SBIT presenteert Hospitality Cloud

3 oktober 2018 | Thijs Jacobs

SBIT Hospitality Services heeft zich ontwikkeld tot een vooraanstaande speler binnen de hotellerie. Wanneer het gaat om ICT, is het een aanbieder die met betrouwbare en vooruitstrevende oplossingen komt. Directeur Sjors Brul introduceert een nieuw concept, de SBIT Hospitality Cloud, waarbij diensten gestapeld kunnen worden.

Sjors: “We kunnen de complete infrastructuur ‘cloud managed’ uitrollen. Van zowel de switches als de access points gaat de configuratie helemaal op afstand. In ons Cloud Control Center kunnen we alles real time bekijken en direct ingrijpen als het moet. Daarnaast gebeurt er veel op het vlak van wifi. De ‘in-room access points’ zie je steeds vaker binnen de hotellerie. Vroeger had je wel drie kabels naar de hotelkamer lopen, maar nu gaan zowel de TV als de smart room control en de telefoon via één kabeltje. Je kunt alles centraal managen, van het opnieuw opstarten tot het maken van een nieuw wifi-segment bij evenementen… Het is allemaal mogelijk.”

Veiligheid staat voorop

En dan security, steeds meer in het nieuws en ook steeds belangrijker binnen hotels. “Onze nieuwe Cloud Controlled Firewall kunnen we optimaliseren en benaderen op afstand. De SBIT Guest Connector zorgt ervoor dat de hotelgasten veilig online kunnen via wifi.”

“We managen de lokale servers, voor zover die er nog zijn, vanuit de cloud. Lokale servers zijn namelijk nog amper nodig, enkel voor het inloggen op de werkstations op de kantoren. Vaak handig, want met een klein servertje kun je ook inloggen als internet eruit ligt. We pushen ook de updates van de werkstations; je kunt een melding drie keer wegklikken, maar daarna moet je het toch wel doen. Het kan ook anders ingesteld worden, maar met het oog op de veiligheid is regelmatig updaten wel een must. Met 2FA (Two Factor Authentication) kun je overal veilig werken!”

Zenderpakketten

De TV wordt steeds slimmer en volgens Sjors kun je nu zelfs de zenderpakketten optimaliseren door de inzichten in gebruikersgedrag. “We houden het gedrag van de gasten in de gaten en geven een seintje als er bijvoorbeeld wel betaald wordt voor het betrekkelijk dure CNN, terwijl er door de gasten maar weinig naar gekeken wordt. Misschien kun je dan bijvoorbeeld beter Al Jazeera of een andere zender nemen. Gelukkig zijn er steeds meer aanbieders die je uit allerlei buitenlandse kanalen laten kiezen. De TV leveren wij ook graag en de gast kan op de hotelkamer genieten van Netflix en YouTube. Een andere dienst is het TV kijken via de tablet, dat kan ook wanneer je als hotel kiest voor TV over internet (IPTV). Welke vereisten er zijn? Er moet glasvezel naar het hotel toe liggen of aangelegd worden. Binnen het hotel volstaan de standaard netwerkkabels, dat kan nog prima.”

Goedkoper en beter

De voordelen van het cloud based pakket zijn legio. “Niet alleen wat betreft de kostenstructuur - het is immers goedkoper - maar ook met betrekking tot updates en dergelijke. Klassieke software is vaak voor veel hotels duur en cloud based software is simpelweg beter te managen. Het kost je minder energie. Wat wij vanaf nu bieden, is een complete geïntegreerde infrastructuur. Je hoeft natuurlijk niet ineens alles af te nemen, het kan ook in blokjes. Met dit hybride systeem kun je bijvoorbeeld ook de securitycamera’s op afstand monitoren op je smartphone of het belgedrag uitlezen. Via één CMS kun je digital signage en televisie inregelen, zodat je bijvoorbeeld een passende welkomstboodschap aan de gasten kunt laten zien. Echt alles is te zien op het dashboard, van PMS tot telefonie. Mijn visie? Alles wat IP-gebaseerd is, heeft de toekomst. Wanneer je een andere keuze maakt, loop je binnenkort achter.”

Meer info: https://www.s-bit.nl/

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Achtergronden
Golden Tulip Hotel Central krijgt compleet nieuwe serre

De volgende stap in het grootschalige renovatieproject van Golden Tulip Hotel Central is de bouw van een compleet nieuwe serre aan de Markt-kant van het hotel. Het nieuwe ontwerp is eigentijds maar door het gebruik van onder andere grote glaspartijen en smeedijzer komen ook klassieke elementen terug...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Hotelketens
Nieuw Meeting & Event-Center City Resort Hotel Leiden

City Resort Hotel Leiden is blij met alle positieve reacties van gasten die de afgelopen tijd al kennismaakten met het nieuwe Meeting & Event-center. General Manager Stoffel Verjaal en zijn team zetten momenteel nog de laatste puntjes op de 'i' waarna waarschijnlijk in maart de offici&eu...

Amsterdam Opening
Cityden The Garden geopend

Op 7 februari zijn de deuren geopend van de nieuwste toevoeging aan de Amsterdamse hotelketen Cityden: Cityden The Garden. Dit aparthotel, grenzend aan het bruisende stadshart van Amstelveen, bevat 89 luxueuze hotelappartementen die alle gemakken van thuis biedt met de services van een hotel. Fac...

Hotel Advertorial
Hotelsterren, waar staan ze eigenlijk voor?

Heb je je altijd al afgevraagd waar de hotelsterren precies voor staan? Wat kan je als gast verwachten in een driesterrenhotel, en wanneer ontvangt een hotel vijf sterren? Wij lichten het graag toe. Chantal Bonnamy van Hotelsterren legt uit hoe de klassificering werkt. Hotelsterren is een manier...

Sanitair Advertorial
HÜPPE sterk in inmeten en monteren van uw doucheruimte

HÜPPE is onderscheidend met maatwerk douchewanden, zowel voor nieuwbouw als renovatie. Door op kamerniveau in te meten zijn uw hotelkamers zo kort mogelijk bezet. Op tijden die u het beste uitkomen, zodat uw gasten zo min mogelijk hinder ondervinden. Standaard en maatwerk Een scheve ruimt...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: