Vakantieresort Hof van Saksen investeert in exclusieve waterpret

3 april 2017 | Thijs Jacobs

Het luxe resort Hof van Saksen, onderdeel van Landal GreenParks, innoveert met de bouw van drie sensationele indoor waterglijbanen waarvan er een de grootste indoor waterglijbaan ter wereld is. Vanuit een hoge toren kunnen gasten op spectaculaire wijze afdalen. De drie glijbanen, waarvan twee bandenglijbanen, worden komend najaar in gebruik genomen.

Aan de top

De nieuwe waterglijbanen zijn zo spectaculair dat ze echte ontdekkingen zijn in de wereld. Nergens anders vind je zulke unieke waterglijbanen voor het hele gezin: de grootste glijbaan is een vierpersoons bandenglijbaan en biedt daarmee een echte familiebeleving. De grootste indoor glijbaan ter wereld heeft een ‘trechter’ met een diameter van 19 meter. De tweede glijbaan, met een hoogte van 18,5 meter, is de hoogste bandenglijbaan in de Benelux. De derde glijbaan, de hoogste en steilste indoor speedslide in Nederland, is gericht op snelheid en zal de echte waaghalzen aanspreken. Bekroonde architect Cor Kalfsbeek ontwierp samen met K3H Architecten het nieuwe gebouw en de glijbaantoren passend bij de bestaande Havezate.

“We creëren de ultieme beleving voor onze gasten, een exclusieve ervaring die helemaal past bij Hof van Saksen. Met deze innovatie verstevigen we onze toppositie in de branche. De combinatie van deze glijbanen is uniek en zal zowel jong als oud aanspreken. Met de komst van deze bijzondere waterglijbanen bieden we ook juist de oudere kinderen een buitengewone ervaring. Families met kinderen van alle leeftijden kunnen bij ons samen genieten van een exclusieve vakantiebeleving,”aldus Roland Rozenbroek, general manager van Hof van Saksen. “In de afgelopen jaren hebben al vele vernieuwingen en innovaties plaatsgevonden in de boerderijen, de faciliteiten en in ons activiteitenaanbod om het meest bijzondere resort te blijven. We investeren continu om ervoor te zorgen dat onze gasten optimaal kunnen genieten. Hof van Saksen is de afgelopen jaren sterk gegroeid qua bezetting en gastwaardering.”

Duurzaamheid

Bij de realisatie van de drie nieuwe indoor glijbanen zijn duurzame keuzes gemaakt in techniek en materiaalgebruik.  De glijbanen zijn ontwikkeld met het oog op minimale energieverbruik. Door te kiezen voor de meest efficiënte verwarming en luchtbehandeling kan meer dan 95% van de warmte worden teruggewonnen uit de uitgeblazen lucht en ververs-water. Samen met andere energiebesparingsmogelijkheden in het zwembad en in de Havezate, is de verwachting dat het totale energiegebruik na het in gebruik nemen van de glijbanen niet toeneemt.

Blijf op de hoogte en volg de bouw van de drie waterglijbanen, de toren en het nieuwe zwembadgebouw live op www.hofvansaksen.nl/waterwereld

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Hotel Verbouwen
Apollo hotel Amsterdam in een nieuw jasje

Apollo Hotel Amsterdam, a Tribute Portfolio Hotel brengt de Olympische Spelen van 1928 terug naar Amsterdam door 174 kamers in een geheel nieuw jasje te steken. Alle 223 kamers en suites zijn nu volledig gerenoveerd. Gelijktijdig met de onthulling van het vernieuwde interieurdesign, kondigt Apollo H...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

OTA's Tech
Europese reisbedrijven dienen klacht in tegen Google

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview Longread
HR-specialisten over personeelskrapte, millennials en de WAB

Je zal maar HR-manager zijn in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt en een overheid die de regels voor flexwerk aanscherpt. Dan heb je niet alleen heel veel liefde voor het vak nodig, maar ook een grote dosis creativiteit om aan alle uitdagingen het hoofd te bieden. Twee HR-managers, een direct...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: