Nieuwe Golden Tulip hotels in China en Zuid-Korea

1 maart 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip breidt haar portfolio in Azië wederom uit met de opening van twee nieuwe hotels. Golden Tulip Sky Bay Hotel opende haar deuren onlangs in Gangneung, het kloppend hart van de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea. In China is een bekende wolkenkrabber in het stadscentrum van Shanghai  omgetoverd tot Golden Tulip Bund New Asia.

Golden Tulip Sky Bay Hotel


Golden Tulip Korea Corp., de Koreaanse tak van Louvre Hotels Group, opende aan het Central Plaza van Gyeongpodae, het Pyeongchang-plein, het imposante Golden Tulip Sky Bay Hotel. Het hotel heeft door haar twee torens een unieke, niet te missen architectuur en bestaat uit 20 verdiepingen en 538 kamers, inclusief 26 suites. Alle kamers hebben uitzicht op Gyeongpo Beach of het Gyeongpo meer.

Het hotel is het eerste internationale premium-merk hotel in het Gangneung gebied en beschikt onder andere over twee restaurants, sauna, spa en 468 parkeerplekken. Daarnaast heeft het hotel een zaal die plaats biedt aan 500 gasten en kleinere zalen voor bruiloften en andere events. Kers op de taart is het infinity pool op de 20e verdieping met een waanzinnig uitzicht op zee .

Golden Tulip Bund New Asia


Louvre Hotels Group en aandeelhouder Jin Jiang International openden Golden Tulip Bund New Asia in de gelijknamige, populaire wijk Bund in het centrum van Shanghai. Het hotel wordt geëxploiteerd door Jin Jiang Louvre Asia Management. Het hotel huist in een karakteristiek pand dat al in 1934 werd gebouwd en toentertijd één van de grootste hotels van het Verre Oosten was. Sindsdien is het pand een bekend symbool van downtown Shanghai. Het hotel beschikt over 266 trendy kamers die van alle gemakken zijn voorzien. Het hotel beschikt over een eventzaal van 300 m2 en een lounge waarin ook gewerkt kan worden. Restaurant TASTES serveert ontbijtbuffet en à la carte lunch en diner. Het hotel heeft altijd bekend gestaan om zijn Kantonese ontbijt. Nog altijd zijn de Xin Ya-broodjes befaamd en een must voor elke toerist die Shanghai bezoekt. De centrale ligging van het hotel, maakt het aantrekkelijk voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger. Congrescentra, bezienswaardigheden en twee vliegvelden zijn gemakkelijk te bereiken per metro of auto. De bekende wandelpromenade ‘De Bund’, musea, theaters en winkelcentra liggen op een steenworp afstand.

Nieuwe merkstrategie


Playtime Anytime is de internationale invulling van de richting die Golden Tulip is ingeslagen om in te spelen op de veranderende wensen van de hotelgast. Deze nieuwe strategie bestaat onder ander uit een vernieuwde uitstraling en wordt ook in de Benelux hotels in de komende jaren geïmplementeerd.
Playtime. Anytime. staat voor het bieden van een bijzondere beleving wanneer gasten in de hotels verblijven. Vandaar dat elk Golden Tulip hotel wereldwijd een knalgele tandem heeft waarmee gasten op een unieke manier de omgeving van het hotel kunnen ontdekken.

Kijk hier de nieuwe merkfilm van Golden Tulip:

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Hotelbouwplannen
Being Development start de bouw van een duurzaam hotel in Amsterdam

Ontwikkelaar Being Development heeft vandaag, in samenwerking met Valuas and CommonWealth Investments, de start van een overwegend circulair hotel in het zich snel ontwikkelende Amsterdam Noord aangekondigd. Het hotel, ontworpen door Studioninedots, Delva Landscape Architects en DesignAgency, wor...

Tech NHTV
Alles over AR en VR in de horecabranche

Hoe vaak heb je wel eens overwogen om een VR- of AR-headset aan te schaffen en in die wereld vol magie te duiken? Tja, als je het mij zou vragen ligt het antwoord tussen 0 en 0,5 keer in de afgelopen 5 jaar. Maar waarom zijn we toch gefascineerd door AR en VR? En waar hebben we het over? Ik neem je ...

Opening Internationaal
Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begon...

Hotelbouwplannen Internationaal
JO&JOE opent eerste Open House in Parijs in 2020

Novaxia heeft de aankoop van het pand aan 61 rue Buzenval voltooid en begint met de constructie van een nieuw hotelconcept, het eerste JO&JOE Open House in Parijs. Pal in het hart van een jong en levendig district is dit één van de acht ‘Reinventing Paris’ projecten die...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: