Nieuwe Golden Tulip hotels in China en Zuid-Korea

1 maart 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip breidt haar portfolio in Azië wederom uit met de opening van twee nieuwe hotels. Golden Tulip Sky Bay Hotel opende haar deuren onlangs in Gangneung, het kloppend hart van de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea. In China is een bekende wolkenkrabber in het stadscentrum van Shanghai  omgetoverd tot Golden Tulip Bund New Asia.

Golden Tulip Sky Bay Hotel


Golden Tulip Korea Corp., de Koreaanse tak van Louvre Hotels Group, opende aan het Central Plaza van Gyeongpodae, het Pyeongchang-plein, het imposante Golden Tulip Sky Bay Hotel. Het hotel heeft door haar twee torens een unieke, niet te missen architectuur en bestaat uit 20 verdiepingen en 538 kamers, inclusief 26 suites. Alle kamers hebben uitzicht op Gyeongpo Beach of het Gyeongpo meer.

Het hotel is het eerste internationale premium-merk hotel in het Gangneung gebied en beschikt onder andere over twee restaurants, sauna, spa en 468 parkeerplekken. Daarnaast heeft het hotel een zaal die plaats biedt aan 500 gasten en kleinere zalen voor bruiloften en andere events. Kers op de taart is het infinity pool op de 20e verdieping met een waanzinnig uitzicht op zee .

Golden Tulip Bund New Asia


Louvre Hotels Group en aandeelhouder Jin Jiang International openden Golden Tulip Bund New Asia in de gelijknamige, populaire wijk Bund in het centrum van Shanghai. Het hotel wordt geëxploiteerd door Jin Jiang Louvre Asia Management. Het hotel huist in een karakteristiek pand dat al in 1934 werd gebouwd en toentertijd één van de grootste hotels van het Verre Oosten was. Sindsdien is het pand een bekend symbool van downtown Shanghai. Het hotel beschikt over 266 trendy kamers die van alle gemakken zijn voorzien. Het hotel beschikt over een eventzaal van 300 m2 en een lounge waarin ook gewerkt kan worden. Restaurant TASTES serveert ontbijtbuffet en à la carte lunch en diner. Het hotel heeft altijd bekend gestaan om zijn Kantonese ontbijt. Nog altijd zijn de Xin Ya-broodjes befaamd en een must voor elke toerist die Shanghai bezoekt. De centrale ligging van het hotel, maakt het aantrekkelijk voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger. Congrescentra, bezienswaardigheden en twee vliegvelden zijn gemakkelijk te bereiken per metro of auto. De bekende wandelpromenade ‘De Bund’, musea, theaters en winkelcentra liggen op een steenworp afstand.

Nieuwe merkstrategie


Playtime Anytime is de internationale invulling van de richting die Golden Tulip is ingeslagen om in te spelen op de veranderende wensen van de hotelgast. Deze nieuwe strategie bestaat onder ander uit een vernieuwde uitstraling en wordt ook in de Benelux hotels in de komende jaren geïmplementeerd.
Playtime. Anytime. staat voor het bieden van een bijzondere beleving wanneer gasten in de hotels verblijven. Vandaar dat elk Golden Tulip hotel wereldwijd een knalgele tandem heeft waarmee gasten op een unieke manier de omgeving van het hotel kunnen ontdekken.

Kijk hier de nieuwe merkfilm van Golden Tulip:

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de Hotel & Food & Beverage special

Hij is er! De langverwachte, jaarlijkse F&B-special van Hospitality Management is deze week op de spreekwoordelijke mat van menig hotel en hotelier gevallen. Hospitality Management wordt immers verzonden naar alle hotels in Nederland. In deze uitgave besteden we aandacht aan 'concepting'...

Opening Hotelketens
Nederlands eerste niu hotel geopend in Haarlem

Begin mei opende NOVUM Hospitality haar eerste niu hotel van Nederland in Haarlem. Het driesterrenhotel telt 84 kamers en is de derde locatie waar NOVUM Hospitality zijn innovatieve hotelconcept niu heeft toegepast. Innovatief doordat locatie en directe omgeving een belangrijke rol spelen. Zo is het...

Advertorial Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

Accor Interview Longread
Caro van Eekelen van AccorHotels: “Zeg eens ‘ja’ op uitdagingen”

Met haar aanstelling in 2009 werd Caro van Eekelen de eerste vrouwelijke country director van AccorHotels. Dat was baanbrekend voor de organisatie en maakte haar tot rolmodel voor veel vrouwen in de hospitalitybranche. “Hoe ik het zo ver heb geschopt? Door altijd ja te zeggen op uitdagingen!&r...

Economie Achtergronden
Onderzoek: horeca laat sterke winstontwikkeling zien

De horeca heeft ook in 2017 sterk geprofiteerd van de verbeterde koopkracht. De omzetgroei kwam uit op 8% en werd breed gedragen: het aandeel van horecaondernemers met een stabiele of hogere omzet steeg naar 71%. De winstontwikkeling was met 20% erg sterk (+18% in 2016) en ruim beter dan het mkb-gem...

Hotelketens Rotterdam
Rotterdams Slaakhuys wordt ‘Tribute by Marriott’ hotel

Frame Vastgoed en Odyssey Hotel Group hebben deze week definitief overeenstemming bereikt omtrent de opening van een hotel in het Slaakhuys onder het label Tribute Portfolio van Marriott Hotels. Daarmee is de eindfase van de transformatie van het monumentale Slaakhuys aan de Slaak in Rotterdam aange...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: