Logis Hotels en Citotel starten samenwerking

26 november 2018 | Thijs Jacobs

Logis, 2200 hotels-restaurants - met een marktaandel van 10% van de Franse hotelmarkt, voornamelijk gevestigd op het landelijke gebied - en Citotel - 180 hotels, expert op het stedelijke gebied - bundelen hun krachten om hun zelfstandige leden een vergrote zichtbaarheid en een versterkt aanbod van diensten te bieden. Deze nieuwe eenheid vormt een grote organisatie van zelfstandige hotels en restaurants met ongeveer 2500 hotels en 47.000 kamers.  

Betere positie zelfstandigen

 De samenwerking tussen Logis en Citotel zal de positie van de zelfstandigen in Europa, zowel in de stad als op het platteland, op de lange termijn versterken. Logis versnelt haar groeibeleidsplan en de ontwikkeling van de dichtheid van het netwerk. De merken Citotel en Urban Style versterken hun diensten en hun leiderspositie in het stedelijke gebied en net daarbuiten.

De bedoeling van het samenwerkingsproject is een vooruitstrevende verdeling van de diensten en een verbeterde zichtbaarheid (brochures, beurzen, etc.). De komende maanden wordt er gewerkt aan een gemeenschappelijk reserveringssysteem, krijgen leden van Citotel toegang tot de aankoopcentrale en het loyaliteitsprogramma van Logis waardoor het klantenbestand van leden kan groeien.

Grote ambitie

Fabrice Galland, Directeur van Logis Hotels: “Het is mijn ambitie om van Logis Hotels een zo groot mogelijke samenwerking van zelfstandige hotels en restaurants in Frankrijk en de rest van Europa te maken. Samen staan we sterker en zo kunnen we zowel op het platteland als in de stad blijven bestaan. Samen met de bestuurders van Citotel hebben we manieren gevonden om onze krachten te bundelen en om samen te werken, in plaats van de concurrentie met elkaar aan te gaan. Dat alles in het belang van de onafhankelijke spelers in onze sector.”

Eric Fuchs, directeur van de vereniging Citotel, “De netwerken van Citotel en Logis vullen elkaar volledig aan. De bestuurders van Logis delen dezelfde waarden als onze leden en binnen de Logis familie zal onze expertise een toegevoegde waarde vormen en zal de ontwikkeling van onze merken Citotel en Urban Style worden versneld.”

“De merken Citotel en Urban Style zijn marktleiders en vertegenwoordigers van onafhankelijke hotels in stedelijke gebieden en net daarbuiten, daarbij komt ook nog het merk Châteaux Demeures et Grandes Etapes des Vignobles dat is gericht op charmehotels op het platteland. Onze expertise en onze rol als marktleider zullen worden versterkt met de talloze eigenschappen van de Logis groep, ook op internationaal niveau”, vult Pascal Macé, algemeen directeur van de Citotel groep, aan.

Karim Soleilhavoup

Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van Logis concludeert: “Deze samenwerking met Citotel ligt in lijn met het ontwikkelingsplan van Logis, waarbij het belang van de leden van beide netwerken in acht worden gehouden. Op basis van de expertise van het Citotel team ontstaat er zonder twijfel een nieuw aanbod voor onze 200 hotels zonder restaurant. Meer dan ooit positioneert Logis zich als verbindend orgaan om het hotel- en restaurantwezen in Europa te verdedigen en economisch te ontwikkelen.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Achtergronden
Golden Tulip Hotel Central krijgt compleet nieuwe serre

De volgende stap in het grootschalige renovatieproject van Golden Tulip Hotel Central is de bouw van een compleet nieuwe serre aan de Markt-kant van het hotel. Het nieuwe ontwerp is eigentijds maar door het gebruik van onder andere grote glaspartijen en smeedijzer komen ook klassieke elementen terug...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Hotelketens
Nieuw Meeting & Event-Center City Resort Hotel Leiden

City Resort Hotel Leiden is blij met alle positieve reacties van gasten die de afgelopen tijd al kennismaakten met het nieuwe Meeting & Event-center. General Manager Stoffel Verjaal en zijn team zetten momenteel nog de laatste puntjes op de 'i' waarna waarschijnlijk in maart de offici&eu...

Amsterdam Opening
Cityden The Garden geopend

Op 7 februari zijn de deuren geopend van de nieuwste toevoeging aan de Amsterdamse hotelketen Cityden: Cityden The Garden. Dit aparthotel, grenzend aan het bruisende stadshart van Amstelveen, bevat 89 luxueuze hotelappartementen die alle gemakken van thuis biedt met de services van een hotel. Fac...

Hotel Advertorial
Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?

Heb je je altijd al afgevraagd waar de hotelsterren precies voor staan? Wat kan je als gast verwachten in een driesterrenhotel, en wanneer ontvangt een hotel vijf sterren? Wij lichten het graag toe. Chantal Bonnamy van Hotelsterren legt uit hoe de klassificering werkt. Hotelsterren is een manier...

Sanitair Advertorial
HÜPPE sterk in inmeten en monteren van uw doucheruimte

HÜPPE is onderscheidend met maatwerk douchewanden, zowel voor nieuwbouw als renovatie. Door op kamerniveau in te meten zijn uw hotelkamers zo kort mogelijk bezet. Op tijden die u het beste uitkomen, zodat uw gasten zo min mogelijk hinder ondervinden. Standaard en maatwerk Een scheve ruimt...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: