Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

15 november 2019 | Thijs Jacobs

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in de hotelkamers. De beroemde kleurrijke huizen langs de grachten van Amsterdam zijn hiervoor een grote inspiratiebron geweest. De Nederlandse stijl in de nieuwe kamer valt op door zijn lineaire ruimtes, balken, industriële glas- en metaalconstructies, metselwerk en grote ramen.

De nieuwe Golden Tulip-kamer is gecreëerd door ontwerpers van Louvre Hotels Group met als doel hotelgasten een inspirerende en authentieke ervaring te bieden vol comfort. De kleurrijke grachtenpanden van Amsterdam zijn in elke kamer terug te vinden en de glazen wand die het slaapgedeelte van de badkamer separeert doet denken aan de unieke grote Nederlandse ramen, die een bron van licht creëren in de kamer. Speerpunt van het ontwerp is het onderscheidende leefgedeelte, een huiselijke combinatie van verblijf, kleedkamer en badkamer.

Federica Piras, Design Director van Louvre Hotels Group: “We zijn begonnen met het combineren van enerzijds trends die de huidige en toekomstige gasten inspireren en anderzijds onze Nederlandse roots. Door een apart slaapgedeelte in te delen, creëren de ontwerpers een concept dat rust en charme uitstraalt.  Een slimme mix van hout, marmer, bakstenen en staal brengt deze nieuwe kamer precies in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip. Ondanks de industriële stijl van de kamer geeft het dankzij de verschillende kleuren en structuren toch een huiselijk gevoel. De goed geïsoleerde en geluidsdichte kamer zorgt ervoor dat gasten volledig kunnen ontspannen.”

Een kamer niet alleen ontworpen voor gasten

Golden Tulip investeerders en hoteleigenaren kunnen hun hotels inrichten zoals zij dat zelf willen. Dit gebeurt natuurlijk wel in overeenstemming met de richtlijnen en standaarden van de groep. Om zijn franchisenemers te ondersteunen, heeft Louvre Hotels Group besloten deze kant-en-klare kamer beschikbaar te stellen voor partners die ondersteuning willen op het gebied van design. Daarnaast hebben ze ook aan de operationele teams gedacht door in de nieuwe kamer gebruik te maken van specifieke oplossingen om het welzijn van het personeel te bevorderen. Zo kunnen de milieuvriendelijke vloeren worden gereinigd met water en de keuze voor hoge bedden maken het werk van de medwerkers van de huishoudelijke dienst gebruiksvriendelijker.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip

Met meer dan 1.400 hotels in 54 landen is Louvre Hotels Group  één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een aantal jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip  is  een  onderdeel  van  Louvre  Hotels  Group,  heeft  meer  dan  50  jaar ervaring  in  de hospitality industrie en heeft circa 190 hotels in 44 landen. Louvre  Hotels  Group  voert  naast  Golden  Tulip  de  merken  Tulip Inn, Royal Tulip, Première  Classe,  Campanile,  Kyriad, Kyriad Prestige, de 5 merken van het Sarovar-netwerk in Indië,  de Hôtels & Préférence Groupe en het Chinese merk Metropolo. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en  Tulip  Inn  (18 hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels). 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Hotelketens Coronacrisis
Het nieuwe normaal wordt ‘het nieuwe speciaal’ bij WestCord Hotels 

Met de zomerperiode in het vooruitzicht introduceert WestCord Hotels ‘het nieuwe speciaal’ met buitengewone mogelijkheden van haar unieke hotels. Door het veelgebruikte ‘nieuwe normaal’ om te dopen naar ‘het nieuwe speciaal’ wil WestCord Hotels laten zien dat het ...

Personalia Hotelketens Internationaal
Marcel van Aelst benoemd tot chairman van Okura

Dat de eeuwenoude handelsrelatie die in Deshima ontstond tussen Japan en Nederland onverminderd sterk is en doorsijpelt in hedendaagse betrekkingen, blijkt uit veranderingen binnen de top van de Japanse Okura-groep. Met de benoeming van Marcel van Aelst als Chairman van Okura Nikko Hotel Management ...

Fletcher Hotelketens
Fletcher Hotels krijgt kansen te groeien in de huidige coronacrisis

De grootste hotelketen van Nederland, Fletcher Hotels, krijgt vele kansen om door te groeien in de huidige coronacrisis; vooral door het overnemen van hotels die failliet zijn gegaan vanwege de coronacrisis. Het bekende Arc Hotel in Renesse heeft per 15 maart de deuren moeten sluiten in verband met ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: