Drone obers in Amsterdams hotel

4 november 2019 | Thijs Jacobs

Helemaal genoeg van bediend worden door een barkeeper of serveerster met een slecht humeur? Genoeg van te lang wachten op je bestelling? Zet je maar schrap want het zou zomaar kunnen dat jij binnenkort je diner geserveerd krijgt door een drone. Vandaag testte YOTEL, een innovatief hotel dat komende week opent in Amsterdam Noord, drone service in de bediening. 

YOTEL Amsterdam Noord, het hotel voor slimme, technisch onderlegde reizigers, onderzoekt de inzet van drone-obers om in het restaurant en de bar van het hotel, KOMYUNITI, eten en drinken aan gasten te serveren. Als reactie op het personeelstekort in de horeca in Amsterdam, wordt getest of drone-obers de medewerkers op de restaurantvloer op een efficiënte en succesvolle manier kunnen ondersteunen.

Innovatie

“Bij YOTEL draait alles om het herdefiniëren van de horeca door slimme technologie. Onze drone-ober-servicetest van vandaag is slechts één van de manieren waarop we innovatie omarmen om onze gasten buitengewone en leuke ervaringen te bieden", aldus Joy Maroulás, General Manager bij YOTEL Amsterdam Noord.

“Als reactie op het personeelstekort in de horeca in Amsterdam willen drones inzetten om tijdens drukke periodes eten en drinken naar tafels te vliegen om ons personeel op die manier waardevolle tijd te besparen. Dit geeft hen meer mogelijkheden om tijd met onze gasten door te brengen, zodat we de best mogelijke service aan onze klanten bieden”, voegt  Maroulás toe.

Opening

YOTEL Amsterdam, gelegen aan de Asterweg 33 in Amsterdam Noord, opent op 4 november zijn deuren voor het publiek. Het is het eerste city YOTEL op het Europese vasteland en biedt haar gasten een unieke ervaring door slim gebruik van technologie te combineren met een duurzaam ontwerp en dit alles tegen een scherpe prijs aan te bieden. In het restaurant en de bar van het hotel heerst een relaxte sfeer en kun je de hele dag terecht. Het biedt een keus aan heerlijke gerechten, van sharing dishes tot aan snacks, die van ochtend tot avond zijn te bestellen. In de zomer zelfs op het prachtige grote terras aan het water waar het restaurant gedeelte in uitmondt. 

Foto: Rebekka Mell

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: "Misschien moeten werknemers ook wat inleveren"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: