Postillion Hotel Haren wordt Nescio Hotel Groningen

4 december 2018 | Thijs Jacobs

Het huidige Postillion Hotel Haren is onlangs overgenomen door horecaondernemer Frans Kappenburg. Op het huidige terrein gaat Frans Kappenburg in de komende jaren een nieuw hotel en appartementen met hospitalityconcept realiseren. Intussen blijft het huidige hotel met restaurant en zalen gewoon geopend. De exploitatie van het huidige en het nieuw te bouwen hotel zal worden verzorgd door Nescio Hotel Groningen.

Nescio Hotel Groningen betreft een samenwerkingsverband tussen Fred Dalebout van de Martini Hotel Group en Peter Gosselaar. Peter Gosselaar is als bedrijfsadviseur al jarenlang betrokken bij de onderneming van Dalebout en vervult sinds kort de rol van CFO binnen de Martini Hotel Group.

Martini Hotel Group

De Martini Hotel Group is een moderne en vooruitstrevende onderneming met toonaangevende bedrijven in de gastvrijheidssector in Groningen en Drenthe. Tot de groep behoren het Martini Hotel, Restaurant WEEVA, Bud Gett Hostels, Taveerne Rabenhaupt, Brinkhotel en Eethuis voor Allen. De groep exploiteert ook de Rietschans dat eigendom is van Frans Kappenburg en Fred Dalebout.

De naam Nescio is bedacht door een werknemer van het huidige hotel. Het is een verwijzing naar de achter het hotel gelegen Nesciolaan. Nescio was het pseudoniem van de Nederlandse schrijver Frits Grönloh. In het nieuwe logo verwijst de schrijversveer naar de achtergrond van Nescio.

Vanaf 17 december ondergaat het hotel een kleine metamorfose. Zo krijgen de entree en de receptiebalie een opfrisbeurt en krijgt het restaurant een nieuwe kaart voor lunch en diner. Nescio Hotel Groningen neemt alle personeelsleden over van het huidige Postillion Hotel Haren. De overname heeft voor het aanwezige personeel geen nadelige gevolgen. Het personeel heeft positief gereageerd op de overname en kijkt enthousiast uit naar de ontwikkelingen in de komende jaren.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: