Postillion Hotels ontwikkelt Artificial Intelligence voor reserveringen

10 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Postillion Hotels gaat als eerste hotelketen in de wereld reserveringen voor zowel hotelovernachtingen als vergaderingen en congressen afhandelen met een zelfontworpen Artificial Intelligence systeem. Het systeem heeft de oer-Hollandse naam Michiel en zorgt ervoor dat Postillion-medewerkers zo min mogelijk tijd achter de computer hoeven door te brengen. Met deze ingrijpende verandering in de dienstverlening worden reserveringen aanzienlijk sneller afgehandeld. Vooral binnen de meeting- en eventbranche is dit vernieuwend; daar is een reservering vaak nog mensenwerk met een langere responstijd.

Michiel

Het Artificial Intelligence systeem Michiel verwerkt zowel eenvoudige als complexe aanvragen en reserveringen van gasten en opdrachtgevers snel en automatisch. Het leest traditionele communicatie zoals email, verwerkt dit tot een boeking en een offerte en communiceert zelfstandig en direct met de klant. Dat gaat in eerste instantie via email en binnen afzienbare tijd ook via chat en telefoon. Michiel neemt het administratieve deel van het reserveren volledig over en zorgt dat gasten en opdrachtgevers realtime kunnen boeken.

Digitalisering

Digitalisering heeft het hotelwezen de afgelopen jaren flink veranderd en Postillion gaat daarin mee. Zo was de hotelketen een voorloper met een online bookingtool voor meetings. Omdat de meeting- en eventindustrie nog een stuk traditioneler is dan de hotelwereld, wordt de tool nog beperkt gebruikt. Klanten geven in deze branche vaak nog de voorkeur aan email en telefoon, waardoor de gemiddelde responstijd 8 tot 24 uur is, voornamelijk tijdens kantooruren. Het voordeel van Michiel is dat klanten hun werkwijze niet hoeven aan te passen: ze kunnen nog steeds offertes opvragen via de traditionele kanalen, maar zij worden nu een stuk sneller geholpen.

Gastvrijheid

Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur van Postillion Hotels "Bij ons worden alle gasten welkom geheten door een (meeting)host, op een manier zoals je dat thuis ook zou doen. Gastvrijheid staat voorop. Met de komst van Michiel kunnen onze medewerkers zich concentreren op gasten en opdrachtgevers in plaats van op administratieve handelingen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotelbouwplannen Culinair
Nieuwe hotelkamers voor sterrenrestaurant Valuas Venlo

Sterrenrestaurant Valuas in Venlo heeft 13 totaal vernieuwde hotelkamers in gebruik genomen. Bij de inrichting is de natuur gebruikt als inspiratiebron en speelt duurzaamheid een grote rol. Het is de derde grote verbouwing in acht jaar voor eigenaar Eric Swaghoven, die eerder het restaurant en de ke...

Tech Advertorial
Best Western City Hotel de Jonge kiest voor PMS van Guestline

Het Best Western City Hotel de Jonge is sinds 1874 een begrip in de hoofdstad van Drenthe en beschikt over 72 hotelkamers, restaurant en 8 vergaderzalen. Het hotel kiest voor een PMS-systeem van Guestline. Rob Riper, algemeen directeur van Best Western City Hotel de Jonge: Met de installatie heb...

Achtergronden
Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Nederland. Dit kwam doordat ieder Europees land er een eigen classificatiesysteem op nahield. Om meer eenheid te krijgen binnen de Europese landen is er besl...

Hotel Opening
Eden Hotels opent nieuw hotel The ED in Amsterdam

In Amsterdam is het hotel The ED geopend. In het pand op de hoek van de Overtoom en de Nassaukade bevond zich voorheen het Theatre District Hotel. Hans Komen, General Manager The ED: “The ED is een no-frills driesterren hotel, kleurrijk vol met onverwachte edgy details. De focus in ons hotel l...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: