nhow Amsterdam RAI onthult thema

27 september 2018 | David Bakker

Het grootste nieuwbouwhotel van de Benelux, nhow Amsterdam RAI, opent in 2020 haar deuren. Gisteren onhulde moederbedrijf NH het interieur en design van het tweede nhow hotel in Nederland. Het thema 'multi cultural hub' komt terug in de felle kleuren en het verrassende design.

Met 650 kamers, verdeeld over 25 verdiepingen, en een hoogte van 91 meter is nhow Amsterdam RAI het grootste nieuw gebouwde hotel in de Benelux. nhow Amsterdam RAI behoort tot het onconventionele merk ‘nhow’. Het merk bestaat uit diverse lifestyle hotels met ieder een uitzonderlijk design, ontworpen door gerenommeerde architecten. Na de succesvolle opening van nhow Rotterdam in 2014 werkt NH Hotel Group voor de tweede keer samen met de bekende architect Rem Koolhaas / OMA (Office for
Metropolitan Architecture). De opening van nhow Amsterdam RAI staat gepland voor het eerste kwartaal in 2020.

Geschiedenis als inspiratiebron

Het gebouw, dat is ontworpen door Rem Koolhaas / OMA, is geïnspireerd op één van de meest iconische kenmerken van RAI Amsterdam: de reclamezuil, beter bekend als “Het Signaal”. Door de drie op elkaar liggende driehoeken wijst het gebouw in vele richtingen en symboliseert het zo de diversiteit van het verleden, het heden en de toekomst van de stad Amsterdam.

Het ontwerp van de kamers is geïnspireerd op de zes windrichtingen waarnaar de hoeken van het gebouw wijzen: zuid, oost, noord, zuidwest, zuidoost en noordwest. Thema's uit de "Gouden Eeuw" van Amsterdam als een commercieel centrum van Europa zijn duidelijk zichtbaar in de kamers, in combinatie met bekende internationale symbolen, zoals mandala's uit India, Mexicaanse "Día de Muertos" doodshoofden of kersenbloesem uit Japan: alle symbolen komen terug in een moderne, internationale setting. Het interieur design is ontworpen door NEXT Architects in samenwerking met GLG/MVSA Architects.

De lat ligt hoog

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group, presenteert met trots het interieurontwerp aan het publiek en benadrukt: “Ons toekomstige lid van de nhow-familie is gericht op reizigers die willen overnachten in een hotel dat anders is dan alle anderen. We leggen de lat hoog om gasten ervaringen met een twist te bieden, in dit geval letterlijk met het 91 meter hoge gebouw. Niet alleen de digitale bohemian maar ook de ervaren zakenreiziger zal genieten van de creativiteit van dit geweldige hotel. De stad Amsterdam ademt diversiteit, met meer dan 150 verschillende nationaliteiten en ik kijk ernaarit dat nhow Amsterdam RAI ook een smeltkroes van verschillende culturen wordt!”

Multiculturele hotspot

Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam, voegt daaraan toe: “Als multiculturele hotspot voor handel en bedrijven, zal het hotel de thuisbasis zijn voor organisatoren, exposanten en bezoekers van nationale en internationale evenementen. Hiermee versterkt Amsterdam RAI haar concurrentiepositie op de internationale beurs- en congressmarkt en vergroot haar spin-offwaarde richting de stad Amsterdam.”

Gert-Wim Bos, Directeur van COD, onderstreept namens COD en ontwikkelpartner Being Development, de succesvolle integratie van duurzaam ontwerp: “nhow Amsterdam RAI vormt de maatstaf voor alle hotelprojecten, waarbij hoogwaardig design hand in hand gaan met ’s werelds toonaangevende normen op gebied van duurzaamheid en energie-efficiëntie. Door een Breeam Excellent-certificering van meet af aan als uitgangspunt te nemen, willen wij een duidelijke toewijding aan een duurzame toekomst tonen.”

Rem Koolhaas

nhow Amsterdam RAI is de tweede samenwerking tussen Rem Koolhaas / OMA en NH Hotel Group na nhow Rotterdam in 2014. OMA ontving voor nhow Rotterdam de Entree Hospitality & Style Award voor Best Hotel Design 2014. Het merk nhow groeit. Momenteel zijn er vier hotels in Berlijn, Milaan, Rotterdam en het onlangs geopende nhow Marseille. In 2019 wordt nhow London geopend in de trendy wijk Shoreditch, met als thema “London Reloaded”. nhow Brussels opent ook in 2019. In 2021 opent het tweede nhow hotel in Duitsland haar deuren, met in totaal 375 kamers, als nhow Frankfurt. Voor de komende drie jaar staan er nog meer nhow hotels gepland in Brussel, Rome, Santiago de Chile en Lima.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Interview Longread
Alle interviews van 2018 op een rijtje

2018 was een druk en succesvol hoteljaar. Voor jou als hotelier (althans, dat hopen wij), maar ook voor ons. Wat een prachtige ontmoetingen met geweldige hoteliers hebben we in 2018 mogen meemaken; het mooie van ons vak is dat wij jou er deelgenoot van hebben kunnen maken door die verhalen op te sch...

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: