Spaanse hotelgroep OD Hotels lanceert nieuw concept

13 maart 2018 | Thijs Jacobs

De Spaanse hotelketen OD Hotels maakt zich op voor internationale uitbreiding met de aankoop van een karakteristiek gebouw in Saint-Tropez. OD Hotels, een onderneming met zijn oorsprong op Ibiza, heeft het Cavalière Sur Plage Hotel van de Ibersol hotelketen gekocht met een transactie van in totaal 11 miljoen euro, mogelijk gemaakt met behulp van vastgoedadviseur Aguirre Newman.


OD Côte d’Azur is het eerste hotel van OD Hotels buiten Spanje en de opening staat gepland in 2019. OD hotels is een groep van boutiquehotels, ontstaan in 2009, met een traditioneel concept. De groep richt zich op het renoveren van vervallen gebouwen op excellente locaties, met een kosmopolitisch voorkomen, een kunstzinnige filosofie, inzet voor duurzaamheid en een exclusief karakter.


Deze van oorsprong Ibiziaanse hotelgroep, OD Hotels, heeft de aankoop afgerond van dit gebouw aan de Franse Riviera, 30 kilometer van Saint-Tropez – op Avenue du Cap Nègre, 2 in Le Lavandou om precies te zijn – met de intentie om hier een hotel te openen. Het zal het zesde hotel van de groep zijn en het eerste hotel buiten Spanje.


Met deze overeenkomst die een totale investering van 11 miljoen euro behelst, maakt OD Hotels onder leiding van Marc Rahola zijn internationale ambitie waar met voor de komende twee jaar hotels in Frankrijk en Miami, USA.


Geavanceerde mediterrane luxe


OD Côte d’Azur wordt gerealiseerd in het oude Cavalière Sur Plage Hotel en zal zijn deuren openen in 2019. Het gebouw zal door OD Hotels een ambitieuze renovatie en uitbreiding ondergaan in de winter van 2018 en begin 2019. Het resultaat is een boutiquehotel direct gelegen aan de kust.

Het hotel zal bestaan uit 71 hotelkamers met schitterende uitzicht over de Middellandse Zee, een zwembad, dakterras met bar, comfortabele auto’s voor gasten die in een suite verblijven, een restaurant aan het strand en een privé strand. Plan is om naast alle gebruikelijke faciliteiten en services een beachclub te realiseren.

Het OD Cote d’Azur zal hetzelfde DNA hebben als de andere hotels van de hotelgroep uit Ibiza. Met andere woorden, het zal zijn eigen karakteristieke architectonische kenmerken aan de dag leggen in de geest van Bauhaus, Le Corbusier en de mediterrane bouwstijl. De filosofie van de hotelgroep is gebaseerd op het ontdekken van de prachtige omgeving, op herstel en versterking van die omgeving, samen met het functioneel tonen van exclusieve kunst en design, met tegelijkertijd specifieke focus op het bevorderen van duurzaamheid, een factor die steeds belangrijker wordt.


“We zijn zeer tevreden en enthousiast over deze deal. Dit wordt ons eerste hotel in het buitenland en er is geen betere plaats dan Saint-Tropez omdat het onze waarden van OD Hotels verenigt. Een mediterrane geest, een fantastische locatie, kunst en design, met respect voor de omgeving en een kosmopolitisch karakter. We zijn ervan overtuigd dat deze aankoop van harte zal worden toegejuicht en kunnen niet wachten om het hotel in werking te zien,” aldus Marc Rahola, CEO en oprichter van OD Hotels.


Een kunstzinnig en inclusief hotel


Net als de Spaanse collega’s zal het OD Côte d’Azur zich onderscheiden met kenmerkende en karakteristieke kunst en design. Bovendien zullen er evenementen en kunstexposities plaatsvinden, hetgeen de harmonie tussen de hotelgasten en de lokale bevolking zal bevorderen.

De komst van OD Côte d’Azur zorgt voor een onverwachte wending van het traditionele hotelaanbod binnen deze iconische Europese toerismelocatie, waar het traditionele concept van luxe en verfijning zal worden gecomplementeerd met de progressieve visie op toerisme waar het merk OD Hotels en Rahola zelf voor staan.

Over OD Hotels


OD Hotels is een nieuw hotel concept gebaseerd op de meest moderne en vooruitstrevende mediterrane luxe, functioneel, gezellig, inclusief en verantwoordelijk. Het is een plaats waar dingen gebeuren, waar cultuur, kunst, culinair en ontspanning samenkomen, gebaseerd op de volgend vijf pijlers:


de uitstekende locaties van de hotels;
het hergebruik en de renovatie van vervallen gebouwen;
een kosmopolitisch karakter;
waar kunst centraal staat;
inzet voor duurzaamheid.


OD Hotels heeft vijf hotels in Spanje: drie op Ibiza (OD Ocean Drive, OD Can Jaume en OD Talamanca), één op Mallorca (OD Port Portals) en één in Barcelona (OD Barcelona). De laatste, geopend in de zomer van 2017, is gesitueerd op een van de beste locaties van het stadscentrum, in de wijk Eixample, op loopafstand van de Paseo de Gracia. Dit hotel staat voor een progressieve geest en ontwerp.


De OD hotelgroep is momenteel fors aan het uitbreiden met de opening van twee nieuwe hotels, één in Miami USA en één aan de Franse Riviera in 2019. OD Hotels is lid van L.E. Hotels, een collectie van luxe boutiquehotels met bijna 200 hotels die tot de top van de wereld beschouwd worden.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Hotelbouwplannen
Being Development start de bouw van een duurzaam hotel in Amsterdam

Ontwikkelaar Being Development heeft vandaag, in samenwerking met Valuas and CommonWealth Investments, de start van een overwegend circulair hotel in het zich snel ontwikkelende Amsterdam Noord aangekondigd. Het hotel, ontworpen door Studioninedots, Delva Landscape Architects en DesignAgency, wor...

Tech NHTV
Alles over AR en VR in de horecabranche

Hoe vaak heb je wel eens overwogen om een VR- of AR-headset aan te schaffen en in die wereld vol magie te duiken? Tja, als je het mij zou vragen ligt het antwoord tussen 0 en 0,5 keer in de afgelopen 5 jaar. Maar waarom zijn we toch gefascineerd door AR en VR? En waar hebben we het over? Ik neem je ...

Opening Internationaal
Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begon...

Hotelbouwplannen Internationaal
JO&JOE opent eerste Open House in Parijs in 2020

Novaxia heeft de aankoop van het pand aan 61 rue Buzenval voltooid en begint met de constructie van een nieuw hotelconcept, het eerste JO&JOE Open House in Parijs. Pal in het hart van een jong en levendig district is dit één van de acht ‘Reinventing Paris’ projecten die...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: