Nieuwe Golden Tulip hotels in China en Zuid-Korea

1 maart 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip breidt haar portfolio in Azië wederom uit met de opening van twee nieuwe hotels. Golden Tulip Sky Bay Hotel opende haar deuren onlangs in Gangneung, het kloppend hart van de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea. In China is een bekende wolkenkrabber in het stadscentrum van Shanghai  omgetoverd tot Golden Tulip Bund New Asia.

Golden Tulip Sky Bay Hotel


Golden Tulip Korea Corp., de Koreaanse tak van Louvre Hotels Group, opende aan het Central Plaza van Gyeongpodae, het Pyeongchang-plein, het imposante Golden Tulip Sky Bay Hotel. Het hotel heeft door haar twee torens een unieke, niet te missen architectuur en bestaat uit 20 verdiepingen en 538 kamers, inclusief 26 suites. Alle kamers hebben uitzicht op Gyeongpo Beach of het Gyeongpo meer.

Het hotel is het eerste internationale premium-merk hotel in het Gangneung gebied en beschikt onder andere over twee restaurants, sauna, spa en 468 parkeerplekken. Daarnaast heeft het hotel een zaal die plaats biedt aan 500 gasten en kleinere zalen voor bruiloften en andere events. Kers op de taart is het infinity pool op de 20e verdieping met een waanzinnig uitzicht op zee .

Golden Tulip Bund New Asia


Louvre Hotels Group en aandeelhouder Jin Jiang International openden Golden Tulip Bund New Asia in de gelijknamige, populaire wijk Bund in het centrum van Shanghai. Het hotel wordt geëxploiteerd door Jin Jiang Louvre Asia Management. Het hotel huist in een karakteristiek pand dat al in 1934 werd gebouwd en toentertijd één van de grootste hotels van het Verre Oosten was. Sindsdien is het pand een bekend symbool van downtown Shanghai. Het hotel beschikt over 266 trendy kamers die van alle gemakken zijn voorzien. Het hotel beschikt over een eventzaal van 300 m2 en een lounge waarin ook gewerkt kan worden. Restaurant TASTES serveert ontbijtbuffet en à la carte lunch en diner. Het hotel heeft altijd bekend gestaan om zijn Kantonese ontbijt. Nog altijd zijn de Xin Ya-broodjes befaamd en een must voor elke toerist die Shanghai bezoekt. De centrale ligging van het hotel, maakt het aantrekkelijk voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger. Congrescentra, bezienswaardigheden en twee vliegvelden zijn gemakkelijk te bereiken per metro of auto. De bekende wandelpromenade ‘De Bund’, musea, theaters en winkelcentra liggen op een steenworp afstand.

Nieuwe merkstrategie


Playtime Anytime is de internationale invulling van de richting die Golden Tulip is ingeslagen om in te spelen op de veranderende wensen van de hotelgast. Deze nieuwe strategie bestaat onder ander uit een vernieuwde uitstraling en wordt ook in de Benelux hotels in de komende jaren geïmplementeerd.
Playtime. Anytime. staat voor het bieden van een bijzondere beleving wanneer gasten in de hotels verblijven. Vandaar dat elk Golden Tulip hotel wereldwijd een knalgele tandem heeft waarmee gasten op een unieke manier de omgeving van het hotel kunnen ontdekken.

Kijk hier de nieuwe merkfilm van Golden Tulip:

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Wet- en regelgeving Amsterdam Airbnb
Verbod op vakantieverhuur in Amsterdamse wijken

In de Amsterdamse Haarlemmerbuurt, de Kinkerbuurt en op de Wallen wordt vakantieverhuur in de toekomst verboden. Slecht nieuws voor verhuurders via Airbnb en B&B's. Deze buurten staan volgens coalitie­partijen PvdA, GroenLinks, SP en D66 te veel onder druk van toerisme, waardoor de socia...

Hotel Longread
Tips voor een lager energieverbruik in uw hotel

Hotels positioneren zich steeds vaker - en beter - als zijnde milieubewust en in sommige gevallen zelfs al als energieneutraal. Welke rekenmodellen de marketingafdelingen daarvoor gebruiken, weten wij niet. Wat wij wel weten? Dat in het gemiddelde hotel bijna vijftig procent van de milieubelasting u...

Hotelketens Tech
Postillion Hotels ontwikkelt Artificial Intelligence voor reserveringen

Postillion Hotels gaat als eerste hotelketen in de wereld reserveringen voor zowel hotelovernachtingen als vergaderingen en congressen afhandelen met een zelfontworpen Artificial Intelligence systeem. Het systeem heeft de oer-Hollandse naam Michiel en zorgt ervoor dat Postillion-medewerkers zo min m...

Onderwijs Blog Duurzaamheid
Blog Pim van het Reve: duurzaam Food & Beverage concept

Nu de zomervakantie alweer een eeuwigheid geleden lijkt en iedereen alweer volop in bedrijf is, staat de eerste grote Nederlandse horecavakbeurs na de zomervakantie op het programma; Gastvrij Rotterdam. Een mooie plek om nieuwe inspiraties op te doen, te netwerken maar bovendien de plek waar de prij...

Fletcher Hotelketens
Bilderberg verkoopt vier hotels aan Fletcher Hotels

Queens Bilderberg Nederland B.V. (‘QBN’) heeft een voorwaardelijke koop- en verkoopovereenkomst getekend in het kader van de voorgenomen verkoop van vier hotels, met Fletcher Hotels (Fletcher Hotel Exploitaties B.V. en Fletcher Hotel Vastgoed B.V.). Volgens de overeenkomst koopt Fletcher...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: