Robots ontslagen bij Japans robothotel

16 januari 2019 | Thijs Jacobs

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden.

In de Amerikaanse krant vertelt een hotelmedewerker dat het personeel continu werd gebeld door hotelgasten, omdat zij problemen ondervonden met de robots. Henn-na startte in 2015 en moest het meest efficiënte hotel ter wereld worden. De personeelskosten zouden ook fors omlaag kunnen door het werk van de robots. 

Gesnurk

Niets bleek minder waar; de robots gingen veel te vaak kapot en verwarden gesnurk met gesproken instructies, waarna ze de snurkende gast wakker maakten. Het hotel blijft wel gebruikmaken van andere soorten robots en slimme technieken. Er wordt bijvoorbeeld gebruikgemaakt van sloten met gezichtsherkenning. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Accor tekent voor acht nieuwe hotels in Noord-Europa

Accor is het jaar sterk begonnen met het tekenen van acht nieuwe hotels in Noord-Europa; vijf in het Verenigd Koninkrijk, twee in Denemarken en een in België. Hiermee voegt Accor ruim 1.000 hotelkamers toe aan het portfolio in de regio. Een aanvulling ten opzichte van de 1.000 nieuwe kamers die...

Achtergronden
Grote kans op 'herhaalinbraak' bij bedrijven

Verzekeraar Reaal waarschuwt ondernemers die recent slachtoffer zijn geworden van een inbraak voor de toegenomen kans op herhaling. Uit een analyse van de eigen inbraakcijfers blijkt namelijk dat in 7% van de gevallen het dievengilde binnen een jaar terugkomt. In meer dan de helft van de gevallen vi...

Tech Advertorial
Deze PMS-leverancier timmert aan de weg

Overstappen naar een andere PMS-leverancier. Gemiddeld doet een hotelier dat eens in de zeven jaar. Tegenwoordig zal je als hotelier in de eerste plaats overwegen over te gaan naar een volledig cloud-based systeem, maar voor wie kies je dan? Als het aan Robert Vogt ligt, dan is dat voor Guestline. &...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotelbouwplannen: 15.338 hotelkamers worden verbouwd of gebouwd, per plan gemiddeld 85,7 kamers

Nu te koop in de webshop: het Hotelbouwplannen Jaaroverzicht 2018. Hierin staan 179 plannen, waarvan 95 nieuwbouwplannen en 84 verbouw en/of renovatieplannen. Voor iedereen die wil weten waar gebouwd of verbouwd wordt in de hotellerie, een onmisbaar overzicht! In al deze plannen staan – voo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: