Trend: hotelketens komen met pop-up hotels voor muziekfestivals

30 juni 2017 | Thijs Jacobs

Heerlijk overnachten in een van airconditioning voorzien luxe-onderkomen op een muziekfestival. Relaxen in een 'yurt' in de Andes. Enkele jaren geleden werd het voor onmogelijk gehouden, maar het lijkt big business te worden.

Festivalbezoekers mogen nu al ruiken aan hoe de toekomst eruit zal zien. Het zojuist geschetste luxeniveau is nu nog maar voor enkelen weggelegd, maar de groep die toegang krijgt tot dergelijke faciliteiten is groeiende.

Muziekfestivals bieden kansen

Met name muziekfestivals zorgen voor een goede voedingsbodem voor bedrijven die pop-up hotels in de markt zetten. En waarom zouden dat de niet al bestaande hoteleketens zijn? Op het Coachella festival in het Amerikaanse Californië zijn al zeven luxe tenten te vinden, in de toekomst zijn dat er waarschijnlijk veel meer.

Hotelmerken kunnen hun naamsbekendheid vergroten door de aanwezigheid op festivals met luxe pop-up overnachtingsmogelijkheden. Wanneer een festivalganger in een Hilton-branded glamping-tent heeft geslapen, is de loyaliteit naar het merk duidelijk vergroot en is de associatie met het merk die van ongekende luxe in een relaxte setting. 

De wereld veroveren

Nu zijn het nog vooral boetiekmerken die de markt domineren, The Pop-up Hotel biedt festivalaccommodatie aan in Groot-Brittannië, maar wil de wereld veroveren met het concept. Ze bieden hun gasten zelfs een luxe spa, een restaurant, een bar, een zwembad met loungegedeelte, douches en veel meer. Een ongekende luxe voor de festivalganger, die het tot voor kort met een klein tentje en slechte sanitaire voorzieningen moest doen.

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de Hotel & Food & Beverage special

Hij is er! De langverwachte, jaarlijkse F&B-special van Hospitality Management is deze week op de spreekwoordelijke mat van menig hotel en hotelier gevallen. Hospitality Management wordt immers verzonden naar alle hotels in Nederland. In deze uitgave besteden we aandacht aan 'concepting'...

Opening Hotelketens
Nederlands eerste niu hotel geopend in Haarlem

Begin mei opende NOVUM Hospitality haar eerste niu hotel van Nederland in Haarlem. Het driesterrenhotel telt 84 kamers en is de derde locatie waar NOVUM Hospitality zijn innovatieve hotelconcept niu heeft toegepast. Innovatief doordat locatie en directe omgeving een belangrijke rol spelen. Zo is het...

Advertorial Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

Accor Interview Longread
Caro van Eekelen van AccorHotels: “Zeg eens ‘ja’ op uitdagingen”

Met haar aanstelling in 2009 werd Caro van Eekelen de eerste vrouwelijke country director van AccorHotels. Dat was baanbrekend voor de organisatie en maakte haar tot rolmodel voor veel vrouwen in de hospitalitybranche. “Hoe ik het zo ver heb geschopt? Door altijd ja te zeggen op uitdagingen!&r...

Economie Achtergronden
Onderzoek: horeca laat sterke winstontwikkeling zien

De horeca heeft ook in 2017 sterk geprofiteerd van de verbeterde koopkracht. De omzetgroei kwam uit op 8% en werd breed gedragen: het aandeel van horecaondernemers met een stabiele of hogere omzet steeg naar 71%. De winstontwikkeling was met 20% erg sterk (+18% in 2016) en ruim beter dan het mkb-gem...

Hotelketens Rotterdam
Rotterdams Slaakhuys wordt ‘Tribute by Marriott’ hotel

Frame Vastgoed en Odyssey Hotel Group hebben deze week definitief overeenstemming bereikt omtrent de opening van een hotel in het Slaakhuys onder het label Tribute Portfolio van Marriott Hotels. Daarmee is de eindfase van de transformatie van het monumentale Slaakhuys aan de Slaak in Rotterdam aange...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: