NH Hotels breidt NH Collection uit in Duitsland

16 maart 2017 | Roy Spijker

NH Hotel Group heeft bekend gemaakt dat het een nieuw NH Collection hotel heeft toegevoegd aan haar portfolio in Duitsland. Begin 2021 zal het 4-sterren NH Collection Frankfurt Messe de deuren openen op de hoek van de Mainzer Landstrasse en Güterplatz, in het zakelijke district van de stad. Het hotel, dat wordt gevestigd in een 120 meter hoge wolkenkrabber, gaat 416 kamers tellen en zal beschikken over bijna 2.000 vierkante meter aan meeting- en eventruimte.

NH Collection Frankfurt Messe is het tweede hotel in Frankfurt en het zevende hotel in Duitsland dat zal gaan opereren onder het upper-upscale merk NH Collection. De toevoeging van het hotel aan het groeiende portfolio is in lijn met het strategisch vijfjarenplan van de hotelketen, dat begin 2014 is ingezet. In dit plan is expansie één van de belangrijkste pijlers. Momenteel opereren er 67 hotels in belangrijke steden in Europa en Latijns-Amerika onder het merk NH Collection en vóór 2021 zullen nog eens 10 NH Collection hotels de deuren openen.

Centrale ligging
Het nieuwe flagship hotel wordt gerealiseerd in samenwerking met Groß & Partner, een toonaangevende projectontwikkelaar in Duitsland. Het hotel is gesitueerd in het hart van het zakelijke district van de stad, in de buurt van de Frankfurt Messe handelsbeurs, de op twee na grootste beurs ter wereld met meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar en 600.000 m² tentoonstellingsruimte. Het hotel bevindt zich op loopafstand van het winkelcentrum en het centraal station en is slechts twee metrohaltes verwijderd van de opera van Frankfurt en de oude stad. Er zijn plannen om onder meer een restaurant, bar en goed uitgeruste fitnessruimte te realiseren. Naast het hotel zullen er ook kantoren op de bovenste verdieping van het multifunctionele pand komen.

Feel the Extraordinary
NH Collection is het upper-upscale merk van NH Hotel Group en omvat vier- en vijfsterrenhotels die gevestigd zijn in historische of iconische gebouwen op strategische locaties. Door de combinatie van high-end gastronomie, technologische innovatie en design, biedt NH Collection onder het motto 'feel the extraordinary' haar gasten een memorabele beleving en stellen de hotels zich ten doel om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Karlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangri...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: