Valerius Boutique Hotel kiest voor Grohe

17 juni 2020 | Redactie

Middenin het hart van het Noord-Hollandse polderlandschap werd de afgelopen maanden keihard gewerkt om Valerius Boutique Hotel te verbouwen van kerk tot hotel. Eigenaar Michiel Leeser stripte het hele pand en werkte aan zijn droom: hotelier worden.

Vanuit zijn visie ontwikkelde hij acht luxe hotelkamers. Hoge plafonds, hoogwaardige uitstraling en een duurzaam beleid. Hij bemoeide zich overal mee. Tot de schroeven in de vloer aan toe. Michiel heeft een kritische blik op de producten die hij aanschaft. Het moet voldoen aan zijn kwaliteitseisen.

 De keuze voor het sanitair werd gemaakt op basis van gevoel, prijs en kwaliteit. “In eerste instantie ga je op zoek naar schoonheid. Het oog wil ook wat. Vervolgens baseer je je keuzes op kwaliteit, prijs en functionaliteit. Grohe voldeed aan al mijn eisen en wat mij heel erg aansprak was de communicatie. Vanaf het eerste moment had ik het gevoel dat ze oprecht geïnteresseerd zijn in dit project. We zijn een klein boutique hotel. En in alle eerlijkheid kan je je voorstellen dat een grote leverancier weinig aandacht besteedt aan de ‘kleintjes’. Grohe gaf mij juist het gevoel ontzettend betrokken te zijn.”

Dat uitte zich in de vorm van service en advies. Vertegenwoordigers van Grohe kwamen regelmatig langs om mee te kijken en mee te denken. “Als startende hotelier is dat ontzettend fijn. Tijdens de verbouwing kreeg ik advies op maat. Om variatie in mijn kameraanbod te houden heb ik gekozen voor twee type kranen en twee type douches. De keuze voor de douches heb ik gebaseerd op duurzaamheid en mijn portemonnee. Dat gaat nu hand in hand. 

SmartControl

Grohe SmartControl werd in elke badkamer geïnstalleerd. De douches die met eenvoudige druk- en draaibewegingen zijn te bedienen. SmartControl geeft de douche verschillende standen zoals een regendouche, massagedouche en een harde straal. “Daarbij heb ik bij iedere douche gekozen voor een extra handdouche. Om gasten de keuze te geven of ze hun haren nat willen laten worden. Ik heb gekozen voor ovale en ronde douchekoppen en in sommige kamers gouden kranen bij de wasbakken. Zo wil ik het aanbod divers houden.”

SmartControl geeft de gast opties en diversiteit om de luxe-ervaring te vergroten. Het systeem is echter niet alleen goed voor de gast, maar ook voor de hotelier. Op jaarbasis kan er flink bespaard worden. “Ik heb de douches zo ingesteld dat er minder verbruikt wordt, zonder in te leveren op de luxe en comfotabele douchebeleving. We hebben acht kamers en ervanuitgaande dat er meerdere personen op een kamer slapen, bespaar ik op jaarbasis een substantieel bedrag.”  Niet alleen het financiële aspect, maar ook de verduurzaming van het hotel speelt een grote rol in de keuzes die Michiel maakt. “Het mes snijdt daardoor aan beide kanten.” 

De keuzes voor de toiletten bepaalde Michiel op basis van wensen van zijn potentiële gast. “Ik zet in op luxe en gasten die volledig ontzorgd willen genieten van de omgeving. Hygiëne is in Aziatische landen al jaren een hoge standaard en dat zal door de recente ontwikkelingen alleen maar hoger worden.” De Grohe Sensia Arena werd in een aantal kamers geïnstalleerd. Een douche-wc voor een compleet hygiënische ervaring. “We zitten hemelsbreed nog geen 10 kilometer van De Zaanse Schans. We zullen ook Aziatische gasten ontvangen en zodoende bieden we service op maat.”  

De service op maat die hij van Grohe ontving, vertaalt Michiel door naar zijn eigen gasten. “Daarnaast vind ik de prijs-kwaliteitsverhoudingen bij Grohe erg goed. Ik heb ook contact gehad met andere leveranciers. In mijn hotel heb ik gekozen voor de high-end producten die Grohe biedt en daar betaal je een prima prijs voor. Ik vind het ook oprecht mooie producten. Het contact met Grohe is altijd goed geweest. Die drie aspecten (prijs, kwaliteit en service) hebben voor mij de doorslag gegeven.”

Complete badkameroplossingen

Ongeveer twee jaar geleden zette Grohe een koerswijziging in die hoteliers complete badkameroplossingen biedt. Het maakt het eenvoudiger om een badkamer te creëren waarin elk element perfect op elkaar is afgestemd qua vorm en design. Van baden tot douchebakken, wastafels, kranen, douches en badkameraccessoires. “Dat Grohe het complete plaatje biedt, dat wist ik ook niet”, verklaart Michiel.

Halverwege juni is de voormalige kerk in het dorpje Wormer omgetoverd tot een luxe boutique hotel. De hotelier in spé staat te trappelen. “Tijdens mijn studententijd ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met de hospitalitybranche. Ik ben na mijn studie een maatschappelijke carrière gestart in het detacheren van bankpersoneel. Heel wat anders. Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met het verhuren van een appartement via Airbnb. Daar deed ik altijd zelf de ontvangst, de rondleiding en gaf ik tips over de omgeving. Dat beviel mij enorm en ik merkte dat de gasten dat ook ontzettend fijn vonden; het persoonlijke contact. Toen deze kans zich voordeed, kon ik het niet laten schieten. Ik kan niet wachten om de eerste gasten te mogen ontvangen.” 

Wilt u ook advies op maat? Neem dan contact op met Robbert Paymans via robbertjan.paymans@grohe.com

Wilt u weten wat Grohe voor u kan betekenen als hotelier? Bezoek badkamer.grohe.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Karlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangri...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: