SBIT presenteert Hospitality Cloud

3 oktober 2018 | Thijs Jacobs

SBIT Hospitality Services heeft zich ontwikkeld tot een vooraanstaande speler binnen de hotellerie. Wanneer het gaat om ICT, is het een aanbieder die met betrouwbare en vooruitstrevende oplossingen komt. Directeur Sjors Brul introduceert een nieuw concept, de SBIT Hospitality Cloud, waarbij diensten gestapeld kunnen worden.

Sjors: “We kunnen de complete infrastructuur ‘cloud managed’ uitrollen. Van zowel de switches als de access points gaat de configuratie helemaal op afstand. In ons Cloud Control Center kunnen we alles real time bekijken en direct ingrijpen als het moet. Daarnaast gebeurt er veel op het vlak van wifi. De ‘in-room access points’ zie je steeds vaker binnen de hotellerie. Vroeger had je wel drie kabels naar de hotelkamer lopen, maar nu gaan zowel de TV als de smart room control en de telefoon via één kabeltje. Je kunt alles centraal managen, van het opnieuw opstarten tot het maken van een nieuw wifi-segment bij evenementen… Het is allemaal mogelijk.”

Veiligheid staat voorop

En dan security, steeds meer in het nieuws en ook steeds belangrijker binnen hotels. “Onze nieuwe Cloud Controlled Firewall kunnen we optimaliseren en benaderen op afstand. De SBIT Guest Connector zorgt ervoor dat de hotelgasten veilig online kunnen via wifi.”

“We managen de lokale servers, voor zover die er nog zijn, vanuit de cloud. Lokale servers zijn namelijk nog amper nodig, enkel voor het inloggen op de werkstations op de kantoren. Vaak handig, want met een klein servertje kun je ook inloggen als internet eruit ligt. We pushen ook de updates van de werkstations; je kunt een melding drie keer wegklikken, maar daarna moet je het toch wel doen. Het kan ook anders ingesteld worden, maar met het oog op de veiligheid is regelmatig updaten wel een must. Met 2FA (Two Factor Authentication) kun je overal veilig werken!”

Zenderpakketten

De TV wordt steeds slimmer en volgens Sjors kun je nu zelfs de zenderpakketten optimaliseren door de inzichten in gebruikersgedrag. “We houden het gedrag van de gasten in de gaten en geven een seintje als er bijvoorbeeld wel betaald wordt voor het betrekkelijk dure CNN, terwijl er door de gasten maar weinig naar gekeken wordt. Misschien kun je dan bijvoorbeeld beter Al Jazeera of een andere zender nemen. Gelukkig zijn er steeds meer aanbieders die je uit allerlei buitenlandse kanalen laten kiezen. De TV leveren wij ook graag en de gast kan op de hotelkamer genieten van Netflix en YouTube. Een andere dienst is het TV kijken via de tablet, dat kan ook wanneer je als hotel kiest voor TV over internet (IPTV). Welke vereisten er zijn? Er moet glasvezel naar het hotel toe liggen of aangelegd worden. Binnen het hotel volstaan de standaard netwerkkabels, dat kan nog prima.”

Goedkoper en beter

De voordelen van het cloud based pakket zijn legio. “Niet alleen wat betreft de kostenstructuur - het is immers goedkoper - maar ook met betrekking tot updates en dergelijke. Klassieke software is vaak voor veel hotels duur en cloud based software is simpelweg beter te managen. Het kost je minder energie. Wat wij vanaf nu bieden, is een complete geïntegreerde infrastructuur. Je hoeft natuurlijk niet ineens alles af te nemen, het kan ook in blokjes. Met dit hybride systeem kun je bijvoorbeeld ook de securitycamera’s op afstand monitoren op je smartphone of het belgedrag uitlezen. Via één CMS kun je digital signage en televisie inregelen, zodat je bijvoorbeeld een passende welkomstboodschap aan de gasten kunt laten zien. Echt alles is te zien op het dashboard, van PMS tot telefonie. Mijn visie? Alles wat IP-gebaseerd is, heeft de toekomst. Wanneer je een andere keuze maakt, loop je binnenkort achter.”

Meer info: https://www.s-bit.nl/

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Gunay en Atilay Uslu: "We hebben nu al bijna 10.000 bedden"

Wie denkt dat dit interview met Atilay en Gunay Uslu (à la Quote 500) gaat over het reeds vergaarde vermogen van de oprichter of over het succes van Corendon op het gebied van touroperating of airlines, komt bedrogen uit. Nee, de hoteltak van Corendon is inmiddels zo groot geworden, dat dit o...

Interview Longread
Alle interviews van 2018 op een rijtje

2018 was een druk en succesvol hoteljaar. Voor jou als hotelier (althans, dat hopen wij), maar ook voor ons. Wat een prachtige ontmoetingen met geweldige hoteliers hebben we in 2018 mogen meemaken; het mooie van ons vak is dat wij jou er deelgenoot van hebben kunnen maken door die verhalen op te sch...

Achtergronden
Download nu de HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je hotel deden? Dat kwa...

Hotelketens Internationaal
Luxe hotelgroep Belmond overgenomen door LVMH

LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE) breidt zijn portfolio uit met de aanschaf van een hotelgroep. De Franse modegroep maakte bekend de hotelgroep Belmond te hebben gekocht. LVMH verwierf Belmond voor 25 dollar per aandeel in contanten. Dit vertegenwoordigt een vermogenswaarde van 2,6 mil...

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: