Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

15 november 2019 | Thijs Jacobs

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in de hotelkamers. De beroemde kleurrijke huizen langs de grachten van Amsterdam zijn hiervoor een grote inspiratiebron geweest. De Nederlandse stijl in de nieuwe kamer valt op door zijn lineaire ruimtes, balken, industriële glas- en metaalconstructies, metselwerk en grote ramen.

De nieuwe Golden Tulip-kamer is gecreëerd door ontwerpers van Louvre Hotels Group met als doel hotelgasten een inspirerende en authentieke ervaring te bieden vol comfort. De kleurrijke grachtenpanden van Amsterdam zijn in elke kamer terug te vinden en de glazen wand die het slaapgedeelte van de badkamer separeert doet denken aan de unieke grote Nederlandse ramen, die een bron van licht creëren in de kamer. Speerpunt van het ontwerp is het onderscheidende leefgedeelte, een huiselijke combinatie van verblijf, kleedkamer en badkamer.

Federica Piras, Design Director van Louvre Hotels Group: “We zijn begonnen met het combineren van enerzijds trends die de huidige en toekomstige gasten inspireren en anderzijds onze Nederlandse roots. Door een apart slaapgedeelte in te delen, creëren de ontwerpers een concept dat rust en charme uitstraalt.  Een slimme mix van hout, marmer, bakstenen en staal brengt deze nieuwe kamer precies in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip. Ondanks de industriële stijl van de kamer geeft het dankzij de verschillende kleuren en structuren toch een huiselijk gevoel. De goed geïsoleerde en geluidsdichte kamer zorgt ervoor dat gasten volledig kunnen ontspannen.”

Een kamer niet alleen ontworpen voor gasten

Golden Tulip investeerders en hoteleigenaren kunnen hun hotels inrichten zoals zij dat zelf willen. Dit gebeurt natuurlijk wel in overeenstemming met de richtlijnen en standaarden van de groep. Om zijn franchisenemers te ondersteunen, heeft Louvre Hotels Group besloten deze kant-en-klare kamer beschikbaar te stellen voor partners die ondersteuning willen op het gebied van design. Daarnaast hebben ze ook aan de operationele teams gedacht door in de nieuwe kamer gebruik te maken van specifieke oplossingen om het welzijn van het personeel te bevorderen. Zo kunnen de milieuvriendelijke vloeren worden gereinigd met water en de keuze voor hoge bedden maken het werk van de medwerkers van de huishoudelijke dienst gebruiksvriendelijker.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip

Met meer dan 1.400 hotels in 54 landen is Louvre Hotels Group  één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een aantal jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip  is  een  onderdeel  van  Louvre  Hotels  Group,  heeft  meer  dan  50  jaar ervaring  in  de hospitality industrie en heeft circa 190 hotels in 44 landen. Louvre  Hotels  Group  voert  naast  Golden  Tulip  de  merken  Tulip Inn, Royal Tulip, Première  Classe,  Campanile,  Kyriad, Kyriad Prestige, de 5 merken van het Sarovar-netwerk in Indië,  de Hôtels & Préférence Groupe en het Chinese merk Metropolo. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en  Tulip  Inn  (18 hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels). 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen
Vernieuwd meeting center in Nijmegen; ruimtelijk en stijlvol vergaderen in Sanadome

Nijmegen is een kwalitatief hoogstaand meeting center rijker. Het 4-sterren Superior hotel Sanadome Hotel & Spa Nijmegen heeft flink geïnvesteerd in haar vergaderfaciliteiten. Voorheen bevonden zich in de linker hotelvleugel van Sanadome diverse afdelingen van het Canisius Wilhelmina Zieken...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Achtergronden Interieur
Lees nu de special Hotel & Design 2019

De jaarlijkse Hotel & Design special is weer bij de Nederlandse hotellerie op de mat gevallen. Lees je de uitgave liever online of heb je deze gemist? Dan kun je de uitgave via deze link downloaden. In deze uitgave: Interview Michael Struck, CEO Ruby Hotels Interview Martin Hendricks, B...

Opening Internationaal
Europa-Park opent vandaag tweede park met daarbij een groots themahotel

Na een bouwtijd van 26 maanden opent het Duitse Europa-Park vandaag officieel de deuren van zijn nieuwe indoor waterpark: Waterwereld Rulantica. In dit tweede park van Europa-Park draait alles om waterplezier. Dit nieuwe park maakt een familiebezoek aan Duitslands grootste attractiepark en de regio ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: