Postillion Hotels ontwikkelt Artificial Intelligence voor reserveringen

10 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Postillion Hotels gaat als eerste hotelketen in de wereld reserveringen voor zowel hotelovernachtingen als vergaderingen en congressen afhandelen met een zelfontworpen Artificial Intelligence systeem. Het systeem heeft de oer-Hollandse naam Michiel en zorgt ervoor dat Postillion-medewerkers zo min mogelijk tijd achter de computer hoeven door te brengen. Met deze ingrijpende verandering in de dienstverlening worden reserveringen aanzienlijk sneller afgehandeld. Vooral binnen de meeting- en eventbranche is dit vernieuwend; daar is een reservering vaak nog mensenwerk met een langere responstijd.

Michiel

Het Artificial Intelligence systeem Michiel verwerkt zowel eenvoudige als complexe aanvragen en reserveringen van gasten en opdrachtgevers snel en automatisch. Het leest traditionele communicatie zoals email, verwerkt dit tot een boeking en een offerte en communiceert zelfstandig en direct met de klant. Dat gaat in eerste instantie via email en binnen afzienbare tijd ook via chat en telefoon. Michiel neemt het administratieve deel van het reserveren volledig over en zorgt dat gasten en opdrachtgevers realtime kunnen boeken.

Digitalisering

Digitalisering heeft het hotelwezen de afgelopen jaren flink veranderd en Postillion gaat daarin mee. Zo was de hotelketen een voorloper met een online bookingtool voor meetings. Omdat de meeting- en eventindustrie nog een stuk traditioneler is dan de hotelwereld, wordt de tool nog beperkt gebruikt. Klanten geven in deze branche vaak nog de voorkeur aan email en telefoon, waardoor de gemiddelde responstijd 8 tot 24 uur is, voornamelijk tijdens kantooruren. Het voordeel van Michiel is dat klanten hun werkwijze niet hoeven aan te passen: ze kunnen nog steeds offertes opvragen via de traditionele kanalen, maar zij worden nu een stuk sneller geholpen.

Gastvrijheid

Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur van Postillion Hotels "Bij ons worden alle gasten welkom geheten door een (meeting)host, op een manier zoals je dat thuis ook zou doen. Gastvrijheid staat voorop. Met de komst van Michiel kunnen onze medewerkers zich concentreren op gasten en opdrachtgevers in plaats van op administratieve handelingen."

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Achtergronden
Golden Tulip Hotel Central krijgt compleet nieuwe serre

De volgende stap in het grootschalige renovatieproject van Golden Tulip Hotel Central is de bouw van een compleet nieuwe serre aan de Markt-kant van het hotel. Het nieuwe ontwerp is eigentijds maar door het gebruik van onder andere grote glaspartijen en smeedijzer komen ook klassieke elementen terug...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Hotelketens
Nieuw Meeting & Event-Center City Resort Hotel Leiden

City Resort Hotel Leiden is blij met alle positieve reacties van gasten die de afgelopen tijd al kennismaakten met het nieuwe Meeting & Event-center. General Manager Stoffel Verjaal en zijn team zetten momenteel nog de laatste puntjes op de 'i' waarna waarschijnlijk in maart de offici&eu...

Amsterdam Opening
Cityden The Garden geopend

Op 7 februari zijn de deuren geopend van de nieuwste toevoeging aan de Amsterdamse hotelketen Cityden: Cityden The Garden. Dit aparthotel, grenzend aan het bruisende stadshart van Amstelveen, bevat 89 luxueuze hotelappartementen die alle gemakken van thuis biedt met de services van een hotel. Fac...

Hotel Advertorial
Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?

Heb je je altijd al afgevraagd waar de hotelsterren precies voor staan? Wat kan je als gast verwachten in een driesterrenhotel, en wanneer ontvangt een hotel vijf sterren? Wij lichten het graag toe. Chantal Bonnamy van Hotelsterren legt uit hoe de klassificering werkt. Hotelsterren is een manier...

Sanitair Advertorial
HÜPPE sterk in inmeten en monteren van uw doucheruimte

HÜPPE is onderscheidend met maatwerk douchewanden, zowel voor nieuwbouw als renovatie. Door op kamerniveau in te meten zijn uw hotelkamers zo kort mogelijk bezet. Op tijden die u het beste uitkomen, zodat uw gasten zo min mogelijk hinder ondervinden. Standaard en maatwerk Een scheve ruimt...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: