trivago Awards 2018: De best beoordeelde hotels in Nederland

14 november 2017 | Thijs Jacobs

trivago, een toonaangevende, wereldwijde hotelmetasearch, kondigt de Nederlandse trivago Awards 2018 aan. De jaarlijkse Awards zijn gebaseerd op meer dan 175 miljoen geaggregeerde hotelbeoordelingen, waaruit blijkt welke hotels in Nederland het best gewaardeerd worden door hun gasten.

 

“Als onafhankelijke bron van hotelinformatie beschikken we over data gebaseerd op 175 miljoen gastbeoordelingen. Zo zijn we in staat om de best beoordeelde hotels te identificeren die een exceptionele ervaring bieden aan hun gasten“, aldus Johannes Thomas, Managing Director bij trivago N.V. “De trivago Awards geven ons de kans om de hardwerkende hoteliers achter deze uitstekende hotels te erkennen en belonen. Dat doen we wederom met genoegen dit jaar.“

Dit jaar ontvangen de best beoordeelde hotels in de volgende categorieën een Award: 5-sterrenhotels, 4-sterrenhotels, 3-sterrenhotels, Alternatieve accommodaties, Meeste waar voor je geld en Hotelketens. In de laatste drie categorieën zijn in Nederland nog niet eerder trivago Awards uitgereikt.

Welke 5, 4 en 3-sterrenhotels waarderen hotelgasten het meest?

Andaz Amsterdam Prinsengracht, mag zich wederom de winnaar noemen in deze categorie. Digital Marketing Manager, Arzu Harvey Ozcan,  geeft aan het altijd fantastisch te vinden om te lezen dat gasten zich thuis voelen in het hotel. “Ons bekroonde hotel ontwerp, uitgevoerd door Marcel Wanders, helpt ons om een prachtige ervaring te creëren, maar het oprecht contact maken met onze gasten maakt het echte verschil.“

Ook Waldorf Astoria in Amsterdam en Librije’s in Zwolle ontvangen veel lovende woorden van gasten en eindigen daarmee op een tweede en derde plaats in deze categorie.

The Toren

Hotel The Toren bevond zich vorig jaar eveneens onder de winnaars in de categorie best beoordeelde 4-sterrenhotels. Een bevestiging op hun werk, zo ziet General Manager Ellen van Wittmarschen deze Award: “ Ons team excelleert in het luisterend vermogen en de kunst om op behoeften te anticiperen, met als doel onze gasten een onvergetelijke ervaring te leveren. We bedanken onze gasten hartelijk voor de feedback en kijken ernaar uit om ze weer te verwelkomen.“

Mary K

Het best beoordeelde hotel in de categorie 3-sterrenhotels is dit jaar nieuwkomer Mary K in Utrecht, een hotel waar kunst en comfort samenkomen. Eigenaresse Marijke Koks van dit boetiek hotel: “Ik vind het echt geweldig dat onze gasten hun beoordeling geven, hier kunnen we altijd van leren. Deze trivago Award is een kroon op ons werk die we aankomend jaar zeker weer proberen te realiseren!“ Het hotel verstoot hiermee de winnaar van vorig jaar in deze categorie - Residenz Stadslogement in Den Haag - naar de tweede positie.


De best beoordeelde Alternatieve accommodaties in Nederland

Het Breitner House in Amsterdam wint dit jaar de trivago Award in de categorie best beoordeelde Alternative accommodatie. De bed & breakfast ontleent zijn naam aan de impressionist George Breitner die in de 19e eeuw als een van de vele kunstenaars zijn dagen doorbracht in het huis. Nu maakt deze kunstzinnige accommodatie, gerunt door actrice en eigenaresse Camilla  Bouvy-Braaksma, vooral indruk op haar gasten. Zij is de gasten die de moeite hebben genomen een beoordeling te schrijven  “ongelooflijk dankbaar, want het verkrijgen van deze trivago Award is absoluut een kroon op ons streven om onze gasten een unieke, eigenzinnige en fantastische ervaring te laten beleven.“

Waar krijgen gasten het meeste waar voor hun geld?

Wie op zoek is naar een hotel waar bovenal de prijs-kwaliteitverhouding in orde is, komt in Beesel uit, bij het Limburgse Chambre d'hôtes. Eigenaar Leon van Neer schrijft de Award toe aan de huiselijke sfeer van zijn biologische bed & breakfast: “Alle gasten eten gezamenlijk aan een tafel, zowel voor het ontbijt als tijdens het diner. Door de kleinschaligheid kunnen we een optimale service bieden.“


Het Vijfde Seizoen in het Friese Bantega en B&B Antonius in Arnhem bemachtigen de tweede en derde plaats in deze categorie. De top tien Meeste waar voor je geld bestaat overigens bijna geheel uit accommodaties buiten de Randstad, met Kamer01 in Amsterdam - op plaats zes - als uitzondering. Ook daar zijn gasten dus heel tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding, blijkt uit de beoordelingen.

De best gewaardeerde hotels binnen de meest populaire hotelketens

Fletcher Hotels en Van der Valk ontvangen dit jaar eveneens een trivago Award voor meest populaire hotelketen onder Nederlandse hotelgasten. Het hotel dat het meest indruk heeft gemaakt door het brede aanbod van voorzieningen en het hoge serviceniveau binnen deze ketens zijn Fletcher Hotel-Restaurant de Wageningsche Berg en Van der Valk Hotel Middelburg

Volgens Hotelmanager Jan Lenstra van Fletcher Hotel-Restaurant de Wageningsche Berg zou de trivago Award wel eens te danken kunnen zijn aan de verbeterde faciliteiten in het hotel. “Het hotel heeft sinds kort de beschikking over een splinternieuwe Wellness. Daarnaast hebben we er samen hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat iedere gast zich helemaal thuis voelt.”

Van der Valk Hotel Middelburg dankt de Award vooral aan haar personeel, aldus Sales & Marketing medewerker, Inge de Kreek: “Onze gastvrije medewerkers staan iedere dag voor onze gasten klaar mét een glimlach en persoonlijke benadering.“

Voor meer gedetailleerde informatie over de categorieën, bezoek het trivago Hotel Manager blog. http://hotelmanager-blog.trivago.com/trivago-Awards-2018-2/

 

Over de data

De data voor de 3, 4 en 5- sterrenhotels, Alternatieve accommodaties en Meeste waar voor je geld is afkomstig van de trivago Rating Index (tRI), die wereldwijd 175 miljoen hotelbeoordelingen aggregeert. Deze index is gebaseerd op een algoritme dat dagelijks geupdate wordt om een helder, transparent en onpartijdige score te geven aan elke accommodatie. De winnaars in de categorie Hotelketens zijn eveneens gebaseerd op de tRI, waarvoor eerst gekeken is welke hotelketens in Nederland het meest populair zijn onder reizigers.

Enkel hotels die meer dan 20 beoordelingen hebben ontvangen en voldoende beschikbaarheid hebben, komen in aanmerking voor de trivago Awards.

 

Over trivago Hotel Manager

trivago geeft nieuwe invulling aan de manier waarop hoteliers in contact komen met reizigers online – via trivago Hotel Manager. Met 55 gelokaliseerde websites beschikbaar in 33 verschillende talen is trivago een toonaangevende, wereldwijde hotel metasearch voor reizigers over de hele wereld. Sinds 31 oktober 2017 maken meer dan 310.000 hoteliers over de hele wereld gebruik van dit metasearch marketing platform om een uniek hotelprofiel te creëren. Hiermee geven ze de ranking van het hotelprofiel een boost en genereren ze eveneens meer directe boekingen op hun eigen website. trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in tien verschillende talen voor hoteliers in 21 landen.Meer weten of uw gratis account creëren en uw hotelprofiel claimen, bezoek trivago.nl /hotelmanager

Nieuwsbrief

Overig nieuws

Van der Valk Verbouwen
Nieuw gastvrijheidsconcept bij De Cantharel

Na een grondige verbouwing is de nieuwe entree van de hotelhoeve nu gesitueerd in het hart van het gebouw, als verbinding tussen de oude en de nieuwe vleugel van het hotel. De entree staat symbool voor het nieuwe gastvrijheidsconcept waarmee de Cantharel haar gasten nog meer kan verwennen en verrass...

Hotelbouwplannen Bed&Breakfast
Voormalig hotel in Markelo wordt B&B

Voormalig hotel-restaurant 'In de Dennen' in Markelo wordt omgebouwd tot een bed and breakfast met wellnesscentrum en ook nog eens een kleine praktijk voor chirurgische ingrepen, zo lezen we op tubantia.nl Aantal kamers Julian Kuyumdzhiev is medisch specialist en van Bulgaarse afkoms...

Hotel Achtergronden
Oproep: werk je mee aan dit onderzoek over toeristenbelasting?

Ilse van Ipenburg sudeert af aan de Universiteit Maastricht. In opdracht van BookDifferent.com en ABN AMRO doet zij onderzoek naar de verduurzaming van de hotelsector en specifiek naar hoe de toeristenbelasting slimmer kan worden ingezet. Hoe kan dit worden gebruikt zodat investeren in duurzaamheid ...

Wet- en regelgeving Columns
Fooien: dit zijn de regels

In de horeca zijn fooien een gebruikelijk fenomeen. Stond er voorheen een fooienpot zichtbaar op een centrale plek, bijvoorbeeld receptie of bar, tegenwoordig worden fooien vaak via de bankpas/creditcard gedaan. De geschiedenis van fooien gaat ver terug. Niettemin is de term 'fooi' in de ...

Interview Longread
Pacelle van Goethem: “Ik wil dat mensen met goede ideeën gehoord worden”

Er zijn mensen die geweldige ideeën hebben, maar niet worden gehoord. Terwijl anderen eigenlijk niet veel te vertellen hebben, maar hele volksstammen achter zich aan krijgen. Pacelle van Goethem doet onderzoek naar wat er gebeurt in de hersenen bij mensen die overtuigd worden. En naar de reden ...

Tech Marriott
Amazon betreedt de hotellerie met Alexa for Hospitality

Amazon heeft een versie voor hotels van spraakassistent Alexa aangekondigd. Deze is speciaal ontwikkeld voor gebruik in hotelkamers. Hiermee betreedt Amazon dus ook de hotellerie. Alexa for Hospitality is gericht op gasten van bijvoorbeeld hotels en vakantiehuizen. Door het geven van spraakopdra...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: