Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

3 augustus 2018 | David Bakker

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begonnen. Het doel is om stedelijke locaties te promoten om beter te kunnen reageren op veranderende trends in reisgedrag, evenals het aanbieden van openbare ruimtes die openstaan ??voor alle Parijzenaars. In 2020 is het project voltooid.

"Vanaf het moment dat we het contract kregen, was Novaxia toegewijd om zo nauw mogelijk samen te werken met plaatselijke bewoners. We willen dit project samen met de lokale bewoners doen. Door deze samenwerking met JO & JOE, geven wij antwoord op een steeds veeleisender klant die steeds meer verbonden is en houdt van nieuwe concepten", zei Joachim Azan, voorzitter van Novaxia.

Concept

Gericht op een breed publiek, werd dit 1.465m2 project ontworpen in samenwerking met architecten van Studio Ory & Associés. Het hotel is open voor het publiek, heeft een dakterras van 110m2 en is de plek voor Open House bewoners om elkaar te ontmoeten.

Een architectuur die is toegesneden op de uitdagingen van de bevolking en stadsplanning van de stad. Het gebouw heeft een innovatieve en moderne houten architectuur die milieuvriendelijk is. Het openluchtterras geeft een nieuwe groene ruimte aan de stad en verbetert de levenskwaliteit van de lokale bewoners.


Het JO & JOE Paris Buzenval Open House wil een levendige locatie worden die verbonden is met zijn omgeving. Het restaurant is open voor iedereen en zal lokaal geproduceerde producten promoten. Een workshop gericht op duurzame manieren van reizen, zoals fietsen, evenals vele andere activiteiten, zullen worden aangeboden aan zowel gasten die in het hotel  verblijven als de lokale bevolking die in de Open woont.


Visie

"De innovatieve visie van het hotelconcept dat Novaxia bij de stad Parijs heeft ingediend, is consistent met de waarden die we promoten binnen onze eigenschappen. We kijken uit naar het openen van de volgende JO & JOE in het hart van deze jonge en levendige wijk. Dit wordt een originele locatie met een uniek ontwerp. Het wordt een levendige locatie, waar het leuk is om te delen en te genieten van nieuwe ervaringen, een plek die gasten elke keer kunnen ontdekken en herontdekken", legt François Leclerc, VP - JO & JOE Brand and Operations uit.

De eerste JO & JOE-locatie in Parijs

Gelanceerd in september 2016, voldoet het nieuwe merk van AccorHotels aan de verwachtingen van de 'Millennial-minded'. Op zoek naar een open, verbonden en belonende omgeving, heeft het merk zich aangesloten bij Novaxia. De JO & JOE Paris Buzenval Open House is de eerste in Parijs. Na de opening van een eerste locatie in Hossegor in 2017 en een tweede onthulling in Parijs Gentilly in maart In 2019, heeft het merk al toegezegd om meer locaties te openen in toonaangevende Europese en internationale steden zoals Rio, Boedapest, Londen en Krakau.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Karlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangri...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: