Investering van 15 miljoen euro in hotelplatform Bidroom.com

22 november 2018 | redactie

Twee maanden na het aantreden van de nieuwe management board kondigt Bidroom, ’s-werelds snelst groeiende OTC (Online Travel Community), een forse aandelenemissie aan in de onderneming, welke zal worden ingezet om de groei te bespoedigen.

Bidroom is een initiatief van hoteliers voor hoteliers en gestart in 2014 omdat er door de hoge commissies van OTA´s ruimte vrij kwam voor nieuwe spelers in de markt. In september ging de onderneming een nieuwe fase in met de versterking van de directie. Geformuleerde strategische plannen: productverbetering, conceptontwikkeling en solide groei van de community van Bidroom.

Internationale uitrol

De kapitaalsinjectie zal worden aangewend voor de versnelde internationale uitrol. Om de transitie te kunnen maken zal volgens CEO Bas Tolmeijer het personeelsbestand binnen een jaar worden uitgebreid tot 200 medewerkers. Ook wordt in april 2019 een ultramodern kantoor betrokken in Krakau. Hij geeft aan dat de focus momenteel ligt op het werven van IT-specialisten, marketeers en customer service medewerkers. De middelen zullen daarnaast worden gebruikt om de portal compleet te vernieuwen, slimme technologie te ontwikkelen en de distributie uit te bouwen met de grote hotelketens. Tolmeijer voegt verder toe dat er wordt geïnvesteerd in duurzame samenwerking met diverse wereldwijde partners, zoals Visa, waarmee Bidroom een exclusief partnership is aangegaan. De nieuwe aandeelhouders zijn vooral zgn. family offices die sterk geloof hebben in het nieuwe concept.

Duizenden extra hotelkamers nodig

Bidroom werkt achter de schermen aan de afronding van de nieuwe positionering en de lancering van de consumentencampagnes. “De bijzondere samenwerking met Visa is er op gericht dat alle kaarthouders in Europa uitgebreid kennis kunnen maken met de voordelen van boeken via Bidroom. Bidroom heeft onderzocht dat er vooral behoefte is aan citytrips, waarbij men veelal kiest voor hotels in het hogere segment. Om onze community te kunnen bedienen hebben we nog meer hotels nodig in de grotere steden. We hebben daarom besloten om voor de eerste 10.000 hotels die zich aanmelden zelf de activatiekosten te betalen”, aldus CCO Francesco Monaco.     

De onderneming geeft ook aan op korte termijn nieuwe kantoren te zullen openen, om zo de dienstverlening naar de hotels te kunnen optimaliseren.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Achtergronden
Golden Tulip Hotel Central krijgt compleet nieuwe serre

De volgende stap in het grootschalige renovatieproject van Golden Tulip Hotel Central is de bouw van een compleet nieuwe serre aan de Markt-kant van het hotel. Het nieuwe ontwerp is eigentijds maar door het gebruik van onder andere grote glaspartijen en smeedijzer komen ook klassieke elementen terug...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Hotelketens
Nieuw Meeting & Event-Center City Resort Hotel Leiden

City Resort Hotel Leiden is blij met alle positieve reacties van gasten die de afgelopen tijd al kennismaakten met het nieuwe Meeting & Event-center. General Manager Stoffel Verjaal en zijn team zetten momenteel nog de laatste puntjes op de 'i' waarna waarschijnlijk in maart de offici&eu...

Amsterdam Opening
Cityden The Garden geopend

Op 7 februari zijn de deuren geopend van de nieuwste toevoeging aan de Amsterdamse hotelketen Cityden: Cityden The Garden. Dit aparthotel, grenzend aan het bruisende stadshart van Amstelveen, bevat 89 luxueuze hotelappartementen die alle gemakken van thuis biedt met de services van een hotel. Fac...

Hotel Advertorial
Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?

Heb je je altijd al afgevraagd waar de hotelsterren precies voor staan? Wat kan je als gast verwachten in een driesterrenhotel, en wanneer ontvangt een hotel vijf sterren? Wij lichten het graag toe. Chantal Bonnamy van Hotelsterren legt uit hoe de klassificering werkt. Hotelsterren is een manier...

Sanitair Advertorial
HÜPPE sterk in inmeten en monteren van uw doucheruimte

HÜPPE is onderscheidend met maatwerk douchewanden, zowel voor nieuwbouw als renovatie. Door op kamerniveau in te meten zijn uw hotelkamers zo kort mogelijk bezet. Op tijden die u het beste uitkomen, zodat uw gasten zo min mogelijk hinder ondervinden. Standaard en maatwerk Een scheve ruimt...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: