Sphinx wordt Geberit

26 februari 2019 | Yonne van Geene

Als toonaangevend bedrijf in de Europese sanitairbranche zet Geberit zich in voor de continue doorontwikkeling van sanitairproducten, productieprocessen en distributiemethodes. Al bijna 150 jaar staat de naam Geberit voor innovatie, betrouwbaarheid, functionaliteit en hedendaags comfort in de badkamer. Met de verwerving van Sanitec in 2015 en de daarmee gepaard gaande overname van een groot aantal keramiekmerken, heeft Geberit zijn activiteiten uitgebreid naar badkamerproducten. In Nederland was Sanitec de eigenaar van B.V. De Sphinx Maastricht met de merken Sphinx en Keramag. Door de overname zijn Sphinx en Geberit één bedrijf geworden onder de naam Geberit B.V. Om in de toekomst zakelijke doelgroepen en consumenten nog beter en efficiënter te kunnen bedienen, wordt vanaf 1 april 2019 het merk Keramag geïntegreerd in het merk Geberit en vanaf 1 april 2020 wordt dit proces voortgezet met het merk Sphinx.

Na 3 jaar succesvol als één bedrijf te functioneren zet Geberit de volgende stap: het samenvoegen van de merken tot één merk Geberit. Dit is noodzakelijk om in de toekomst de zakelijke doelgroepen en de consumenten nog beter en efficiënter van dienst te kunnen zijn.

Voordelen

Deze merkintegratie gaat een aantal voordelen opleveren namelijk: Een optimale service omdat informatie sneller en gemakkelijker toegankelijk wordt, meerwaarde generatie door optimaal op elkaar afgestemde producten die probleemloos kunnen worden gecombineerd, vereenvoudigde logistiek waardoor de beschikbaarheid en leverbetrouwbaarheid van onze artikelen worden vergroot en innovatiekracht versterking doordat we meer capaciteit hebben voor de ontwikkeling van vernieuwende producten.

De integratie van de keramiekmerken zal zowel zakelijke klanten als consumenten meer duidelijkheid verschaffen en bijdragen aan een efficiëntere samenwerking met de zakelijke partners.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Opening
Fattal Hotel Group opent vier nieuwe hotels in Londen

Fattal Hotel Group heeft op 18 maart aangekondigd een huurovereenkomst voor langere tijd te hebben verkregen op vier Grange Hotels in Londen. Hierdoor treedt de groep toe tot de markt van centraal Londen. Het nieuws volgt na de recente acquisitie van het iconische Midland Hotel in Manchester; &eacut...

Hotelbouwplannen
Nog nooit zoveel hotelkamers verbouwd of gebouwd

Nog nooit zijn er zoveel kamers gesignaleerd die verbouwd of gerealiseerd worden binnen de hotellerie. 2018 bijkt het jaar van de grote hotelbouwplannen, zo blijkt uit een inventarisatie van Hotelbouwplannen. In onderstaande afbeeldingen zie je de trends en statistieken. Hotelbouwplannen heeft al...

Economie Internationaal
Stijgend aantal hotelovernachtingen in Nederland, Groningen is opvallende stijger

Herkomst gasten In 2012 waren 48,79% van alle overnachtingen in hotels in Nederland afkomstig van een buitenlandse gast. Gedurende de afgelopen jaren is dit percentage gegroeid tot 54,12% in 2018. De meeste buitenlandse overnachtingen komen van gasten uit Duitsland, UK, USA, België en Frankrijk....

Hotelbouwplannen Opening
Preston Palace verbouwde alle 318 hotelkamers en is direct volgeboekt

Exact volgens planning wordt de vernieuwde hotelvleugel met 28 vernieuwde hotelkamers - goed voor zo'n 112 bedden- dit weekend geopend. Een mijlpaal voor het Twentse all-inclusive resort, dat hiermee alle 318 hotelkamers verbouwde tot moderne Suites, Classic en Royal hotelkamers. Uitdaging ...

Hotelketens
Welk Nederlands hotel wordt het honderdste Fletcher Hotel?

Na de aankondiging tot overname van 4 City Resorts Hotels (Fitland) per 1 mei a.s. staat de teller bij Fletcher Hotels op 99 hotels. Het zal dan ook niet lang meer duren voordat Fletcher Hotels het 100ste hotel zal verwelkomen binnen de hotelketen. Echter heeft Fletcher Hotels nog geen hotel op het ...

Tech Interview
Hotel Derlon doet het goed op social media, en dit is waarom dat zo is

Sebas ten Tije is vanaf medio januari directeur van Derlon Hotel Maastricht. Dit hotel heeft zijn online presence goed op orde en kiest bewust voor twee social media kanalen, Facebook en Instagram. Ten Tije heeft als nieuwe general manager te maken met een ‘legacy’, maar de persoonlijke ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: