalig hotel in Markelo wordt B&B

Voormalig hotel-restaurant 'In de Dennen' in Markelo wordt omgebouwd tot een bed and breakfast met wellnesscentrum en ook nog eens een kleine praktijk voor chirurgische ingrepen, zo lezen we op tubantia.nl Aantal kamers Julian Kuyumdzhiev is medisch specialist en van Bulgaarse afkoms...

Hotel Achtergronden
Oproep: werk je mee aan dit onderzoek over toeristenbelasting?

Ilse van Ipenburg sudeert af aan de Universiteit Maastricht. In opdracht van BookDifferent.com en ABN AMRO doet zij onderzoek naar de verduurzaming van de hotelsector en specifiek naar hoe de toeristenbelasting slimmer kan worden ingezet. Hoe kan dit worden gebruikt zodat investeren in duurzaamheid ...

Wet- en regelgeving Columns
Fooien: dit zijn de regels

In de horeca zijn fooien een gebruikelijk fenomeen. Stond er voorheen een fooienpot zichtbaar op een centrale plek, bijvoorbeeld receptie of bar, tegenwoordig worden fooien vaak via de bankpas/creditcard gedaan. De geschiedenis van fooien gaat ver terug. Niettemin is de term 'fooi' in de ...

Interview Longread
Pacelle van Goethem: “Ik wil dat mensen met goede ideeën gehoord worden”

Er zijn mensen die geweldige ideeën hebben, maar niet worden gehoord. Terwijl anderen eigenlijk niet veel te vertellen hebben, maar hele volksstammen achter zich aan krijgen. Pacelle van Goethem doet onderzoek naar wat er gebeurt in de hersenen bij mensen die overtuigd worden. En naar de reden ...

Tech Marriott
Amazon betreedt de hotellerie met Alexa for Hospitality

Amazon heeft een versie voor hotels van spraakassistent Alexa aangekondigd. Deze is speciaal ontwikkeld voor gebruik in hotelkamers. Hiermee betreedt Amazon dus ook de hotellerie. Alexa for Hospitality is gericht op gasten van bijvoorbeeld hotels en vakantiehuizen. Door het geven van spraakopdra...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: