Marriott International breidt The Ritz-Carlton uit naar Montenegro

29 augustus 2019 | David Bakker

Marriott International Inc. kondigt aan een akkoord te hebben bereikt met Northstar D.O.O. om het merk The Ritz-Carlton naar Montenegro te brengen.

De eerste fase van het project dat wordt gefinancierd door Al Yasra wordt in 2023 opgeleverd op het schiereiland Luštica. The Ritz-Carlton, Montenegro zal bestaan uit 120 kamers en suites. The Ritz-Carlton Residences, Montenegro, zal naar verwachting 180 appartementen en 48 villa’s gaan bieden die onderdeel uitmaken van een grotere projectontwikkeling bestaande uit botanische tuinen, een jachtclub en een sprankelende baai.

Het hotel en de residenties worden ontwikkeld op een toplocatie op het westelijke puntje van het chique schiereiland Luštica en zullen een panoramisch uitzicht over de schitterende Adriatische Zee bieden. De accommodatie is naar verwachting in 30 minuten bereikbaar met de auto vanaf de internationale luchthaven van Tivat of in twee uur vanaf de internationale luchthaven van Dubrovnik. Gasten en bewoners kunnen het hotel bereiken via een indrukwekkende entree via een privésteiger aan zee.

Het hotel zal bestaan uit lage gebouwen die opgaan in de omgeving zodat gasten, bewoners en bezoekers extra kunnen genieten van het uitzicht op zee en de zonsondergang. De 120 kamers en suites van het hotel krijgen een eenvoudig, lokaal geïnspireerd ontwerp dat subtiel voorzien is van moderne technologie, met als doel de natuurlijke schoonheid van de omgeving te versterken. De Adriatische Zee vormt het decor voor de geplande recreatievoorzieningen, waaronder het hoofdrestaurant, twee gespecialiseerde restaurants, een strandbar, binnen- en buitenzwembaden, een zoutwaterzwembad, een spa- en fitnessruimte van wereldklasse en Ritz Kids and Teen-clubs.

"Door het adembenemende uitzicht op de Adriatische kust is Montenegro de afgelopen jaren een populaire mediterrane bestemming geworden voor reizigers van over de hele wereld," aldus Carlton Ervin, Chief Development Officer - Europa, Marriott International. "De zojuist gesloten overeenkomst voor The Ritz-Carlton, Montenegro onderstreept de vraag naar onze luxemerken in deze bruisende regio. De combinatie van de serene, natuurlijke schoonheid van het land en de hoogstaande service van het merk maakt Montenegro de perfecte bestemming voor de gasten van The Ritz-Carlton."

Het plan omvat verder een aantal uitgestrekte outdoor evenementruimtes die creatieve pop-up activiteiten en seizoensgebonden bar- en restaurantopties kunnen bieden. Er worden ook avontuurlijke activiteiten gepland zoals mountainbiken en hikes. Ambassadors of the Environment, een praktijkgericht, educatief programma ontwikkeld door Jean-Michel Cousteau's Ocean Futures Society in samenwerking met The Ritz-Carlton, zal naar verwachting programma's aanbieden die het belang van de natuurreservaten rondom het terrein benadrukken.

"Het succes van dit project is het resultaat van de toewijding van alle betrokken partijen, zowel van Marriott International als van de regering van Montenegro," aldus Mohamed Al Sager, voorzitter, Al Yasra. "Dit is niet alleen een zakelijk succes, maar ook een persoonlijke prestatie. Toen ik Montenegro voor het eerst tijdens een vakantie bezocht, werd ik verliefd op de natuurlijke schoonheid van het land en wist ik dat ik deel wilde uitmaken van de toekomstige ontwikkeling ervan. Wat begon als een droom is nu een groot project geworden."

Naar verwachting is de eerste fase van de bouw in 2023 voltooid en wordt de laatste fase in 2028 afgerond. De residentiële verkoop start in 2020.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Hotelketens Coronacrisis
Het nieuwe normaal wordt ‘het nieuwe speciaal’ bij WestCord Hotels 

Met de zomerperiode in het vooruitzicht introduceert WestCord Hotels ‘het nieuwe speciaal’ met buitengewone mogelijkheden van haar unieke hotels. Door het veelgebruikte ‘nieuwe normaal’ om te dopen naar ‘het nieuwe speciaal’ wil WestCord Hotels laten zien dat het ...

Personalia Hotelketens Internationaal
Marcel van Aelst benoemd tot chairman van Okura

Dat de eeuwenoude handelsrelatie die in Deshima ontstond tussen Japan en Nederland onverminderd sterk is en doorsijpelt in hedendaagse betrekkingen, blijkt uit veranderingen binnen de top van de Japanse Okura-groep. Met de benoeming van Marcel van Aelst als Chairman van Okura Nikko Hotel Management ...

Fletcher Hotelketens
Fletcher Hotels krijgt kansen te groeien in de huidige coronacrisis

De grootste hotelketen van Nederland, Fletcher Hotels, krijgt vele kansen om door te groeien in de huidige coronacrisis; vooral door het overnemen van hotels die failliet zijn gegaan vanwege de coronacrisis. Het bekende Arc Hotel in Renesse heeft per 15 maart de deuren moeten sluiten in verband met ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: